morgen voor het eerst (zelf) scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

996981

morgen voor het eerst (zelf) scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:14

jaa van de week hebben we zelf een scheermachine gekocht. omdat pon toch wel 2a 3x in het jaar geschoren moet worden is dat een stuk goedkoper. maar nu gaat het morgen dus gebeuren. ik ga voor het eerst mijn pony scheren. hij zelf is al heel vaak geschoren (dit jaar ook al) en is met sedatie heel braaf. een ervaren scheerder gaat me helpen en kijken of het goed gaat. zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken? graag hoor ik alle tips en trucs :D

cbreeman

Re: morgen voor het eerst (zelf) scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:22

er zijn natuurlijk altijd dingen waar je aan moet denken met scheren,

zoals let op het verlengsnoer dat je pony er niet op gaat staan vooral als ze ijzers hebben,
als je paard aan 2 touwen vaststaat, maak dan altijd de kant waar je mee bezig bent los, vooral als je in de buurt van hals, hoofd komt als de pony gaat hangen zit je in ieder geval niet klem tussen het touw,
help altijd degene die scheert met de benen optillen,
en zo zijn er nog wel wat dingen maar ik hoop dat degene die je gaat helpen jou daarin heel goed gaat helpen en adviseren,
en bovendien let vooral op de eigen veiligheid! succes!!!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:37

de pony word zowiezo vast gehouden! :) bedankt, ik zal het meenemen.

_Groover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:41

ik trek zelf altijd een regenpak oid aan want daar gaan de haren niet inzitten...scheelt enorm veel jeuk haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:44

Let er op dat je de scheermachine tussendoor af en toe laat afkoelen. Hij kan soms best heet worden tijdens het scheren, en dat is behoorlijk vervelend voor je pony :)
Verder zou ik vooral zorgen dat je de tijd hebt zodat je rustig op je gemak kan werken.

Ik heb dit jaar ook voor het eerst zelf geschoren, en het is (met een rustig paard) helemaal niet moeilijk, als je zelf maar rustig bent en de tijd neemt :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 17:12

het is inmiddels achter de rug. ging heel goed :) ponylief was braaf, en hij is best mooi geworden :)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:07

Blijheid schreef:
Let er op dat je de scheermachine tussendoor af en toe laat afkoelen. Hij kan soms best heet worden tijdens het scheren, en dat is behoorlijk vervelend voor je pony :)

vraag me af wat voor een machine jij hebt. en of je wel genoeg olie tussen door doetm
of dat je messen niet te strak staan.
want anders snap ik niet hoe jij een machine heet kan laten worden.

ts fijn dat het gelukt is.
scheren is op zich niet moeilijk je moet er gewoon handigheid in krijgen/hebben.