Ik ben op zoek naar mijn eerste paardje Rubrika. Ik heb haar zelf maar zeer kort gehad, ze bleek allesbehalve het paard te zijn waarvoor ze verkocht werd en ik was absoluut niet ervaren genoeg voor haar...
Ik heb haar gehad van eind 2004 tot ergens begin 2005.
Wat meer info:
Rubrika
KWPNmerrie (zonder brandmerk als ik het me goed herinner)
geboren in 1998, exacte datum weet ik niet meer
1m62
Gregor x Linards X x Royaal
stamboeknummer 98.07212
specifieke kenmerken die ik me nog herinner: heel klein wit vlekje onderaan op de neus, en een verticaal litteken op het neusbeen (zie onderste foto). Ik vond Rubrika een beetje grof gebouwd, ze had een lange rug, platte achterhand, lang en grof hoofd, lange hals,... Niet meteen een paard wat je "elegant" zou noemen
Mogelijk is er tegenwoordig ook iets te zien aan de koot van een voorbeen. Ik dacht rechtsvoor, maar durf het niet meer 100% zeker zeggen. Vroeger bij mij was er niets aan te zien. Ze heeft het kootbeen op jonge leeftijd gebroken, en later bij het springen nogmaals. Het zou dus kunnen dat je dit ondertussen wél ziet. Rubrika zal dus niet in de sport te vinden zijn.
Ik heb eigenlijk geen goede foto's van haar... Dus met deze moeten jullie het helaas doen:

Ikzelf woonde toen in Antwerpen, ik weet dat ze ergens rond oktober-november 2006 nog steeds binnen Antwerpen was. Waar ze nu is, geen flauw idee, ik weet ook niet of ze nog leeft. Haar paspoort is alleszins nooit teruggestuurd naar het KWPN, maar goed, ken nog paarden die eigenlijk dood zijn maar volgens het stamboek nog leven dus daar ga ik nog even niet van uit. Verder is ze sinds 1999 ook niet meer op een andere naam gezet, het enige (geregistreerde) veulen bij het KWPN is ook nog steeds het veulen uit 2004. Dus via het stamboek geraak ik ook niet verder.
sandradeboer hier op bokt is ook de fokker van Rubrika, daar heb ik vroeger ook contact mee gehad, dat spoor loopt dood.