Heb je een binnenbak.. is die opgevroren...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Heb je een binnenbak.. is die opgevroren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 21:17

Heej,

Wij hebben sinds afgelopen winter/voorjaar een kleinschalige binnenbak aan huis...

Nou kwam ik dus vandaag weer bij m'n verzorgpony.. Sleutel opgehaald...

Moet ik ten eerste giga hard aan de deur roppen want die zat helemaal vast gevroren.. aan de binnenkant was het sleutelgat al dicht gevroren en de deurklink zat 1 cm. ijs op... aan de zijkanten en muren ook allemaal ijs...

Dus ik loop de bak in... kraak kraak... Juist.. heb je een binnenbak begint deze dus gewoon keihard te worden... Sommige stukken krijg ik m'n voet gewoon de grond niet in... Dus de bodem veert niet goed meer... dus intensief trainen zit er niet meer in...

Doordat het dus zo vochtig is daarbinnen..(steeds zwetende paaden enzoo erin) zijn ook de ramen aan de binnenkant helemaal volgevroren emt toch wel een halve cm. ijs... Nou vind ik dat nog niet zo erg...

Maar wat kun je nou aan die bak doen???
Veel slepen?? gladtrekken??

Of gewoon pech en wachten tot het weer dooit..???

Joanne1987

Re: Heb je een binnenbak.. is die opgevroren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:19

nu niet zo veel denk ik... loskrijgen zal moeilijk gaan nu nog maar dat zou we de beste optie zijn

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:20

zout strooien en zorgen voor een betere ventilatie zodat het vocht eruit kan.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 21:21

het is ook zo koud geweest... het was hier gisteren overdag -10.... bah...

Vandaag toch amar naar stal geglibberd met scooter.. en schijnbaar is er dus neit veel gebruik van gemaakt... ik moest eerst krabben voordat ik de deur natijd weer dicht kreeg.... haha

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 21:22

DeHP schreef:
zout strooien en zorgen voor een betere ventilatie zodat het vocht eruit kan.

kan het geen kwaad dan om er zout door te strooien???

aangezien er ook vaak paarden lopen...

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:23

nee, er ligt genoeg zand waar het zout mee vermengd wordt zodat het geen schade aan de hoeven aanricht.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:24

Nu heeft zout strooien niet zo heel veel nut meer, dat had je al moeten doen voor het bevroren was. Zout strooien en dan slepen zodat het goed vermengt is met de bodem.

Zolang je de benen en de hoeven goed afspuit na het rijden kan het niet zo veel kwaad.

Je kunt kijken of je hem nog los kunt slepen, maar dan moet hij niet door en door bevroren zijn. Zolang hij nog vlak is kun je gewoon rijden, als hij niet vlak is zou ik alleen stap en wat licht draf werk doen.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:26

Lostrekken werkt als je m iedere dag daarna sleept. Onze bak (buitenbak!) is prima te rijden toen ie op t moment van bijna bevriezen gesleept is. Nu slepen we m iedere dag en zelfs met sneeuw is ie nog goed te berijden :D!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:27

PreciousViva schreef:
Lostrekken werkt als je m iedere dag daarna sleept. Onze bak (buitenbak!) is prima te rijden toen ie op t moment van bijna bevriezen gesleept is. Nu slepen we m iedere dag en zelfs met sneeuw is ie nog goed te berijden :D!

Hier ook!
Hier is de buitenbak dmv een landmeter en een laser gevlakt en gesleept. Nu is hij nog prima berijdbaar.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 21:27

bedankt... ik heb vandaag maar bij wat licht longeerwerk gehouden..
De bovenste laag is nog redelijk los maar waar wij vaak staan met longeren is dus wel helemaal hard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:01

Ik heb geen gedraineerde bak, ik heb niet het idee dat slepen of lostrekken iets helpt. Het is helemaal bevroren. :(