2 Dekens maar nu statisch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maximosa

2 Dekens maar nu statisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 20:48

Help ik heb een probleem, ik heb mn paardje onder twee dekens staan een regendeken en een een dikke 300 gram winter/onderdeken. Echter als ik deze afdoe ontstaat er statische elektriciteit. Komt door de kou denk ik maar goed vandaag ook weer regendeken af en dan onderdeken, te knettert en gaf mn schat een schok, hij schrok dus behoorlijk. Dieter stond vast op de de zadelplaats tussen twee touwen kon m gelukkig tot kalmte manen. Ben blij dat hij op zn vrouwtje vertrouwd :(:) . Maar hij vond t niet fijn, ik ook niet. Wie heeft dat ook en Wat kan ik hier aan doen?? Gaarne tips.

trudy13

Re: 2 Dekens maar nu statisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:05

ik ga dit volgen!!mijn pony staat met een fleece dekentje onder een outdoor deken,en heb met het recht leggen ook aardig last van statische schokken...ik denk dat je trouwens niet hebt met katoen ertussen (zomerdeken)succes

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:26

misschien een domme vraag maar kan je niet 1 waterdichte deken opleggen. dan heb je de wrijving tussen de 2 dekens niet.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 08:31

Ik heb de onderdeken gewisseld dus voor een dunnere onderdeken (200 ipv 300). Dat gaat beter. Vraaag me alleen af of het door het materiaal komt waarvan de dekens gemaakt zijn. De Regendeken is een teflon coating met nylon voering. De Onderdekens eigenlijk ook. Alleen heeft de 200 gram geen coating en de 300 wel! Ik gebruik 2 dekens omdat Dieter een klein smeerlapje is, :( hij ligt altijd in de poep in de stal en rolt lekker in het zand/modder/sneeuw als ie maar goed vies is vind ie lekker. Dan wissel ik dit winterseizoen zn regendeken , ik heb er 2 kan ik die laten reinigen, lijkt t wat netter.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:45

Dat komt door de fleece !!!!! Fleece wordt statisch als je 2 dekens op elkaar hebt.
Behalve het geknetter als je ze eraf haalt is het ook zo dat het kan ontladen bij de drinkbak, dan krijgen ze een opneuker als ze willen drinken en durven ze dan niet meer.
Mijn paard heeft dat gehad en ik had dat eerst niet door, tot hij wel heel erge dorst kreeg... voor mij geen fleece meer onder dekens