Opknap kosten rijlaars..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Opknap kosten rijlaars..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:58

Hoi! Ik heb een paar Petrie's die ik nu bijna 3 jaar heb.
De risten zijn kapot, ze moeten op getrokken worden, er moeten nieuwe hakken onder, en er zit een scheurtje in.
Hoeveel gaat dit mij ongeveer kosten? Of kan ik beter maar een paar nieuwe kopen..

Bienotje

Re: Opknap kosten rijlaars..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:14

Dat zal best wat kosten bijd e schoenmaker, maar nieuwe petries aanschaffen is ook niet goedkoop ;)

Gewoon even laten zien aan de schoenmaker en vragen of hij een prijsindicatie kan geven, kun je zelf aan de hand daarvan bepalen of je het de moeite waard vind of dat je het geld beschikbaar hebt om nieuwe te kopen :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:13

Paulaa_: Wat doe jij in godsnaam met je laarzen haha, ik heb mijn laarzen al 7 jaar en nog net zo nieuw!.

Ritsen zijn het zwakste punt van de laars door veel zand etc, kan de rits snel kapot gaan, een nieuwe hakken kost 25 euro in Epe, ik moest er laatst 1 en dat koste 12.50!.

nijn223

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:46

ik zou zeggen vraag het na bij de schoenmaker.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:49

Even kijken, ik heb een schoenmaker gevonden (goed maar goedkoop) die zet voor 21 euro er twee nieuwe ritsen in maar stuur je ze naar petrie op dan is het echt een dure grap.

Vd week heb ik mijn rijlaarzen nieuwe hakken onder laten zetten en nieuw rubberlaagje + schoenen met nieuw rubberlaagje. Voor die twee paar moest ik 52,80 afrekenen.

Waar zit het scheurtje in??

Dus laten we zeggen dat een gemiddelde schoenmaker dit vraagt:

2x Rits: 30 euro
2x Hakken + rubberlaagje: 35 euro (ik heb even 2/3 vh bedrag aan de rijlaarzen toegekend)
Oprekken is meestal gratis.

En dan dat scheurtje nog waar ik niet weet wat je bedoelt..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:54

Zonnetje81 schreef:
Even kijken, ik heb een schoenmaker gevonden (goed maar goedkoop) die zet voor 21 euro er twee nieuwe ritsen in maar stuur je ze naar petrie op dan is het echt een dure grap.

Vd week heb ik mijn rijlaarzen nieuwe hakken onder laten zetten en nieuw rubberlaagje + schoenen met nieuw rubberlaagje. Voor die twee paar moest ik 52,80 afrekenen.

Waar zit het scheurtje in??

Dus laten we zeggen dat een gemiddelde schoenmaker dit vraagt:

2x Rits: 30 euro
2x Hakken + rubberlaagje: 35 euro (ik heb even 2/3 vh bedrag aan de rijlaarzen toegekend)
Oprekken is meestal gratis.

En dan dat scheurtje nog waar ik niet weet wat je bedoelt..?

Dankjewel! Dus rond de 70eu!
T' scheurtje zit net naast de rits.

Tsja ik ben er niet al te zuinig mee.. Maar de ritsen komt denk ik doordat mijn kuiten dikker zijn geworen, omdat ik ze al sins m'n 13e heb..

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:46

Bij mij koste het oprekken 10 euro. (: