Ik wil een nieuwe anderhalfpaards paardentrailer kopen en wil er graag een zadelkamer in. Maar nu zit ik te twijfelen of dat wel goed wil met mijn Fjordenpaarden. Kunnen die hun hoofd nog wel kwijt met zo'n zadelkamer? Of is dat alleen maar geschikt voor 'grote' paarden? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ze hoeven er niet in te eten. En ik heb ze er ook nooit echt lang in staan, eigenlijk hooguit een half uur wanneer we ergens naar het bos gaan. Maar ik vind die kasten zo hoog en dan denk ik, waar moeten ze hun hoofd dan laten? De kasten zijn vaak nog iets hoger dan de stang. Het is niet zo dat ik kleine fjorden heb, gewoon een 1.46m hoog. Nou zag ik dat bij b.v. een Atec er meer ruimte is tussen de zadelkast en de stang. Is die ruimte belangrijk, of maakt dat niet uit? Want dan heb ik wel meer keus in trailers. Hoe doen die B pony's dat dan met hun hoofd?
TheHorseInn
Geplaatst: 14-12-10 22:11
die doen hun hoofd over de stang en dan passen ze er prima in!
daar zit meer dan genoeg ruimte in!
mijn 2 D pony's zijn 1.48 en de andere 1.46
Mjn 2 D pony's gaan regelmatig mee op wedstrijd (elk weekend zo ong. )
mijn 1ne D pony is dit jaar voor het eerst meegegaan naar Castenray(limburg) vanuit Friesland Vorig jaar met een D pony van 1.45.
Dan staan ze dus zo'n 3.5 uur in die trailer en het lukt ze prima
Als je twijfelt kan je ook altijd nog kiezen voor een zadelkast, die je voor op de triangel van de trailer kan zetten. Dan weet je iig zeker dat de paarden er totaal geen last van kunnen hebben.
Dat is ook nog een idee, alhoewel ik dat wel lelijk vind staan. Enig idee waar die te verkrijgen zijn. Op zich heb ik het liefst gewoon een zadelkamer in de trailer.
Ik heb net een nieuwe van Atec, ook met zadelkamer voor mijn haflinger van 1.43. Atec heeft alleen geen 1,5 met zadelkamer maar een 1 3/4, dus dan heb je zeker genoeg ruimte. Mij is verteld dat in de Atec modellen bij een standaard 1.5 er te weiging ruimte voor zou zijn, voor jezelf als je via het deurtje voor de trailer in zou gaan.
ik heb een 2 paards trailer met zadelkamer maar mijn pony van 1,48 had altijd veeel ruimte voor der koppie. kon makkelijk achterop de zadelkamer hooi pakken en uit de voerbakken eten.