Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
biancavos schreef:belangrijkste is dat er genoeg ruimte in de beugels is, dat is met thermolaarzen vaak een probleem.
Maar zeker voor een kind van 6 hoeft dat geen probleem te zijn, er moeten dan behoorlijk smalle beugels aan hangen.
Rhendera schreef:Ik weet nog dat het op een FNRS manege niet mocht. Zelf heb ik bij mijn verzorgpaard(en) met thermolaarzen gereden, ging goed. Er zit gewoon een flinke hak onder zo'n laars, dat is het probleem niet. Als je zorgt dat je voet niet vast zit in de beugel denk ik niet dat het erg gevaarlijk is. (Nou moet je ze niet aan gaan doen bij een explosief paard waarbij het nog wel eens voorkomt dat 'ie ontploft, want dan vind ik het weer een ander verhaal.... )
Somebitch schreef:Rhendera schreef:Ik weet nog dat het op een FNRS manege niet mocht. Zelf heb ik bij mijn verzorgpaard(en) met thermolaarzen gereden, ging goed. Er zit gewoon een flinke hak onder zo'n laars, dat is het probleem niet. Als je zorgt dat je voet niet vast zit in de beugel denk ik niet dat het erg gevaarlijk is. (Nou moet je ze niet aan gaan doen bij een explosief paard waarbij het nog wel eens voorkomt dat 'ie ontploft, want dan vind ik het weer een ander verhaal.... )
Waarom niet? Als je voldoende ruimte hebt in de beugel lijkt me een explosief paard ook geen reden om zonder te rijden.
tenminste, zo zie ik het.