Hoi Voor mijn geschoren paard had ik een 400 grams winterdeken opgelegd (geschoren in oktober) Nu het barkoud wordt en meneer al gelijk weer dikker in zijn vacht wordt. Heb ik een staldeken besteld voor er onder te doen, deze is 200 grams!! Kan het kwaad om een stal deken plus outdoordeken over elkaar heen te leggen?
Ik heb gisteren bij 2 van mijn paarden ook een staldeken onder de waterdichte winterdeken gelegd, zolang het niet knelt is er een probleem. Houdt er rekening mee dat je de winterdeken dan wel wat groter omdoet (singels langer maken, borstsluiten ruimer)
Gaat prima. Mijn paarden staan allemaal onder twee dekens. Zolang de pasvorm maar goed is.
sefanja
Geplaatst: 02-12-10 10:42
Het is een aanrader een geschoren paard meerdere dekens op te doen. “Meerdere lagen houden de warmte beter vast dan een enkele dikke laag. Er is geen regel voor hoeveel dekens je opdoet. Dat is per paard verschillend. Denk ook aan je voer, sommige geschoren paarden verbruiken meer energie als ze geschoren zijn.
Mijn pony staat in de winter ook altijd onder 2 dekens. Vind het zelf makkelijker werken, omdat je er eentje bij kan leggen als het kouder wordt en eentje vanonder kan halen als het weer warmer wordt. En inderdaad houden de lagen tussen de dekens ook warmte vast
het lijkt me wel kunnen alleen dan pak je hem wel heel erg in, in de natuur hebben ze helemaal niets om.. (maar dan zijn ze natuurlijk neit geschoren.)
nee dat kan prima! je moet alleen even opletten dat de staldeken niet gaat schuiven omdat dit vaak een gladde bovenkant hebben! mijn paardje heeft ook 2 deken op