Fair Play is het eerlijke "spelen van een speel" in de rijsport. Je houdt je niet alleen maar aan de opgeschreven regels, maar je respecteerd ook andere ruiters en paarden. Als sporter let je op de waarde van je tegenstander.
In Duitsland wordt er jaarlijks een fair-play-prijs uitgerijkt. Marcus Ehning heeft deze prijs een tijdje gelegen voor zijn stoere actie tijdens het finale op de Wereldruiterspelen.
Wat vinden jullie van Fair-Play-gedrag en wie heeft deze prijs volgens jullie vedient en zoals ja, voor wat?
Heeft er nog iemand behalve Marcus Ehning ooit deze prijs gekregen (ik bedoel een paarensporter?)
Ik vindt het onderwerp: fair play heel interessant. Vooral als prijsgeld om de hoek komt kijken, zie je dit gedrag minder vaak... helaas... helaas..
ik ben benieuwed naar jullie mening en jullie verhaaltjes!!!
Nou, Marcus Ehning is een Duitse Springruiter en hij moest tijdens de "Paardenwissel bij de WK" de 3 paarden van zijn concurrenten rijden. Dat is de bedoeling bij de Paardenwissel. Zijn paard liet zich door geen van zijn concurrenten rijden. Omdat Ehning met alle 3 paarden foutlos bleef, had dat moeten betekenen dat hij ging winnen (want zijn concurrenten konden alleen met 2 andere paarden starten)... maar goed... wat Ehning deed, was met het laatste paard niet over het laatste hindernis te sturen. Express. Omdat hij dan ook "fouten" had, kwam weer iedereen in aanmerking voor de grote prijs (desondanks zijn concurrenten niet konden starten). Iedereen had dus weer gelijke kansen. Ehning won niet, maar hij kreeg wel de Fair-Play Prijs.
Wie zou nog een fair-play-prijs had moeten winnen voor iets, dat hij/zij deed of wie heeft de prijs wel gekregen voor een stoere actie (of misschien ook helemaal niet voor een stoere actie - dus niet verdient)?
Laura_x_
Geplaatst: 04-12-10 17:28
Oh daar hebben wij een hele tijd terug een tekst over gelezen met Duits! Wist niet dat dit ook voor paardrijden gold!