Wat is het beste voor mensen met dikke kuiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cynthia87

Wat is het beste voor mensen met dikke kuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 14:47

Wie o wie kan mij helpen met mijn dilemma/probleem????
Ik heb dus vrij stevige, nou zeg maar dikke kuiten, en dan bedoel ik ook echt dikke kuiten, zo'n 46 cm!
Ik ben al een poos op zoek naar een oplossing voor mijn wedstrijden, ik rijd nu met suede chaps, maar vind dit eigenlijk geen gezicht! Ik ben de enige zonder leren laarzen!! ;( Het mag wel met de chaps die ik nu heb, krijg ook geen punten aftrek, maar ik vind het gewoon niet mooi!

Nu heb ik zelf al uitgevogeld.....maatwerk! Heel verbazend....niewaar.. :P
Maar kan ik nu beter leren chaps laten maken, of leren laarzen???
En wie weet waar ik dat dan het beste kan laten doen, ik woon in utrecht, dus liever geen opties in de uithoeken van het land....

Alvast bedankt voor het meedenken ;)

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:49

Ik zou kiezen voor laarzen ,dat staat toch veel mooier?
En zit huet niet in de buurt ? Houten geloof ik.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:50

je kan ze bestellen bij lipica zijn niet heel erg duur en hebben goede kwaliteit

edit laarzen dan he

eenitraM

Re: Wat is het beste voor mensen met dikke kuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:52

Ik zou ook voor laarzen gaan.

De kans bij chaps is dat ze vervormen en gaan afzakken waardoor het er nog minder uitziet haha.

Gewoon even zoeken. Maar kan zijn je er wel voor moet betalen.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:53

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:54

Ik heb kuit maat 44 en heb sinds kort de Mountain Horse high rider wide..
Zitten super en zijn nog mooi ook!

cynthia87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 15:00

Lies21 schreef:
http://www.amazonexl.nl
Super laarzen, heb ze zelf ook...

Super zeg, deze site, eindelijk iets waarbij ik denk dat ik een redelijk normalen maar kuit heb!!!
Thnx!! :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:02

Ik heb ze ook op maat laten maken en dan met een rits erin dan zitten ze mooi rond je enkel, bij huet in bunnik

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:05

Van Huet zit in Bunnik.
die maakt mooie laarzen. Mijn vriend heeft er net een paar laarzen laten maken. die heeft ook flinke kuiten. als we het goed hebben onthouden 52 cm.... Dat heeft veel moeite gekost, maar het is gelukt.
kijk op:
http://www.rijlaarzen.nl

succes!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:06

Lipica maakt laarzen en chaps op maat. Je kan zelf je laars samenstellen. Wachttijd is wel aardig lang.
http://www.lipica.nl :)

cynthia87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 15:13

petrea schreef:
Ik zou kiezen voor laarzen ,dat staat toch veel mooier?
En zit huet niet in de buurt ? Houten geloof ik.

Ja dat zou ik idd ook veeeeeeel mooier vinden, maar dan krijg je er gemiddeld dus zo'n €100,- bij, bovenop de laarzen.
En ja, Huet zit in de buurt, heb hem net gevonden op het net, hij zit tegenwoordig in Bunnik!
Misschien moet ik daar maar eens langst gaan, al moet ik dan wel eerst de loterij winnen ben ik bang :?

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:15

Je hebt m'n webshop al gevonden zie ik.
Naast laarzen (met en zonder vetertje verkijgbaar en in 2 hoogte en breedte maten) mag je bij wedstrijden ook met gaiters rijden.
Een stuk goedkoper dan laarzen zen met nette schoenen net zo mooi hoor.

cynthia87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 17:28

Suusje1972 schreef:
Je hebt m'n webshop al gevonden zie ik.
Naast laarzen (met en zonder vetertje verkijgbaar en in 2 hoogte en breedte maten) mag je bij wedstrijden ook met gaiters rijden.
Een stuk goedkoper dan laarzen zen met nette schoenen net zo mooi hoor.

Hoi suzanne,

Ik heb je ook al gemaild....die van de rits aan de achterkant..grappig je hier ook tegen te komen :D
Ik ga laarzen bij je bestellen, moet alleen nog even kijken welke!!

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:32

Hoi Cynthia,

Hoe is je enkelbreedte ten opzichte van je kuit? Want mocht je uiteindelijk toch voor het opmeten van laarzen gaan en je enkels zijn wel vrij smal, dan kan dat minder mooi staan dan chaps omdat je dan een behoorlijke bolling krijgt in de laarzen.

Succes met het vinden van een passende laars!

cynthia87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 17:53

annmary schreef:
Hoi Cynthia,

Hoe is je enkelbreedte ten opzichte van je kuit? Want mocht je uiteindelijk toch voor het opmeten van laarzen gaan en je enkels zijn wel vrij smal, dan kan dat minder mooi staan dan chaps omdat je dan een behoorlijke bolling krijgt in de laarzen.

