Decathlon, garantie zonder bon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Girassol

Decathlon, garantie zonder bon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 14:22

Ik weet niet of dit hier goed staat, maar ik wist niet waar ik het anders neer moet zetten.

Ik heb in februari 2010 rijlaarzen van Fouganza gekocht bij de Decathlon in Amsterdam. Ik heb toen bij de aankoop volgens mij geen bonnetje gekregen (stom, had ik gewoon om moeten vragen) en heb cash betaald. Maar bij 1 van de rijlaarzen is de rits zaterdag kapot gegaan en nu wil ik aanspraak maken op de garantie... Op de website staat namelijk dat op alle producten 2 jaar garantie zit. Fouganza is een merk dat alleen bij Decathlon wordt verkocht en die rijlaarzen waar ik het over heb, hebben ze volgens mij niet langer dan 2 jaar in het assortiment. Ik heb nog wel het prijskaartje (met streepjescode, prijs, naam van het product en er staat 'Arena' op) wat aan de laarzen zat. Ik heb in mijn agenda staan op welke dag ik ze heb gekocht en ik heb ook bewijs dat ik in mijn woonplaats op die dag €100 heb gepint (om dus die rijlaarzen te betalen).

Zou ik nog aanspraak kunnen maken op de garantie? Heeft iemand daar ervaring mee of werkt er hier iemand bij de Decathlon die het weet?

Blabla1980

Re: Decathlon, garantie zonder bon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:25

ik weet niet hoe het daar werkt, maar bij sommige kassasystemen kunnen ze zoeken op datum en bedrag :)
maar ik denk dat dat ook afhangt hoe meewerkend ze zijn ;)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 14:33

Oh dat zou wel handig zijn. Bedankt voor je reactie :)

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:11

Ik heb dit zelf ook gehad.
Neem al je bewijzen mee (van bankschriften een kopietje maken)
en dan gewoon even rustig uitleggen, en vragen of dat kan.
dan gaan ze iemand van zo'n bedrijf bellen;
en meestal krijg je dan of geld terug of je krijgt een nieuw rits (in jouw geval) of je krijgt nieuwe laarzen.

laat ff weten of het is gelukt;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:15

Kans bestaat dat je het niet vergoed krijgt, omdat de garantie vaak niet op ritsen gegeven wordt.
Maar niet geschoten is altijd mis, dus je zou het zomaar kunnen proberen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:19

Zoeken op bedrag en datum geeft natuurlijk geen garantie dat jij ook diegene bent die hem gekocht heeft. Zoeken op bon, bedrag en datum gebeurt dan ook eigenlijk nauwelijks, omdat dit vaak helemaal geen 'bewijs' geeft.

Waar ik werk moet je officieel een bonnetje kunnen laten zien, maar we doen het ook vaak genoeg zonder bonnetje hoor. Het zal eraan liggen hoeveel het gaat kosten en ik denk ook dat je een goede medewerkster moet treffen :j.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:34

Ik werk zelf bij Decathlon, hoogst waarschijnlijk is het geen probleem en word het probleem verholpen :) Ik denk dat als je het prijskaartje en de laarzen meeneemt het al voldoende is.

Edit : heb je bij de aankoop je klantenkaart laten zien ?

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 23:40

Loes000 schreef:
Ik heb dit zelf ook gehad.
Neem al je bewijzen mee (van bankschriften een kopietje maken)
en dan gewoon even rustig uitleggen, en vragen of dat kan.
dan gaan ze iemand van zo'n bedrijf bellen;
en meestal krijg je dan of geld terug of je krijgt een nieuw rits (in jouw geval) of je krijgt nieuwe laarzen.

laat ff weten of het is gelukt;)

Was dat toevallig ook bij de Decathlon? :P

Marije_jiplover schreef:
Kans bestaat dat je het niet vergoed krijgt, omdat de garantie vaak niet op ritsen gegeven wordt.
Maar niet geschoten is altijd mis, dus je zou het zomaar kunnen proberen.

Ik wist niet dat ritsen vaak niet onder de garantie vallen. Op de website staat dit: Op alle producten geldt een garantie van twee jaar onder de normale aanbevolen gebruiksomstandigheden, tenzij anders vermeld. En bij het product zelf staat dat er 2 jaar garantie op zit, zou wel vreemd zijn als ze dan niet erbij melden dat dit niet voor ritsen geldt als deze dus niet onder de garantie vallen.

In ieder geval bedankt voor alle reacties :) Ik denk dat ik vrijdagmiddag even naar de Decathlon ga, ik hoop dat ze me kunnen helpen. Ik zal dan sowieso nog wel even laten weten of het is gelukt of niet.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 23:40

Charlottte schreef:
Ik werk zelf bij Decathlon, hoogst waarschijnlijk is het geen probleem en word het probleem verholpen :) Ik denk dat als je het prijskaartje en de laarzen meeneemt het al voldoende is.

Edit : heb je bij de aankoop je klantenkaart laten zien ?

Oh dat brengt alweer hoop ;) Ik heb alleen geen klantenkaart..

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:43

Vraag deze als je deze week naar de winkel gaat, is gratis en levert alleen maar voordeel . Bij iedere 400 punten die je spaart krijg je een cheque van €6,- thuisgestuurd + ben je keertje bonnetje kwijt en wil je iets terugbrengen/ruilen/ garantie verhalen voorkom je dit probleem :)

Ben benieuwd wat ze er in Amsterdam mee doen, hier in Kerkrade zou het iig geen groot probleem zijn :)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 23:57

Ik heb meteen een klantenkaart besteld via internet dus ik heb nu een tijdelijke en in de winkel kan ik dan een definitieve kaart krijgen. Bedankt voor de tip :)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 00:53

Ik heb net een mailtje gehad van Decathlon, ik kan de laarzen gewoon omruilen als ik het prijskaartje meeneem. Hele goede service dus :)

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 00:58

Dat is wel fijn :D :j
Laat je weten wat ze er aan gaan doen ?

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 01:01

Ja, vrijdagavond komt er wel een update ;)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 18:16

Ik kon vanwege het vastgelopen treinverkeer niet naar Amsterdam komen dus maandag nog maar een poging :')

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:16

Ik zou het wel even laten weten dat je dan pas maandag komt. Dat geeft toch aan dat jij het ool serieus neemt en je best doet.

Ik vind wel dat ze supergoeie service hebben. Ik kan altijd in Kerkrade terecht en ben zeer tevreden. Want in principe hieven ze niks te doen zonder bon. Maar een zaak die zichzelf serieis neemt, laat dan toch wel zien wat ze in guis hebben. Ook goed nieuws spreekt zich rond!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 21:40

Ja, ik heb even een mailtje gestuurd om te laten weten dat ik niet kon komen vandaag vanwege het treinverkeer dat niet goed liep en dat ik maandag langs kom met de laarzen en het prijskaartje. Ik vind het echt super dat ik gewoon bij ze terecht kan op deze manier, heel klantvriendelijk :j

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 22:58

Gisteren kwam er wat tussen dus ik ben vandaag naar Decathlon gegaan. Ik ging met de laarzen en het prijskaartje naar de klantenservice en daar werd ik door een vriendelijke mevrouw geholpen. Ze zei meteen dat ik een nieuw paar laarzen uit kon zoeken en daarna maakte ze een bon voor me. Heel fijn dat ze me zo konden helpen. Echt hele goede service, ik ben zeer tevreden :j