Haaai, Ik ga binnenkort mijn 1e B proefje rijden, ik rijd altijd met sporen, zou ik met sporen of zonder gaan rijden, omdat het alleen maar een b proefje is. Wat is jullie mening? Hadden jullie sporen aan in de b? Het zijn trouwens hele kleine spoortjes, alvast bedankt ! x
Tosca_tje
Geplaatst: 15-12-10 17:07
hee, Wanneer je altijd met sporen rijdt zou ik niet snappen waarom je ze met een b proefje niet zou gebruiken. Ik neem aan dat je hier namelijk op een verantwoordelijke manier mee rijdt en hier ook een reden voor hebt. maar waarom rijd je eigenlijk met sporen? want het lijkt net of je het zelf helemaal niet zo nodig vind, omdat je twijfelt of je er wel of niet mee gaat rijden.
Werecat
Als je denkt dat het zonder sporen ook lukt, lekker zonder sporen Misschien alleen bij het inrijden ??
Chaos
Geplaatst: 15-12-10 18:02
Als je normaal gesproken met een spoortje aan traint, dan lekkker met die B-proef ook doen! Juist fijn om je paard lekker scherp te houden in de proef, zeker de eerste keer!
linn1988
Geplaatst: 15-12-10 18:03
als je zonder sporen kan rijden zou ik ze lekker aflaten des te vriendelijker voor je pony.
Sporen zijn toegestaan, dus als je er thuis altijd mee rijdt, waarom op wedstrijd dan niet? Je kan ze altijd af toen tijdens het inrijden als je ze niet nodig blijkt te hebben.
Ik rij alleen als m`n pony niet aan t been is, dus met inrijden gewoon kijken is ie aan t been of niet;)
Nies_
Geplaatst: 17-12-10 19:57
Als je pony niet aan het been is moet je hem gewoon aan het been zetten, daar zijn sporen imo niet voor. Anyway, ik rijd op wedstrijd altijd met sporen, in de training soms. Als jij altijd met sporen rijdt zou ik ze op wedstrijd ook omdoen.
Als je altijd met sporen rijd zou ik ze om laten, ik weet niet of je paard heel lui is aan het been, maar anders heb je de kans dat hij ineens heel sloom is. Ik heb in het begin ook met sporen gereden in het B, mijn paard werd eigenlijk steeds beter aan het been en ik heb ze toen ook afgedaan (ook met thuis trainen) en er nooit meer mee gereden.
Overigens kunnen sporen prima helpen bij aan het been zetten. Af en toe lijkt het wel Bokt wanneer men zegt dat ze puur voor het verfijnen zijn. Als ik een pony heb die verschrikkelijk traag en lui aan het been is heb ik liever ff een spoortje aan dan dat ik heel grof moet gaan rijden.
gewoon omlaten, geen "goede" gewoontes breken omdat je op wedstrijd gaat. continuiteit is heel belangrijk, er zijn al genoeg "nieuwe" dingen en indrukken op wedstrijd zonder dat de hulpen/correcties "anders" zijn...
Thuis rijd ik vaak zonder spoortje en soms met spoortje ligt er net even aan hoe de trainingen er voorstaan. Op wedstrijd heb ik wel altijd een spoortje om, ook in de b dus het kan best ! En als je er altijd thuis mee rijd, zie ik geen reden om dat in de proef niet te doen.
Keuningkje
Geplaatst: 30-12-10 19:41
Ik had geen sporen aan, maar als je er thuis mee rijd zou ik dat op een wedstrijd ook blijven doen omdat je paard/pony gewend is dat jij met sporen rijd.
Als je thuis met sporen rijdt zal ik als ik jou was zeker ook met je wedstrijd sporen om doen. Dat is hetgene waar jij en je pony aan gewent zijn, en niemand kijkt raar op als je met spoortjes aan komt hoor
Queelens
Geplaatst: 31-12-10 18:25
HRE schreef:
ja maar Chaos; je snapt toch wel dat spoortjes dierenmishandeling zijn?
Nee ts ik zal ze gewoon lekker omlaten! Als je niet anders bent gewend moet je niet anders gaan doen! succes op je wedstrijd!