KWPNmerrie Rubrika

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xiu

KWPNmerrie Rubrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:35

Na enkele eerdere pogingen die op niets uitgelopen zijn, probeer ik het nu ook maar een keertje op Bokt.

Ik ben op zoek naar mijn eerste paardje Rubrika. Ik heb haar zelf maar zeer kort gehad, ze bleek allesbehalve het paard te zijn waarvoor ze verkocht werd en ik was absoluut niet ervaren genoeg voor haar...
Ik heb haar gehad van eind 2004 tot ergens begin 2005.

Wat meer info:

Rubrika
KWPNmerrie (zonder brandmerk als ik het me goed herinner)
geboren in 1998, exacte datum weet ik niet meer
1m62
Gregor x Linards X x Royaal
stamboeknummer 98.07212
specifieke kenmerken die ik me nog herinner: heel klein wit vlekje onderaan op de neus, en een verticaal litteken op het neusbeen (zie onderste foto). Ik vond Rubrika een beetje grof gebouwd, ze had een lange rug, platte achterhand, lang en grof hoofd, lange hals,... Niet meteen een paard wat je "elegant" zou noemen ;)
Mogelijk is er tegenwoordig ook iets te zien aan de koot van een voorbeen. Ik dacht rechtsvoor, maar durf het niet meer 100% zeker zeggen. Vroeger bij mij was er niets aan te zien. Ze heeft het kootbeen op jonge leeftijd gebroken, en later bij het springen nogmaals. Het zou dus kunnen dat je dit ondertussen wél ziet. Rubrika zal dus niet in de sport te vinden zijn.

Ik heb eigenlijk geen goede foto's van haar... Dus met deze moeten jullie het helaas doen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ikzelf woonde toen in Antwerpen, ik weet dat ze ergens rond oktober-november 2006 nog steeds binnen Antwerpen was. Waar ze nu is, geen flauw idee, ik weet ook niet of ze nog leeft. Haar paspoort is alleszins nooit teruggestuurd naar het KWPN, maar goed, ken nog paarden die eigenlijk dood zijn maar volgens het stamboek nog leven dus daar ga ik nog even niet van uit. Verder is ze sinds 1999 ook niet meer op een andere naam gezet, het enige (geregistreerde) veulen bij het KWPN is ook nog steeds het veulen uit 2004. Dus via het stamboek geraak ik ook niet verder.

EllyC

Re: KWPNmerrie Rubrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:44

Ik zie op paardenfokken.nl dat ze net voordat jij haar kocht een veulen heeft gehad.
Heb je met de eigenaren van dit paard al contact gehad, wellicht dat zij wel al een geslaagde zoektocht hebben gehad.

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:51

Daar heb ik al contact mee gehad. Via de eigenaresse daarvan ben ik ook in contact gekomen met de fokker van Rubrika. Maar geen nieuwe eigenaars van Rubrika helaas.

Binckydenice

Re: KWPNmerrie Rubrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:03

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 12:50

Over het veulen heb ik info genoeg, daar zoek ik niet achter, ik weet ook waar het veulen is. Ik ben echt enkel op zoek naar de merrie Rubrika! Het bericht in dat topic boven de foto van Zan Salsa kwam ook van mij, alleen is dat account een keertje gehackt geweest en kon ik daar plots niet meer op :? sandradeboer hier op bokt is ook de fokker van Rubrika, daar heb ik vroeger ook contact mee gehad, dat spoor loopt dood.

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 17:05

*schop*

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 14:12

Nogmaals een poging...

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 17:14

*schop!*

Nog een kenmerk wat ik totaal vergeten was: Rubrika heeft ook een witte vlek onderaan haar buik. Geen grote, en helaas kan ik me ook niet meer herinneren waar die precies zat. Ik gok de linkerkant onderaan bij de plaats waar de singel komt, maar helemaal zeker durf ik dat niet te zeggen.