Paard door water met wind

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Paard door water met wind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 11:59

Gisteren ben ik door een behoorlijke plas gegaan :P

hij was halve meter diep, en ongeveer 5 meter lang. Marnix huppelde er vrolijk door, echt waterrat(paard :P)

Maar toen we eruit kwamen, marnix dus met natte benen, begon het akelig hard te waaien. In ieder geval een vieze wind...

Ik ben af gestapt, en heb met mijn uitrijdeken de benen zo snel mogelijk droog proberen te krijgen, maar eigenlijk had het geen zin. Weer op gestapt en verder gegaan.

Is het erg als je met je paard door water gaat, met redelijk koud weer, en daarna nog een half uurtje door rijd... Domme vraag misschien, maar vroeg het me gewoon af :D :P

groetjes :wave:

kleinvosje

Re: Paard door water met wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:01

Nee, kan geen kwaad. Zeker niet als je gewoon in beweging bent. Als een paard in het land staat met natte benen, en het waait, droog je toch ook de benen niet af?

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:05

Hmm ik denk het niet. Als je nog een half uur bent doorgereden blijven spieren nog even in beweging, neem aan dat je thuis nog hebt nagedroogt, voor je hem in stal hebt gezet? voor zover nog nodig was? Paarden kunnen wel veel hebben hoor. Als ze op het land staan en het regent, worden beentjes ook nat...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 12:09

ja dat klopt :)

heb zijn benen niet meer hoeven drogen... die waren droog gewaaid :P heb wel nog even goed gekeken, en de kootholtes heb ik wel even goed drooggemaakt :)

oke weet ik dat :j

trudy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:32

als hij goed ik beweging is gebleven kan het weinig kwaad hoor!had je hem zo op stal/de weide gezet dan kon er sprake zijn van verstijving door onderkoeling.ik ga swinters ook gewoon de zee in tijdens een strandritje ff lekker de sokken wassen ;-) heb nog nooit iets gemerkt!!