is de Paard en Sport verplicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juval

is de Paard en Sport verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 23:58

Weet iemand hier of de "Paard en Sport" van de KNHS verplicht is als je lid bent van een ponyclub? Ik wil mijn dochtertje lid maken van de ponyclub, maar ze gaat nog geen wedstrijden doen of startkaart aanvragen. Ze wordt dus puur lid voor de clublessen en het sociale contact. De Paard en Sport vind ik totaal niet interessant en ik zou het zonde van mn geld vinden als ik hiervoor 29 euro moet betalen voor iets wat meteen door naar het oud papier gaat.
dus mijn vraag is of het een 'verplicht' abonnement is. Aangezien op de site van de knhs staat dat het lidmaatschap bij de knhs 14 euro bedraagt.

van de ponyclub wordt ik nog niet veel wijzer, maar daar ga ik het zeker ook navragen.

_iDj_

Re: is de Paard en Sport verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:00

Ik denk dat dat per vereniging verschilt. Bij mijn vorige vereniging kon ik lid worden zonder KNHS lidmaatschap en Paard en Sport. Ik werd dus alleen lid van de vereniging als lesklant.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:46

Bij de meeste verenigingen kun je ook lid worden zonder lid te worden van de KNHS, maar dit ligt wel aan de statuten van de vereniging. Als je lid bent zonder KNHS-lidmaatschap heb je bijvoorbeeld ook geen stemrecht in de vereniging.

Lidmaatschap KNHS staat inderdaad wel apart vermeld, een 2de lidmaatschap binnen een gezin is wel zonder Paard en Sport, vandaar de uitsplitsing en dat het ook vermeldt staat.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:55

Ligt inderdaad aan de statuten, maar ik heb begrepen dat de KNHS graag wil dat ieder lid van een paardensportvereniging ook automatisch lid is van de KNHS en daarmee dus de Paard en Sport thuis krijgt.
Ik ben als secretaris van onze club toevallig pas bezig geweest met het aanpassen van onze statuten, omdat dit voor 1 mei volgens de KNHS geregeld moet zijn.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:56

als je alleen lid wordt van een rijvereniging ben je niet verplicht om paard en sport te nemen.
Alleen als je wedstrijden gaat rijden dan wel

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:27

Paard en sport is (als je vereniging comform KNHS statuten werkt) verplicht op elke adres waar één startkaart is. Dus als er meerdere mensen wedstrijden rijden, krijg je maar 1 Paard en Sport. Als je geen wedstrijden gaat rijden, hoef je dus ook geen Paard en Sport te ontvangen.
En inderdaad vanaf 1 mei moeten alle verenigingen hun statuten conform KNHS normen hebben en dus geldt dit straks voor iedereen.

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:44

Ik heb de Paard en Sport pas gekregen toen ik wedstrijden ging rijden (startkaart had aangevraagd). Momenteel ben ik zogenoemd rustend lid bij de vereniging en krijg ik het blad ook niet.

Denk dat je dit dus het beste even kan overleggen met het secretariaat van de vereniging, die kunnen het beste uitleggen hoe het binnen de ponyclub er aan toe gaat hieromtrent. Of wellicht even melden om welke vereniging het gaat, dan is er wellicht iemand hier die daar ook lid van is en je een antwoord kan verschaffen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 21:53

Citaat:
Indien uw dochter geen wedstrijden rijdt kan zij worden aangemeld als VGG, dit is het lidmaatschap zonder Paard en Sport.
>

dit is de reactie van de KNHS, lijkt me duidelijk.
bedankt!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:57

Ik ben lid van de KNHS via een ruitersportvereniging dit kost 14 euro per jaar, maar hoef niet extra te betalen voor Paard en Sport al krijg ik het blad wel af en toe toegestuurd.

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:00

Duidelijker antwoord als dat kunnen wij je niet geven natuurlijk ;)

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:00

Marrke schreef:
Ik ben lid van de KNHS via een ruitersportvereniging dit kost 14 euro per jaar, maar hoef niet extra te betalen voor Paard en Sport al krijg ik het blad wel af en toe toegestuurd.

als je lid bent zonder startkaart krijg je " paard en leven " eens per kwartaal , en met startkaart "paard en sport" eens per maand.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:04

parador schreef:
Marrke schreef:

als je lid bent zonder startkaart krijg je " paard en leven " eens per kwartaal , en met startkaart "paard en sport" eens per maand.

Ik heb inderdaad geen startkaart. Paard en leven krijg ik inderdaad ook regelmatig door de bus. Maar ik weet zeker dat ik Paard en Sport ook wel eens gehad heb! Maar dat is nu ik het zo bedenk volgens mij al wel een hele tijd geleden. Misschien is dat dan veranderd?

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:26

Mhhh heb sinds november m'n startkaart maar nog geen paard en sport ontvangen eerlijk gezegd