Gaan jullie met dit weer op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ga je op wedstrijd met sneeuw/gladheid?

Ja
21 (19%)
Nee
89 (80%)

Totaal aantal stemmen: 110

Lizzy1991

Gaan jullie met dit weer op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 11:14

Hallo,

Ik heb dit weekend wedstrijd, maar nu zit ik heel erg te twijfelen of het wel veilig is om te gaan rijden met de trailer met deze sneeuw/gladheid. Ik wil wel heel graag gaan, we laten vandaag winterbanden op de auto leggen en dan kijken we even of het gaat met de trailer.
Gaan jullie met dit weer gewoon op wedstrijd of zeggen jullie het af? En zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten met dit weer behalve natuurlijk heel rustig rijden en zo weinig mogelijk remmen?

Groetjes, Lizzy

Sim

Re: Gaan jullie met dit weer op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:19

Per dag en per deel van Nederland afhankelijk. Gister had het gekund, vandaag niet. Hoe het morgen is, is afwachten.
Is er kans op sneeuwval zou ik zowiezo niet weggaan.
Ik moest eigenlijk vandaag met de trailer op pad (les) maar dat heb ik afgezegd. Safety first!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:21

Als er veel sneeuw ligt of valt of de wegen zijn glad, zou ik absoluut niet gaan. Zou het mezelf nooit vergeven als er wat gebeurd onderweg.

Stopt het nou vandaag en morgen met sneeuwen en zijn de wegen en dijkjes goed gestrooid, dan kun je gewoon rijden.

Zoals de bokker boven mij zegt, safety first. Er komen nog genoeg wedstrijden.

Heb zelf al hele week niet kunnen rijden door het slechte weer, bak bevroren en niet weg kunnen met de trailer, dus weet dan sowieso niet of het wel zo eerlijk is voor mijn paard om op wedstrijd te gaan.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:26

Ik probeer wel zoveel mogelijk op concours te gaan, maar als het echt niet veilig is dan kan het helaas niet.
Momenteel kan ik toch niet rijden, misschien dat ik volgende week zaterdag wel op concours ga.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:42

Nee :) Kijk het kan op de heen weg nog prima gaan op de weg maar als het dan gaat sneeuwen en je moet nog terug!! Nee veiligheid eerst en die wedstrijdjes kunnen best nog ff wachten ;)

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:45

Ja ik had vandaag nog wel weggegaan met een trailer ;)
Hier ligt geen sneeuw (helemaal niks :/ ) en glad is het ook niet :)

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:48

ik heb in januari wedstrijd
nu ligt het echt aan het weer of ik wel of niet heen ga
als ik het te gevaarlijk vind dan ga ik dus ook echt niet heen.
maar dan zeg ik ook mijn cursus af die ik ook heb volgende keer beter denk ik dan maar zo
ik wil mij zelf en mijn paard absoluut niet in gevaar brengen ;)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:49

Hangt van de lokatie af van de wedstrijd. Zijn de wegen goed toegankelijk, en worden ze
dus goed gestooid, ja dan zou ik gewoon gaan. :j Maar weet je van te voren al dat je door land-
weggetjes moet rijden, nee dan zou ik me eerst wel even een paar keer bedenken om te gaan..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:50

Ik zit er ook over te denken om niet te gaan as weekend. Bij stal is het 1 grote sneeuw partij en de wegen ook niet alles. Op de wedstrijd is het ook niet gestrooid en de weg ernaartoe ook vast niet. Buiten de snelweg om, hoewel als het sneeuwt is dat ook niks heb ikvanmorgen gemerkt. Daarbij is het koud en ze voorspellen nog meer sneeuw en het blijft vriezen en ik moet zaterdagavond...dus donker, vorst (na misschien wat dooi) niet gestrooid...allemaal niet ideaal buiten dat ik maar 2x heb gereden deze week...

Het heeft hier weer veel gesneeuwd vannacht/vanmorgen en vrijdag/zaterdag komt er meer.

Ik zou mezelf niet vergeven als er iets gebeurd voor zo'n stom proefje wat ik nog zoveel kan doen....
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 02-12-10 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:51

Bij mij op stal gaan ze wel alleen dan met de vrachtwagen en niet met de trailers...

