Geen winspunt gereden met selecties: niet naar de Brabantse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lydjaa

Geen winspunt gereden met selecties: niet naar de Brabantse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 01:20

Hai! :D

Dit winterseizoen zijn in onze kring (kring Eersel de Kempen) de selecties al verreden. Ik deed mee in het Z1, en ben 2e, 4e en 2e geworden wat betekent dat ik uiteindelijk nummer 2 ben geworden. Máár ik heb geen winspunt gereden. Op onze site stond wel dat ik gewoon afgevaardigd ben naar de Brabantse kampioenschappen. Leuk natuurlijk, maar ik had ergens gehoord dat je zonder winstpunt niet door mag, maar ik weet ook niet zeker of dit misschien alleen bij de paarden zo is. Ik heb het op de site van de knhs proberen te zoeken, maar heb het daar niet kunnen vinden in de reglementen (of ik heb er overheen gekeken). Ook op bokt heb ik de zoekfunctie gebruikt maar heb niks gevonden (dus sorry als het wel ergens staat).

Weet iemand hier meer van?
Dus: mag je bij de pony's, in het Z1, als je in principe afgevaardigd bent, maar geen winstpunt hebt gereden, gewoon naar de Brabantse?

Alvast bedankt :o!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Geen winspunt gereden met selecties: niet naar de Brabantse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:34

Volgens mij mag dat wel. Er zijn provincies met een open inschrijving voor de regiokampioenschappen, daar kun je zelfs mee doen als je de eerste keer in die klasse start.
Het is wel zo dat je op de regiokampioenschappen een winspunt moet rijden om afgevaardigd te worden naar de KNHS-kampioenschappen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 07:08

Bij onze regio mag je wel door als je geen winstpunt had. Ik weet niet of dit regioafhankelijk is maar je zou dit op de site van de betreffende regio moeten kunnen vinden.

Om dan door de mogen naar de knhs kampioenschappen is die winstpunt inderdaad wel een eis.

edit, ik zie op de site van jou kring verder niets staan. Je zou dit dan nog na kunnen kijken in het vraagprogramma van de betreffende selectiewedstrijd op www.knhs.nl kalender
bij mijn kring staat bv eea wel omschreven in een protocol http://www.kring5.nl/index.php?option=c ... mid=100053

Scum

Re: Geen winspunt gereden met selecties: niet naar de Brabantse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 09:59

Het gaat om de plaatsingspunten. Dus niet om het winstpunt. En dus mag jij inderdaad gewoon door.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:44

Dat is dus per regio/kring verschillend jammer genoeg.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:49

Ik weet nog dat het bij mij ooit een keer eigenlijk niet mocht (klasse DEM2), maar aangezien niemand tijdens de selecties een winstpunt had gereden (er waren veel selecties uitgevallen ivm het weer) mocht ik wel.. Dit was in kring Den Bosch. Dus kan je het niet navragen bij je vereniging ofzo?

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 12:07

Bedankt voor de reacties!
Ik wist inderdaad dat je niet door mocht naar de KNHS-kampioenschappen als je op de regiokampioenschappen geen winstpunt had gereden. Maar dat maakt voor mij niet zoveel uit, want om bij de beste te horen op de Brabantse in het Z1 is voor mij helaas niet weggelegd :o .

@Suprice: Tijdens de selecties zijn er bij ons wel winspunten gereden... Maar ik denk inderdaad dat het handig is als ik het even navraag bij onze kring...

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 12:15

We hebben net even het secretariaat van de kring gebeld, en ik mag gewoon door! :D
Toch bedankt voor de reacties.
Dus hier mag een slotje op ;)