Jury slaat onderdelen over

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Jury slaat onderdelen over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 18:28

Hallo allemaal,

Ik heb toch even een vraagje want vandaag heb ik toch iets vreemds mee gemaakt op wedstrijd. Ik had indoor wedstrijd en reedt dus 2 proeven bij 1 jury, in het M1 pony's. Ik rijdt nog niet zo lang M1 en reedt voorheen nooit met sporen en nu dus ook niet, aangezien ik wist dat sinds april 2010 je met sporen mág rijden en niet perse hoeft. Tijdens mijn proeven viel het al op dat de jury met totaal andere dingen bezig was dan met mijn proeven, ik heb haar geen 1x aan kunnen kijken.
Goed iedereen vond het maar bizar dat ze niet keek, maar we wachtte de prijsuitrijking af. Ik had 2x 169, vond ik wat vreemd aangezien de eerste stukken beter ging maar goed het is een jury sport, ik loop mijn coupon na en wat zie ik een leeg vakje! Pak ik mijn andere coupon staan daar ook nog eens 2 lege vakjes op! Ze heeft dus gewoon in totaal 3 onderdelen niet beoordeeld. Ik naar het secretariaat toe, maar de jury was al weg.
Het gaat me niet om de punten want er werd met + en - geteld dus winst had ik sowieso niet maar ik vind dat als je daar gaat zitten als jury je dan wel de moeite moet nemen.. Wat vinden jullie hier van en wie heeft zo iets vaker mee gemaakt?

Quir

Re: Jury slaat onderdelen over

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:31

Moet niet kunnen.
Normaal gesproken wordt er in de lege vakjes, een 6 ingevuld. Dan zou je dus bij 1 proef een wp gereden hebben, 181.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:32

Hmm.. lastige situatie, ik snap niet dat je tijdens je proef steeds aan het kijken bent wat de jury aan het doen is. Hoe reageerde het secretatiaat hier op? Anders de KNHS bellen ...

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:33

Misschien heeft de jury de punten wel gegeven, maar de schrijver/-ster ze niet opgeschreven.

Ik ben zelf jury en loop de coupon bijna altijd na, maar ik ga ook geregeld mee schrijven. Af en toe heb je dat een jury een punt niet opnoemt (als je veel onderdelen in korte tijd na elkaar hebt, wil zoiets wel eens gebeuren) maar dan vraag ik zelf altijd even wat het cijfers bij punt... moet zijn.

Hoeft dus niet aan de jury te liggen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 18:38

@ HRE, ik weet niet waar jij naar kijkt, maar in de M1 proeven zijn redelijk wat stukken dat je richting jury rijdt en ja dan kijk ik sowieso wel richting de jury en zie ik dus wat zij doet.

@ Raiza, ja dat is dus ook een beetje mijn punt, het kan ook aan de schrijver hebben gelegen maar doordat de jury zo druk was met haar tosti en agenda weet ik het niet goed. Het secretariaat kon mij niet helpen, ze wisten wel dat deze jury niet meer bij hen zou komen.

@ Quir, ik heb zou geen winspunt kunnen hebben want zoals ik al typte tellen ze door middel van plusjes en minnetjes en dan is er nu voor de lege plekken dus een 6 geteld (dat is geen plus en geen min).

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:42

Je zou wel een wp kunnen halen als er 2 vakjes niet ingevult zouden zijn, dat is dus (weet neit zeker) -5 of -6 x2 = dus 181 of 183.. ;) En dat kijken dat zal bij iedereen wel persoonlijk zijn! was niet aanvallend bedoeld!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 18:45

HRE ik snap wat jij bedoelt maar ik krijg niet beter uitgelegd wat ik bedoel, ze hebben voor mijn lege plekjes nu in ieder geval een 6 gerekend dus qua punten maakt het niks meer uit ;)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:46

ohzo! Tja ik denk dan dat je dikke vette pech hebt.... :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:47

Ik snap het nu wel. Ze gaan uit van 0 + en 0 - van 180. Twee - is dus 178 en 2 + is 182.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 18:47

Ja, ik vond het zelf ook sowieso niet winstpuntwaardig dus daar zit ik niet echt mee alleen de manier van jureren vind ik erg bizar. Ik denk toch dat ik mijn coupons opstuur naar de knhs en dan zie ik wel of zij er iets mee doen of niet.