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:39

Gewoon afwachten, maar ik zou geen risico nemen. Mijn stal ligt zo afgelegen en in de heuvels, ook al zou ik willen, ik kom het terein niet af met een trailer of vrachtwagen (auto heeft het al zwaar)

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:46

Ik heb er zondag ook 1, als het beter wordt op de wegen (zondag wordt het minder koud) dan ga ik wel, anders niet! :) Inderdaad veiligheid voorop zoals gezegd.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:49

ALs de wegen goed begaanbaar zijn en je voldoende hebt kunnen rijden, kan je toch gewoon heen gaan.
Bij mij ligt de training stil, dus ik zou zelf afgerichten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:50

Afgerichten? Is dat een nieuwe NL woord? :+

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:52

ik zou niet gaan heb zaterdag wedstrijd kijk dan hoe het weer is en de voorspellingen.

zelfs al heb je winterbanden onder je auto liggen wat doe je als je trailer begint te schuiven? die heeft geen winterbandjes.
daarbij is die ene wp het je waard om maby wel in de slip te raken met je trailer inc paard?
weet het kan altijd wel gebeuren maar nu extra veel kans dat dat gebeurd. tja

als het zo is ga ik mooi niet moet stukje over snelweg maar ook stukje van de snelweg af. tis maar een 15-20 min rijden met meerendeel snelweg maar nee ik zou dan niet gaan.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:54

Nee, er komen nog genoeg wedstrijden.
De selectiewedstrijd van Zuid-Holland dit weekend is door de organisatie afgelast.

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:58

ik heb zondag wedstrijd heb wel gewoon kunnen rijden we hebben binnenbak maar daar is buiten inrijden word denk ik wel afgelast! we hebben overigens een vrachtwagen vind ik minder eng dan trailer, maar onze dijk word bijna niet gestrooid.. dus ik zou niet gaan

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:58

Zoals het hier nu is (kop van NH) ga ik rustig op pad. Je kan hier nog niet eens sleeen!
Wel opletten natuurlijk, maar geen probleem.

Ben vorig jaar met mooi weer even op en neer naar Drenthe geweest om mijn trailer (die ik een paar weken eerder na 2 nachtjes verplicht logeren achter gelaten had) op te halen. En toen begon het halverwege de terug weg zo te sneeuwen dat ik over de afsluit dijk (35 km) bijna 2 uur gedaan heb en ik bij thuis komst hoorde dat op het nieuws was geweest dat er een stuk of 16 afgegaan waren in de tijd dat ik daar reed.
Was niet handig, maar ben toen ook veilig thuis gekomen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:13

Ik heb een mail gestuurd dat ik niet ga... ik kan gewoon geen risico lopen voor 2 proefjes.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:03

Als de weg schoon is ga ik gewoon trainen of op wedstrijd. Het scheelt wel dat ik geen trailer heb maar een vrachtwagentje.
Vandaag was het hier niet te doen en heb ik mijn training afgezegd. De weg was ook heel glad en het sneeuwde echt heel de dag.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:06

Ja, er ligt hier geen sneeuw! :)
En als er wel sneeuw ligt, veel en de wegen zijn glad niet nee :n.
Wij gaan geen risico lopen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:18

Ik bekijk dat dit weekend pas. Je kunt nu nog niets zeggen over a.s. weekend. Voor zondag voorspellen ze regen en geen sneeuw.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:45

Ik laat het niet zo snel afweten. De doorgaande wegen worden meestal prima gestrooid en zijn dan ook goed begaanbaar.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:53

zolang het wel winter is maar niet glad is ga ik wel, maar als het glad wordt dan meldt ik me af. Dus zoals het nu hier is zou ik prima kunnen omdat hier geen sneeuw gevallen is.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:58

Nee ik ga niet met de sneeuwval die er momenteel is en voorspeld wordt voor het weekend.
Ik heb me net afgemeld voor de wedstrijd van a.s. zaterdag, heb deze week nog niet 1 x kunnen rijden door de sneeuw. De hoofdwegen zijn hier redelijk schoon maar de landwegen wordt nagenoeg niks aan gedaan. Ik ga geen risico nemen met dit weer er komen nog wedstrijden genoeg!