Succes met het vinden van een passende laars!

m'n enkel is vind ik zelf wel smal in verhouding (25/26cm)
Dat is idd ook waarom ik standaard chaps ook niet zo lekker vind zitten, die zakken idd af aan m'n enkel. Dat heb ik ook zo met gewone laarzen, precies hetzelfde probleem, nu heb ik dus steeds plooien onderaan m'n laarzen, maarja daar maatwerk voor nemen is helemaal geen optie, gelukkig is er in de rijlaarzen daar wel een oplossing voor!

samuraiLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:08

Ik zou voor lederen shaps met Lederen boots nemen ; moesten je botten stuk zijn kan je nog steed nieuwe kopen voor shaps is dat moeilijk te vinden :) zelf met brede kuiten heeft dit een mooi resultaat.

veel succes nog.

pegster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:01

ik heb ook het probleem dikke kuiten.
kuitmaat 46
ik heb nu petries sinds een half jaar maar wil over naar de fuller fillies.
mijn petries zijn net wat te hoog aangemeten en willen niet verder zakken.
iemand interessen ?
petrie perfect met orginele rits. mt 38/39 hoogte 43 kuit 46

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:05

Mijn moeder heeft dit ook: Ze heeft dan niet zo'n hele dikke kuiten, maar in normale rijlaarzen komt ze niet. Volgens mij is ze naar een speciale winkel gegaan ofzo, weet ik verder ook niet zo veel van ;).
Maar als je moet kiezen tussen leren chaps en rijlaarzen, zou ik voor rijlaarzen gaan ^^.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:08

Ik heb leren chaps door Petri op maat laten maken, zitten echt geweldig, zou nooit meer iets anders willen!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:39

Ik zat dus ook met t zelfde probleem. Ik heb kuitmaat 45 en ik kon ook geen laarzen vinden die me paste. Ik heb toen Petrie's op maat laten maken. (Petrie Anky) Wel prijzig. Ze waren 370,-. Maar ze zijn het geld dik waard.

Hoe doen de mensen met dikke kuiten onder ons het met de sokken. Want gewone paardrijsokken van HH of Stapp Horse die zitten te strak en zakken daardoor af. En zitten echt niet lekker. Wat voor hoge sokken hebben jullie?

cynthia87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 20:04

Darkness85 schreef:
Ik zat dus ook met t zelfde probleem. Ik heb kuitmaat 45 en ik kon ook geen laarzen vinden die me paste. Ik heb toen Petrie's op maat laten maken. (Petrie Anky) Wel prijzig. Ze waren 370,-. Maar ze zijn het geld dik waard.

Hoe doen de mensen met dikke kuiten onder ons het met de sokken. Want gewone paardrijsokken van HH of Stapp Horse die zitten te strak en zakken daardoor af. En zitten echt niet lekker. Wat voor hoge sokken hebben jullie?

Hey, ik heb sokken van het eigen merk van Epplejeck, die zitten prima! gewoon hoog tot aan de knieholte!
Enne, ik had Huet gebelt voor laarzen, en hij raade mij met klem af om een laars met een rits te nemen die niet aan de binnen/voorkant zat....ik weet niet waar jou rits zit?? En waar heb je jou laarzen laten opmeten dan?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:18

Ik heb geen rits in mn laarzen. Ik vind dat echt verschrikkelijke ondingen in laarzen. Ze gaan alleen maar stuk. Ik heb ze op laten meten hier in de plaatselijke ruitersport winkel. (Prominent Ruitersport)

Sokken tot aan mijn knieholtes heb ik zoizo nog nooit gevonden. Ik ben nl nogal lang met mn 1.80. En heb erg lange benen. Ben jij lang? Ik zal die sokken van de EJ is proberen. Maar rekken die ook goed mee in de breedte om je kuiten heen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:20

Ik heb mijn Petrie Anky bij ruitershop Harmelen laten aanmeten en gekocht. Was wel zo'n 450 euro.
Later heb ik er nog door een schoenmaker een rits in laten zetten aan de achterkant, was geloof ik 40 euro. Gaat nu prima aan en uit.

cynthia87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 20:26

Darkness85 schreef:
Ik heb geen rits in mn laarzen. Ik vind dat echt verschrikkelijke ondingen in laarzen. Ze gaan alleen maar stuk. Ik heb ze op laten meten hier in de plaatselijke ruitersport winkel. (Prominent Ruitersport)

Sokken tot aan mijn knieholtes heb ik zoizo nog nooit gevonden. Ik ben nl nogal lang met mn 1.80. En heb erg lange benen. Ben jij lang? Ik zal die sokken van de EJ is proberen. Maar rekken die ook goed mee in de breedte om je kuiten heen?

Ze rekken heel fijn mee, om mijn hele kuit iig.
Nu heb ik idd wel korte beentjes (40cm) dus ik weet niet of ze bij jou dan ook zo lekker zitten, maar ze zijn ook niet zo duur...

cynthia87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 20:28

fjordjes schreef:
Ik heb mijn Petrie Anky bij ruitershop Harmelen laten aanmeten en gekocht. Was wel zo'n 450 euro.
Later heb ik er nog door een schoenmaker een rits in laten zetten aan de achterkant, was geloof ik 40 euro. Gaat nu prima aan en uit.

Kijk, Harmelen dat ligt bij mij in de buurt! Meten ze daar ook op dan? Dat wist ik helemaal niet!
Maar hoe lang is de lever tijd dan? Als je eerst laat aanmeten en daarna de rits erin laat zetten?