Staartflap aan deken zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Staartflap aan deken zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 13:04

Hoe zet ik een staartflap aan een deken? Kan ik dat zelf of kan ik hem beter naar de schoenmaker brengen of zo?
Misschien een beetje domme vraag, maar ik heb geen zin om veel moeite te doen om vervolgens een dag later er achter te komen dat het toch niet gehouden heeft.

petitparis

Re: Staartflap aan deken zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:06

Dit kan je denk ik zelf wel of bij een schoenmaker MAAR dit gaat volgens mij niet met outdoordekens. Goede oudtoodekens zijn vaak naadloos of arm aan stiksels, omdat deze sneller gaan lekken

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:00

Ik heb aan een fleecedeken een flap gezet, gewoon een stuk fleece op maat knippen en met de hand er aan gezet. Het zit prima.Staartflappen hebben denk ik ook niet zo veel te lijden
Mijn paard is echter geen sloper.
Als het om een outdoordeken gaat is je-huis-tuin en keuken naaimachine zowieso niet sterk genoeg, je mag dan wel een veiligheidbril opzetten omdat de stukken naald je om de oren vliegen #) . Wij hebben hier verschillende turkse kleermaker zitten, die voor een luttel bedrag reparaties uitvoeren. Misschien een idee voor jou? Daarna de naad goed sprayen met een anti rain spray.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:02

Iemand bij ons op de vereniging repareert alle soorten dekens, die heeft er de juiste materialen en machines voor en zal ook wel netjes staartflappen aan kunnen zetten denk ik.
Verder heb ik laatst bij Limpia (van Dominick) geinformeerd en die doen het ook.
Ik wil zelf daar volgend jaar na het wassen een staartflap aan een deken zonder laten zetten...

Tessebes

Re: Staartflap aan deken zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 03:31

Hmmmm... ik weet niet of zo'n turkse kleermaker een machine heeft die sterk genoeg is. Misschien toch maar eens informeren bij de schoenmaker.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:14

Ik heb het ook eens bij de schoenmaker laten doen. Hij had wel niet dezelfde kleur dus is wel grappig zicht :=
Je kan ook eens op google kijken, er zijn firma's die dekens wassen en reparaties doen, zij zullen zoiets ook wel kunnen.