Quir, precies ik wist het even niet goed uit te leggen haha.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:48

toevallig vandaag in de L1, was ook bij een meisje ene onderdeel niet ingevuld,

HRE de ts bedoeld, je telt met - en + dus een 5 is -1 en een 7 +1. en is het lege vakje nu als een 6 geteld, dus had ze idd geen wp gereden;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:49

Ik heb het wel eens meegemaakt.

De organiserende vereniging heeft mijn protocollen opgestuurd aan de jury; die heeft alsnog de ontbrekende cijfers ingevuld, extra getekend en de protocollen vervolgens gestuurd aan de KNHS, mij en de vereniging.
Het was even een gedoe; maar voor mij was het wel een winstpunt.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:51

Heb mijn moeder even voor je gevraagd; De jury moet altijd wanneer de laatste combinatie is geweest een half uur aanwezig blijven. Kom je er dus na deze tijd pas achter word het gerekend als een 6 én kan de khns dus ook niks meer voor je doen. Helaas...

@ Melissa; ja ik snapte hem al! ;)

Lizzy1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:52

Nee je zou dan wel een wp hebben want als er 28 onderdelen worden beoordeeld dan zou het dus bij 28x6=168 een winstpunt zijn. Dus dan zou je vanuit daar de plusjes en minnetjes erbij moeten doen. Aangezien je gemiddeld een 6 moet hebben. Als er 30 onderdelen zijn beoordeeld, zoals het zou moeten zijn, dan is het bij 30x6=180 een winstpunt. Niet zo duidelijk uitgelegd maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel!
Ik zou zeker naar de knhs bellen, je hebt je winstpunt gewoon verdient!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 18:52

De jury moet officieel inderdaad tot een half uur na de laatste start aanwezig blijven, ik ging naar het secretariaat toen het 10 minuten na de laatste start was maar toen was de jury al weg want ze wilde niet blijven zei de mevrouw van het secretariaat..

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:58

Lizzy1991 schreef:
Nee je zou dan wel een wp hebben want als er 28 onderdelen worden beoordeeld dan zou het dus bij 28x6=168 een winstpunt zijn. Dus dan zou je vanuit daar de plusjes en minnetjes erbij moeten doen. Aangezien je gemiddeld een 6 moet hebben. Als er 30 onderdelen zijn beoordeeld, zoals het zou moeten zijn, dan is het bij 30x6=180 een winstpunt. Niet zo duidelijk uitgelegd maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel!
Ik zou zeker naar de knhs bellen, je hebt je winstpunt gewoon verdient!

dat snap ik niet :P maaar zal wel aan mij liggen:p

bij dat meisje uit de L1 zijn ze erwel mee naar de jury gegaan, en hebben ze er maar een 6 van gemaakt,

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:05

Klopt ook niet wat Lizzy zegt.
Aangezien ze van de 180 = wp uit gaan.
Als je dan 10 keer een min rijd (bijvoorbeeld dus 10 keer een 5) en je hebt 2 keer een plus (bijvoorbeeld een 8). Dan heb je dus: 180 - 10 + 2 = 172.

Dat is zo ook gedaan. Ze heeft nu 11 minnen gereden (misschien meer/minder en x aantal keer een plus) en dus 180 - 11 = 169.
Als er een 6 bij komt (is geen min en geen plus), veranderd er dus niets.

0 = 6 minnen
1 = 5 minnen
2 = 4 minnen
3 = 3 minnen
4 = 2 minnen
5 = 1 min
6 = geen min geen plus
7 = 1 plus
8 = 2 plussen
9 = 3 plussen
10 = 4 plussen

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 19:13

Precies! Dat bedoelde ik inderdaad, is soms best onhandig uit te leggen haha.
Ik schrijf een briefje met het verhaal en dan zie ik wel wat de knhs ermee doet (zij zullen vast kunnen zien of er vaker klachten over deze jury binnen zijn gekomen) het gaat mij in ieder geval niet om de punten dus dat zal ik er bij zetten.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:45

verstandig idee om idd een briefje te sturen, je weet maar nooit wat ze ermee doen, al kunnen ze er voor jouw waarschijnlijk weinig aan veranderen,