hengstigheid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

hengstigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 23:19

Geen idee of hij hier hoort :)

Mijn paardje is een beetje een probleemgeval wat betreft de hengstigheid.
Ze is zo'n beetje ALTIJD hengstig. Zelfs nu, terwijl dat niet echt hoort in de winter toch?

Hierdoor is het buitenzetten een probleem. Ze kan beter overweg met de ruinen dan merrie's,dus ik vind het fijner als ze bij een ruin staat.
Maar ze gedraagd zich als een del, en blijft net zolang doorhameren tot de ruin eindelijk op haar springt :')
Het probleem is dan dat we praten over een pony van geen 1.40,en paarden rond de 1.70 :+

Wie heeft hetzelfde probleem (gehad), en wat heb je er tegen gedaan?
Ik weet dat moddymare bestaat,maar ik wil eigenlijk iets wat sneller werkt, en wat ik niet heel lang hoef te geven.

zodiacje

Re: hengstigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:27

Ik heb er zelf geen ervaring mee (heb een ruin :D ) maar je kan haar bloed na laten kijken op hormoon spiegel.
Ook weet ik dat er soms voor wordt gekozen om een knikker te plaatsen zodat de hengstigheid (langer) uit blijft.
Wordt ze ook hengstig bij merries?

Nell_

Re: hengstigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 23:59

Ze wordt ook hengstig bij Merrie's ja. Zelfs ook vaak als ik haar stal inloop of haar aanraak bij haar kont :')

patty29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:15

Hoi
Ik ben de afgelopen tijd veel bezig geweest met mijn merrie.
Ze slaat de laatste maanden gewoon tegen de muren aan als ze hengstig is.
Alles is nagekeken ook het bloed, is allemaal in orde.
Ik heb haar nu op regumate staan, maar waarschijnlijk krijgt ze een knikker erin.

Ik had eerder van een andere veearts bronscure als tip gekregen.
Omdat ik nu regumate gebruik heb ik nog 1 vol flesje en een bijna vol flesje staan.
Wil iemand die dit gebruikt dit overnemen?

Ik ben met bronscure gestopt omdat mijn paard een afwijking aan de eierstok zou hebben en deze eruit moest. Dit was echter een verkeerde diagnose van mijn veearts.
Vandaar dat ik nu regumate gebruik op advies van de chirurg.