Hoe gesponsord worden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTweetyx

Hoe gesponsord worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 09:20

sommige mensen geworden gesponsord.

maar BV ik wil gesponsord worden,
hoe ga je dat dan doen?
naar mensen met bv een ruiterwinkel ofzo?

Weten jullie dat misschien :P

Equimotion

Re: Hoe gesponsord worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:22

draai het eens om, wat heeft het bedrijf dat jou sponsort aan het feit dat ze dat doen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:32

De meesten die gesponsord worden kennen de eigenaar van het bedrijf (bijvoorbeeld vader / opa / oom) of rijden zichzelf regelmatig in de picture, zodat het aantrekkelijk is voor bedrijven om hen te sponsoren.

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:37

Zelf wordt ik gesponsord door mijn vriend. Heb een dekje etc met zijn naam erop. Dit is voor hem reclame maken en voor mij gewoon omdat ik het mooi vind.

Denk niet dat bedrijfen je zo gaan sponsoren. Ze hebben er verder geen baat bij. Missc dat stukje reclame, maar dat kunnen ze ook in een krantje doen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:07

WD-V -> TAO

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:00

Mootje schreef:
De meesten die gesponsord worden kennen de eigenaar van het bedrijf (bijvoorbeeld vader / opa / oom) of rijden zichzelf regelmatig in de picture, zodat het aantrekkelijk is voor bedrijven om hen te sponsoren.

Dat vooral, en zeker in de basissport komt vrijwel geen 'echte' sponsoring voor. Niet hier in de regio in ieder geval...En degene die toch gesponsord worden blijken vaak profs.

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:49

Ons loonbedrijf sponserd mij!! (A)

Maar als je een echt sponser wil hebben, zal je toch echt in de top moeten rijden. Anders doen bedrijven het vaak niet!

Gewoon heen gaan en vragen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:02

Contacten opdoen en vrienden maken in het bedrijfsleven. Hun betrekken in jouw sport en bijv aanbieden reclame te maken op je trailer of kleding. Ik heb twee kleine sponsors die mij vooral hebben voorzien in zo nu en dan materialen. Het zijn meer vrienden van ons (geworden) en ze sponsoren ook de wedstrijd die ik organiseer. Dit betekend voor hun dat ik minimaal hun advertensie in het programmaboekje heb, hun op mijn website staan, op mijn kleding en trailer. Ik doe vooral veel voor hun aan mond op mond reclame en betrek ze ook bij andere aktiviteitren zoals onze stand op paard en Koets

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:33

mijn werkgever sponsort af en toe een deken/sjabrak/jas met reclame erop

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:35

Mijn vorige werkgever sponsorde mij, ik kreeg een bepaald bedrag per jaar en daar mocht ik mee doen wat ik wilde, als het maar ten goede kwam voor de sport. In ruil reed ik dan met het bedrijfslogo op mijn dekje en had mijn paard de naam van het bedrijf als voorvoegsel.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:04

ik word gesponsord middels een deken, jas en dekje.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 21:56

Op mijn profiel zie je mijn uitslagen, en dit jaar mag ik weer naar de brabantse,
en ik rij nu wel wat hoger enzo....

wodan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:42

ik wordt gesponsord door mijn vader:)

maar ik zou best een grote sponsor willen. Zou een vrachtwagen wel kunnen gebruiken (A)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:31

xTweetyx schreef:
Op mijn profiel zie je mijn uitslagen, en dit jaar mag ik weer naar de brabantse,
en ik rij nu wel wat hoger enzo....

Ik wil je niet uit je droom helpen, maar M1 is nog niet echt hoog. Is voor een sponsor nog steeds niet interessant genoeg.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:39

Ik denk ook dat als je echt gesponserd wil worden je van goede huize moet komen.
Een bedrijf moet er wel z'n voordeel uithalen als het gaat om onbekende.
Als het nu vrienden, familie of iets dergelijks is dan zal het iets simpeler zijn om wat kleine dingen te krijgen dekje, deken end.
Vraag me een beetje af hoe je dat zelf ziet in welke vorm of aan hoeveel gesponserd geld je zit te denken.
Nu rijdt ik geen wedstrijden maar als ik een sponser zou hebben die me alleen voorziet van een dekje en/of deken end en minimaal bedrag dan ga ik echt niet als wandelend reclame bord rondlopen. Als je snapt wat ik bedoel dus ik ben eigelijk wel benieuwd wat jij of andere dan verwachten van een sponser? Gewoon reuze benieuwd.

nienkearagon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 08:49

me vader sponsert me en ook een anderen bedrijf ree bij de Ponys M springen L dressuur
begin jan weer met een nieuw paard in de B

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:40

Ik kende iemand en die heeft een bedrijf, en dus toen mij een uitrijdeken gesponserd. Ik rij gwn B Dus je hoeft niet persee hoog te rijden *D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:33

jesra schreef:
Ik kende iemand en die heeft een bedrijf, en dus toen mij een uitrijdeken gesponserd. Ik rij gwn B Dus je hoeft niet persee hoog te rijden *D

Je zegt het zelf al ;) (zie dikgedrukte)

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:46

Tsja zou mijzelf niet willen associeren met een bedrijf die mij enkel eens een rijdekje sponsort van een paar tientjes of een deken van 100 tot 200 euro! Daarvoor zit er van mijn kant te veel geld om een ander daar mee te laten pronken!!

Tevens vraag ik me dan af wat je van je sponsor verwacht, hoeveel geld hij je moet sponsoren per jaar?!
Daarnaast zal je voor je zelf heel duidelijk moeten maken wat je de sponsor daarvoor wil aanbieden!

Als het iemand is die je kent en je toevallig eens een dekje doet toekomen, dan zie ik dat niet zo zeer als sponsoring maar meer als een eenmalige gift. Met sponsoring heb je vaak met meerdere belangen te maken die je gezamelijk moet vastleggen om te controleren als je er beide aan voldoet, dit kunnen perstatienormen zijn maar natuurlijk ook artikelen in tijdschrift of krant waar de sponsor ergens in afgebeeld wordt.

Nogmaals, om over echte sponsoring te spreken dan komt er heel wat anders bij kijken dan iemand die je persoonlijk kent en jou dat beetje extra gunt! Daarom gaf ik zelf al aan dat je dit beter als gift kunt zien dan werkelijk sponsoring.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:36

jesra schreef:

Ik noem dit geen echte sponsoring. Dat is gewoon iemand die een bekende voor de leuk een deken wilde geven. Bij sponsoring denk ik aan een geldelijk bedrag waarmee startgelden betaald kunnen worden, materiaal en lessen bekostigd. Dat als begin. In ruil daarvoor rij je dan met bedrijfslogo, kun je de bedrijfsnaam als voorvoegsel voor de naam van het paard zetten. Afhankelijk van de grootte van het bedrag en de afspraken die gemaakt zijn, kun je ook nog eens een keer een demonstratie geven of zo...