"outdoorlaarzen" geschikt om mee te rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

"outdoorlaarzen" geschikt om mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 20:41

Ik vind ze erg mooi, de outdoorlaarzen als die van dubarry, anwb, etc. Vooral deze van imperial riding vind ik leuk; http://www.dursyoutdoor.nl/product/706/ ... rs/300747/

Wat ik me afvraag is of dit soort laarzen ook geschikt zijn om mee te rijden? (nu rijd ik altijd met stal/rijschoenen). Zijn ze niet te breed om veilig in je stijgbeugels te passen.. en zit het ook lekker? Ik ben benieuwd naar ervaringen!

lovemagic5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:46

de laars van rider pro, die heeft een spoorsteuntje aan de achterkant, dus ik volgens mij ook om mee te rijden lijkt mij,
pas had ik er 1 gezien die ook bedoelt waren voor het rijden, maar ik weet niet meer van welk merk die waren

An1985

Re: "outdoorlaarzen" geschikt om mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:48

ariat bromont tall h20 insulated

SUPER LAARZEN

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:49

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:00

Ik heb die van Mondoni en ik vind ze heeeerlijk. Om te rijden ook prima, maar dan vooral buiten, je hebt er wel iets minder gevoel mee vind ik omdat ze wat lomper zijn. Ik rij trouwens wel met een westernzadel. Ik ben er in elk geval erg blij mee!

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:56

ik heb John Bardale laarzen en ik wandel er al jaren mee en nu rijd ik er ook mee (recreatief)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:37

An1985 schreef:

SUPER LAARZEN

Helemaal mee eens. Vind ze wel erg duur hoor :j Ik heb deze laarzen nu een week, en ze passen meteen perfect en zijn echt goed warm. Tevens geeft deze laars heel veel gevoel tijdens het rijden. Voor mij echt een topper!

Verder rij ik met veiligheidsbeugel (die beugels met een elastiek) en ik reed echt met alles wat ik toevallig aan mijn voeten had zitten. Dus ook met de dikke lompe iso-rijlaarzen, of met mijn stevige wandelschoenen, of militaire kistjes....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 18:32

Gooya schreef:
An1985 schreef:

SUPER LAARZEN

Helemaal mee eens. Vind ze wel erg duur hoor :j

Bedankt!
Deze zijn niet helemaal mijn smaak om te zien :o En lijken me ook niet zo lekker om de hele dag mee rond te lopen? Ik vind gewone leren rijlaarzen ook niet zo lekker zitten..

Ik zoek eigenlijk meer dit soort laarzen, maar dan wel met een voet die smal genoeg is om veilig mee te kunnen rijden uiteraard.. (en ook omdat ik best wel smalle voeten en kuiten heb, anders loop ik er uit).
Nu rijd ik overigens ook gewoon met ariat endurance schoenen, die zijn vrij grof maar wel bedoeld om mee te rijden..

Afbeelding

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:45

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 18:54

Die had ik al gebruikt uiteraard ;) Maar kon op outdoorlaars/laarzen + rijden niet echt veel vinden eigenlijk..

Wammus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:10

ik heb ook de IR outdoorboots, het er 1x mee gereden ( buitenritje) maar omdat mijn kuiten nogal dun zijn en de laarzen dus wijd had ik flinke blauwe plekken op de rand van de laars ( daar zit een touwtje doorheen)

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:07

Ik heb outdoorlaarzen van de ANWB (Human Nature) en vind ze lekkerder rijden dan mijn stalschoenen dus zeker geschikt vind ik. Ze blijven bij mij niet steken bij de zweetbladen en voet is niet te breed en m'n voeten zitten stabiel op de beugels. Rijd er altijd mee als ik geen zin heb om m'n leren laarzen aan te doen. Verder woon ik zowat in die laarzen & gebruik ze vooral bij de paarden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:16

Die van IR en mondoni en Horka is hetzelfde, de bovenstaande die je als plaatje hebt. Worden wel 2 versies verkocht, met nepteddyvoering en zonder.
Ik rijd er mee omdat het profiel op de zool niet heel grof is. Wat geloof ik wel het geval is bij de ANWB laarzen en Dubarry laarzen, die zijn ook breder kwa voet.

Ik heb kuitmaat 38 en voetmaat 40, van deze laarzen moest ik 39 hebben en heb nog wel wat ruimte over bij de kuit.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 18:20

Super, ik ga ze gewoon even passen in de winkel binnenkort! Ik heb helaas maar kuitmaat 34-35, vrees dat ze dan toch te wijd zijn om lekker mee te kunnen rijden..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:10

ik heb dubarry's en die dingen zitten zo lekker dat ik er in de winter zelfs mee rijd, gaat prima!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:12

ik heb de hoge van de anwb en die doen het beter dan mijn gewone winterrijlaarzen... :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:43

Ik heb Eurostar Dublin laarzen, zijn ook geschikt om mee te rijden. Doe ik zelf eigenlijk nooit, ik gebruik ze vooral om mee te wandelen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:46

Je kunt ook nog denken aan Westernlaarzen, en dan de robuustere versies. Als je niet in de knoei komt met je zweetblad, dan. :)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:17

MyrtheJ schreef:
ik heb de hoge van de anwb en die doen het beter dan mijn gewone winterrijlaarzen... :)

Heb je toevallig foto's van jou laarzen ?
Ik wil ook graag die van de anwb kopen maar ik twijfel of de kwaliteit wel net zo goed is als die van Dubarry. Die zijn wel een stuk duurder :(
Hoelang heb je ze al ?

Diaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:00

ik denk het eerlijk gezegt van wel

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:02

ik rij er wel gewoon mee, ze zijn voor gewone beugels wel wat lomp vind ik maar ik rij met korf beugels en een boomlooszadel en dan is het super te doen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:04

Sharon89 schreef:
MyrtheJ schreef:

Heb je toevallig foto's van jou laarzen ?
Ik wil ook graag die van de anwb kopen maar ik twijfel of de kwaliteit wel net zo goed is als die van Dubarry. Die zijn wel een stuk duurder :(
Hoelang heb je ze al ?

ik heb ze nu -+ een maand en nog geen foto's nee...
http://www.anwb.nl/webwinkel/kleding,/s ... rebro.html
Deze heb ik in het zwart. Ze vallen trouwens wel klein! ik heb normaal 36 en van deze 37.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:06

zelf vind ik ze niet echt prettig om mee te rijden omdat je erg gauw in je beugels glijdt.
het kan trouwens wel volgens mij als je nog in je beugels past.
het ligt er een beetje aan wat je gaat doen met je paard. voor een rondje stap zou ik het wel doen.
voor een goede les niet.
en als je het paard vertrouwd dat hij niet gek gaat doen zou ik het ook eerder doen dan een paard wat nog jong en onervaren is.
maar dat is meer omdat je kunt blijven haken.
het kan dus wel met deze schoenen maar het is maar net wat je fijn vindt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:51

Maai_ke over welke heb je het nu?
Die van mondoni/horka/IR is kwa zool en kwa breedte geloof ik niet te vergelijken met die van de ANWB of Dubarry's.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:56

Oh die zijn best mooi!

Jammer dat ik niet meer paard rij. En voor overdag vind ik de zool te grof.