Waarom doet hij dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Waarom doet hij dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 00:18

Ik zat al heel lang met deze vraag in m,n hoofd, en wil er nu eigenlijk wel antwoord op.
Ik heb een schat van een paard van 8 jaar, en heb hem nu 4 jaar. Ik heb echt een enorme band met hem, ik kan alles met hem. Hij heeft onwijs veel respect voor mij en ik voor hem, het is ook af en toe net een hondje dat blijft hij achter me aan lopen. Maar goed dat is het probleem niet, o nouja weet niet of ik het een probleem kan noemen daar hoop ik via deze weg achter te komen. Hij heeft namelijk een rare tik???? om mijn jas, vest of wat ik op dat moment dan ook maar aan heb vast te pakken, hij doet het ook echt alleen bij mij, hij doet het ook niet gemeen hij doet heel voorzichtig, maar vraag me toch af waarom hij dit doet? Hij heeft ook geen vaste plek waar hij het vast pakt, kan bij m,n schouder zijn kan aan m,n mouw zijn en zelfs bij mijn buik. Nogmaals hij doet enorm voorzichtig en laat ook los als ik dit van hem vraag, maar wil toch weten waarom hij het doet??

deess

Re: Waarom doet hij dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:20

hoi! het klinkt heel lief! hij is heel voorzichtig,wat paarden best vaak niet zijn haha, hij wil graag even aan je zitten lijkt het en wil je niet pijn doen. lief!!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:29

Hmm, doen paarden dit normaal ook niet bij elkaar als ze elkaar respecteren?

Ik zie die van mij namelijk regelmatig met zn maatje staan 'schoftknabbelen'

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:31

Ik denk ook dat het gewoon lief bedoeld uit respect, wat ze onderling ook doen. Als het vervelend bedoeld was zou hij wel echt bijten en ook als het bijvoorbeeld om te schooien is (als je altijd snoepjes op zak hebt), dan is het veel groffer.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 00:37

Snoepjes kunnen het in ieder geval niet zijn, die heb ik nooit bij me :) :P

Elisa1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:57

mijn paard doet dat ook. en ik vind het eerlijk gezet wel lief, zo'n kriebelende paardesnoet in mijn nek. ik denk dat het
gewoon een soort van blijdschap of begroeting is of zo iets, want anders zou hij wel anders doen toch??

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:59

Ik denk dat het echt genegenheid is dat hij je respecteerd en van je houd voor zover een paard dat kan, heel lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 01:00

Ik ken dit ook bij het paard van mijn vriendin, die heeft een "tik" met ritsen :D Geen rits aan je jas of vest is veilig bij haar, die pakt ze in haar mond en dan ritsts ze je rits op en neer. Erg grappig maar waarom? om te spelen denk ik.....maar ook voorzichtig ja.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 01:02

De mijne likt me altijd af (heb er meerdere foto's van :') ), heb ik hem ook nooit bij iemand anders zien doen. :+
Ben blij dat mijn paardenjas zo makkelijk gewassen kan worden, want hij is altijd heel snel smerig.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 01:09

Helmoni schreef:
Ik ken dit ook bij het paard van mijn vriendin, die heeft een "tik" met ritsen :D Geen rits aan je jas of vest is veilig bij haar, die pakt ze in haar mond en dan ritsts ze je rits op en neer. Erg grappig maar waarom? om te spelen denk ik.....maar ook voorzichtig ja.

En mijn moeder maar vragen; Hoe komt het toch dat jou ritsen altijd kapot zijn, doe niets anders als nieuwe ritsen inzetten.

Kweetniet mam... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 01:09

Kan ik goed geloven geloven Pentax van je jas :D !

TS: Is het niet dat je paardje gewoon wat loopt te schooien? Of heb je nooit snoepjes/bix in je jaszak?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 01:13

Nog een, ik zie het als een teken van genegenheid.
Mijn vorige paard deed het en mijn huidige ook. Misschien heb ik het hem wel onbewust aangeleerd dat zou natuurlijk ook kunnen, maar het is ons spelletje. Hij speelt dat met niemand anders. Als ik hem uit de wei haalt dan pakt hij mijn kraag of mijn haar, soms zet hij zelfs zijn tanden op mijn hoofd. Maar altijd lief en voorzichtig. Ik ben dan ook nooit bang of zo.
Het is voor mij een "fijn je te zien" en ik accepteer/waardeer dat alsof ik gewoon een ander paard ben.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:45

Mijn vorig paard deed dit ook, en ook alleen met mij. Hij deed het ook altijd heel voorzichtig. Denk niet dat het schooien is, want dan zou hij wel naar mn zakken graaien (als ik wat bij had, zat het daar meestal in).
Denk ook wel dat het te maken heeft met spelen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 14:56

Helmoni schreef:
Kan ik goed geloven geloven Pentax van je jas :D !

TS: Is het niet dat je paardje gewoon wat loopt te schooien? Of heb je nooit snoepjes/bix in je jaszak?

Nee ik heb nooit wat in m,n zak zitten, dat krijgt hij alleen na het werken uit de hand en anders gewoon als hij naar binnen gaat in z,n voerbak. Maar hij krijgt zelden wat van mij.

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:01

Mij. Paard doet dat ook. De vorige keer was ik zijn peesbeschermers aan het omdoen en doen pakte hij heel voorzichtig. Mijn schoen en trok zo mijn been omhoog hahaha. En als ik an het poetsen bent gaat hij mij ook altijd kroelen. Of dan pakt hij mijn jas vast en dan blijft hij staan. En ook altijd als hij wat stouts doet dan word ik even boos en dan komt hij het altijd weer goed maken, en dan komt hij kroelen. Hahaha echt zo lief!

_bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:19

Aaah. Ik vind het echt super lief klinken! Volgens mij is hij gewoon dol op je en wil zo dicht mogelijk bij je in de buurt zijn en lekker kroelen.. Aah.. Vind het echt heel schattig, haha!

Lisette

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 23:10

Iig fijn dat het tot nu toe allemaal positieve reactie's zijn, was al bang dat ik wat verkeerd had gedaan :=

Mavvie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:15

Fysiek contact doet veel voor elk dier, en ook voor mensen. En ik denk dat het dus een waardering naar jou toe is, maar naast dat ook een gevoel van vertrouwen en vriendschap voor het paard :)

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:42

als ik met mijn d-pony aan 't wandelen en hij is een een wat mindere bui, dan wilt hij ook altijd in m'n jas bijten. Ook voorzich, niet dat hij mijn vel vastpakt, maar hij weet dat het niet mag!!! hij doet het wel om te chagerijnen hoor. wilt hij niet dat ik voorop loop ofzo denk ik. gewoon mij pesten denk ik. Verder 'n schat van 'n beest, zit niks geen kwaad in, ( heb hem al 14 jaar, 'n oude D-pony Casper )
Ik kan er alles mee; als 'n glijbaan van z'n kont af, onder hem door als ik wil... noem maar op, maar toch heeft elk paard zijn nukken :+

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 21:51

Die van mij doet het niet als hij chagrijnig is, als hij dat überhaupt al een keer is :) dus ik denk niet dat hij me met opzet wil irriteren

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:44

Mijn vroegere pony deed dit ook, zowel uit speelsheid (de rits pakken en deze open en dichtdoen) als het schoffiekrabbelen nadoen. Wanneer ik hem dan op zijn schoft krabbelde deed hij het terug in mijn hand of jas.
Zag het als een positief iets en hij is ook nooit gaan bijten oid.