Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik denk dat 90% van paardrijdend Nederland die leren laarzen heeft, zijn/haar laarzen op maat heeft laten maken.
Normaal nemen ze je maten op en kijken dan in de maten-tabel of je toevallig in een standaard maat past, zo niet dan moeten ze op maat worden gemaakt.
laura_power schreef:dat is idd raar, ze hebben het niet eens opgemeten haha.
en toen ik naar de goedkopere vroeg toen zei ze nee die bestaan niet in jouw lengte maat.
volgens mij wilde ze gewoon de laarzen van 400 aansmeren dan

malo_kozo schreef:O ja en hou je er wel rekening mee dat je laarzen nog iets "inzakken" mijn laars was eerst eigenlijk net te hoog voor het mooie maar ondertussen helemaal perfect
Als je laarzen goed worden aangemeten dan meten ze de lengte van je been op (van hak tot in knieholte) en dan tellen ze er nog 2 á 3 cm bij op voor het inzakken. Nadat ze zijn ingezakt moeten ze goed zitten dus tot in je knieholte. 
Dressuurgek schreef:Als je je laarzen krijgt zijn ze altijd te hoogAls je laarzen goed worden aangemeten dan meten ze de lengte van je been op (van hak tot in knieholte) en dan tellen ze er nog 2 á 3 cm bij op voor het inzakken. Nadat ze zijn ingezakt moeten ze goed zitten dus tot in je knieholte.
Dat het 2 a 3 cm is wist ik dan weer niet (dacht dat het eigenlijk 5 tot 6 cm was namelijk)