Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

cissy schreef:je kunt ook het schot schuin laten staan en dan met een stang van een 1,5 paards trailer vastzetten of die lange stang die je al hebt gebruiken, dan staat ie aan de voorkant toch gewoon vast en kan met de achterkant schuin gaan staan als hij wil. Veel paarden vinden schuin staan inderdaad prettiger.
Marchador schreef:Ik deed ook eerst het schot schuin en daarna recht.
Maar schuin, waarom niet?
Mijn pony van 1.25 is vervoerd is een 1,5 paards trailer en daarin staat hij ook met veel ruimte.
Ook is hij onlangs liggend vervoerd en is onderweg op gaan staan.
Als je paard rustig is in de trailer zal het in mijn ogen niet veel uitmaken zolang je tussendoor ook maar een paar keer checkt of alles goed gaat.
Maar ik ga proberen in de trailer schuin te zetten
R0oszs schreef:mijn pony's vinden het fijner om in de vrachtwagen te staan dan in de trailer. Omdat ze in de vrachtwagen overdwars staan en in de trailer recht dus mischien vind jouw paard het ook wel fijner.
Ze staan denk ook veel steviger dan als ze rechtuit staan.
superlise schreef:Hmm ik zou dat zelf niet zo graag doen, 2 paards zonder tussenschot is toch wel erg veel ruimte hoor, als ie een keer onderuit gaat heb je toch een behoorlijk probleem. Ik denk dat je beter gewoon kan oefenen met laden, misschien met longeerlijnen etc en gewoon heeeel veel in en uitladen (ookal ga je niet rijden maar gewoon even om de dag ofzo erin en eruit lopen of erin, eventjes laten staan en 10 minuutjes later er weer uit)