Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

als je paard daar op afstompt pak je gewoon een scherper spoortje froukje_ schreef:het is makkelijk om je paard zo aan je been (spoor) te hebben
zo hoef je niet zoveel moeite te doen om je paard aan het been te krijgen
en het is denk ik ook wel beetje mode
ze denken soms ook niet goed na over hoe het later moet, als je dus nu een spoortje moet gebruiken, hoe moet dat dan als ze Z rijden?als je paard daar op afstompt pak je gewoon een scherper spoortje
froukje_ schreef:het is makkelijk om je paard zo aan je been (spoor) te hebben
ze denken soms ook niet goed na over hoe het later moet, als je dus nu een spoortje moet gebruiken, hoe moet dat dan als ze Z rijden?als je paard daar op afstompt pak je gewoon een scherper spoortje
helaas altijd al zo geweest. Ben wel opzoek naar een oplossing. froukje_ schreef:het is makkelijk om je paard zo aan je been (spoor) te hebben
tis gewoon maar net waar je paard fijn op reageert. hier op stal was een meisje die haar pony zonder sporen reed in het Z. die pony raakte van het minste of gerinkste over de toeren...
themuisje schreef:zo heel veel stoerder vin dik dat eerlijk gezegt niettis gewoon maar net waar je paard fijn op reageert. hier op stal was een meisje die haar pony zonder sporen reed in het Z. die pony raakte van het minste of gerinkste over de toeren...

suus_ schreef:themuisje schreef:zo heel veel stoerder vin dik dat eerlijk gezegt niettis gewoon maar net waar je paard fijn op reageert. hier op stal was een meisje die haar pony zonder sporen reed in het Z. die pony raakte van het minste of gerinkste over de toeren...
Ik bedoel dus, dat je je paard zo fijn aan de hulpen hebt dat ze niet nodig zijn...
in het begin was hij erg lui, maar dat is erg verbeterd. zo'n proef zal echter wel minder scherp zijn dan met sporen 
_Jessie schreef:Dat is inderdaad zo! sommige mensen zie ik echt met onwijze lange sporen rijden dat vind ik ook weer overdreven..

froukje_ schreef:ze denken soms ook niet goed na over hoe het later moet, als je dus nu een spoortje moet gebruiken, hoe moet dat dan als ze Z rijden?als je paard daar op afstompt pak je gewoon een scherper spoortje