Body protector, pasvorm? dressuurzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Body protector, pasvorm? dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 19:15

Hallo,

ik heb gezocht of ik al iets erover kon vinden maar zo snel niet.
Sorry als er wel een topic al voor is. (edit: na verder zoeken wel maar niet over het feit met het lang en dressuurzadel)
Ik moet van mijn moeder een body protector aanschaffen voor mijn jonge paard te rijden.
Zelf zit ik hier eigenlijk niet zo op te wachten want ik vind t voor geen vijf cent zitten en daarbij nog eens dat hij achter te lang is en dus met mijn dressuur zadel helemaal niet lekker zit (Albion zadel).

Bij deze was dus mijn vraag wat voor body protector hebben jullie goede ervaringen mee qua pasvorm en ook met het rijden van een (Albion) dressuurzadel?

En hoe zit het met die zelf opblaasbare protectors als je van je paard afvalt? Zijn die goed, zitten die lekker?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:44

harry's horse bodyprotector is dat niet wat??

HRE

Re: Body protector, pasvorm? dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:48

Ik heb ook die van Harry Horse en ik heb er geen problemen mee! Heb je niet een te grote bp aan dan

samuraiLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:42

Ik heb zelf ook 1 van harrys horse. ik moest dit kopen van mijn mama voor te springen.
je moet echt wel 1 kopen dat onderaan NIet te lang is want het kan zijn dat je tijdens springen met een te lange rug kan blijven haken aan het zadel. als je het begrijpt ?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:32

Ik ken je probleem met dressuurzadels. Heb precies hetzelfde gehad. Iedere keer stootte ik met de BP tegen de lepel van mijn zadel.
Het zal vast aan de pasvorm liggen, en waarschijnlijk zijn er ook merken waarbij de BP niet zo lang op de rug is...

Ik heb de onderkant van mijn bp opengetornt. Een stevige schaar gepakt en er gewoon 2 cm afgeknipt aan de onderkant. Daarna de boel weer dichtgenaaid. Dichtnaaien is helaas niet zo netjes geworden (ben ik niet zo'n wonder in :o ) maar de naad zit aan de binnenkant en is dus tijdens het dragen onzichtbaar. Zo op het eerste oog zie je er niets van, en ik heb geen last meer van de BP met rijden.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:02

Ik heb zelf een race safe body protector deze zit heel erg lekker en volgens mij is deze ook in verschillende lengtematen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:08

Ik heb ook die van Harry's Horse.
Je kan de buiten kant er helemaal afhalen d.m.v. klittenband.
Ik heb er ook 2 cm vanaf gesneden en heb het klittenband op de buiten hoes iets verzet.
Nu heb ik er zowel met springen als met dressuur zadel geen last meer van.
Ik ben er blij mee want tot nu toe heeft hij mijn rug erg goed beschermt toen ik op straat ben gevallen :)

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:05

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:37

Ik rijd Samengesteld met een dressuurzadel. (geen heel hoge lepel) En ik heb de bodyprotector Outlyne van Airowear. Deze heeft "memoryfoam" en houdt rekening met je vrouwelijke vormen. En omdat ik hem veel draag en van plan ben lang te houden heb ik hem in mijn eigen kleur laten maken. :D
Ik ging eigenlijk voor het blokjesmodel, maar daar viel ik precies tussen 2 maten (blokje meer of minder).
Omdat ik eerder eens een bodyprotector heb gehad die achter op het zadel kwam heeft ze er bij het opmeten goed rekening mee gehouden dat hij niet te lang werd. Je hebt daar per maat nog allerlei ruglengtes bij. Ik heb hem van Canter Equipment (http://www.canter-equipment.nl) en heb er een aantal gepast.

xmaartje245

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:26

die van harry's horse zijn erg goed!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:58

Ik heb nu sinds kort ook eentje aangeschaft ( vandaag zelfs :P) en heb eentje van harry's horse. Eentje met blokjes. Heb hem net even aangehad toen ik de paarden ging voeren en werd nergens gehinderd. Ik was ook eerst niet zo voor BP, maar nu ik mijn jong paard binnekort ga rijden is het misschien wel veiliger met

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:01

man wrm zit iedereen te klage over de BP ?? :-O in het begin is ie wat stijf maar erna voel je hem niet eens zitten ;) dat het nu spring- of dressuurzadel is. Voor de moment doe ik het hem niet meer aan ( alleen ng tijdens het springen) omdat ie een beetje veel versleten, maar de rest zit het als een "zetel"

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 08:39

PintoNatal schreef:
Hallo,

ik heb gezocht of ik al iets erover kon vinden maar zo snel niet.
Sorry als er wel een topic al voor is. (edit: na verder zoeken wel maar niet over het feit met het lang en dressuurzadel)
Ik moet van mijn moeder een body protector aanschaffen voor mijn jonge paard te rijden.
Zelf zit ik hier eigenlijk niet zo op te wachten want ik vind t voor geen vijf cent zitten en daarbij nog eens dat hij achter te lang is en dus met mijn dressuur zadel helemaal niet lekker zit (Albion zadel).

Bij deze was dus mijn vraag wat voor body protector hebben jullie goede ervaringen mee qua pasvorm en ook met het rijden van een (Albion) dressuurzadel?

En hoe zit het met die zelf opblaasbare protectors als je van je paard afvalt? Zijn die goed, zitten die lekker?

Als je hem voor geen 5 cent heb zitten, dan heb je gewoon echt een verkeerde te pakken. Je moet meerdere merken proberen. Iedereen heeft gewoon een andere pasvorm. Ik heb ook maar 1 merk die ik niet voel zitten.
De achterkant mag nooit op het zadel komen. Dan is hij gewoon te groot. Vaak mag je wel zelf het hoesje eraf halen en de achterkant bijsnijden.

De opblaasbare zijn wel heeeeel duur. Of ze lekker zitten weet ik niet.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:58

De How's Racesafe RS 2010 kan op maat gemaakt worden voor je (dit kost een heel klein beetje extra), daarbij kan dus heel goed rekening gehouden worden met de diepe zit en de hoogte van de lepel van je zadel e.d., mocht je niet in een standaard maat passen..........
Welke fijn zit voor je is wel een kwestie van rustig gaan passen en daar ook echt de tijd voor nemen, gaan zitten op een stoel en bij voorkeur een vergelijkbaar zadel, met de kleding aan waarover de BP heen moet.
Welke ook fijn zit, maar het e.e.a. is persoonlijk, is de Airowaer Outline en de Reiver Elite

belieber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:28

misschien kan je bij de decatlon kijken die zitten ook best goed.