Welk merk/type voor een WARME wollen deken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_iDj_

Welk merk/type voor een WARME wollen deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 16:57

Ik ben nu al een tijdje om me heen aan het kijken en wil graag een betere kwaliteit, dikke wollen deken kopen. Heb probleem is alleen dat ik niet veel dikke wollen dekens tegen kom. Het liefst zou ik gewoon via internet wat bestellen, maar dan weet je al helemaal niet wat je koopt (gezien ik bewust op zoek ben naar een dikkere versie).

Wat ik tot nu toe aan dikkere wollen dekens tegen ben gekomen, is:
- Ruitergilde (echter niet in de juiste maat verkrijgbaar)
- QHP met ornament
- EJ Bojon/Balar

Dunne wollen dekens kom ik genoeg tegen, denk aan Premiere, Pagony, deken met Friese bies (QHP/HKM?), andere EJ dekens, ...

Wie weet welk merk (en type) een dikke kwaliteit wol is?

delerium

Re: Welk merk/type voor een WARME wollen deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:08

VSW -> SV

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:40

Ik heb een gestreepte wollen deken, die is dik en sterk. Heb ik al jaren. Weet alleen niet wat voor merk het is. Je ziet ze wel meer. Zijn geel, rood, zwart gestreept. Volgens mij heeft de paardendrogist ze ook.

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:52

Odessa die jij bedoelt zijn denk ik de newmarket van horseware. Dat is inderdaad een goede deken van dikke kwaliteit.

ik heb afgelopen jaar een wollen deken gekocht van QHP. Dit is de donkerblauwe deken met hals en grijze bies en buiksingels. Dit is echt een goede kwaliteit deken van dikke wol. Mijn paard stond vorig jaar in een buitenstal en deze deken droogde haar perfect zonder dat ze het koud kreeg.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:54

Ik heb er laatst tweedehands een gekocht via Bokt.
Kwam hem later tegen bij Divoza voor 89 euro geloof ik.
Het is een hele dikke wollen deken van zware kwaliteit.
Donkerblauw, rood-wit-blauw randje en het KWPN logo.
Ben er heel tevreden mee. :j

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:20

Ik heb er eentje van Global die ook van mooie zware kwaliteit is. :)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:30

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Maar wat de één een mooie dikke kwaliteit vind. Vind de ander weer dunne flut wol. Ik ben dus ook op zoek naar een dikke zware kwaliteit wollen deken. Maar dan met hele hals tot aan de oren. Zo een als de Vantaggio Halsdeken Colorado Plus van Ooteman van 79,50. Weet iemand of dat een mooie zwarte deken is??

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 17:47

Apieee schreef:
Ik heb er laatst tweedehands een gekocht via Bokt.
Kwam hem later tegen bij Divoza voor 89 euro geloof ik.
Het is een hele dikke wollen deken van zware kwaliteit.
Donkerblauw, rood-wit-blauw randje en het KWPN logo.
Ben er heel tevreden mee.

Ik ben inmiddels bij Divoza geweest en heb de deken die jij omschrijft helaas niet kunnen vinden. Bij de webshop kan ik ook geen KWPN (of KNHS) wollen deken vinden. De Pagony Hamburg was wel duidelijk dikker dan de rest, echter niet in de goede maat.

Darkness85 schreef:
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Maar wat de één een mooie dikke kwaliteit vind. Vind de ander weer dunne flut wol. Ik ben dus ook op zoek naar een dikke zware kwaliteit wollen deken. Maar dan met hele hals tot aan de oren. Zo een als de Vantaggio Halsdeken Colorado Plus van Ooteman van 79,50. Weet iemand of dat een mooie zwarte deken is??

Is Vantaggio een goed/kwaliteits merk? Ik ben het eigenlijk niet vaker tegen gekomen dan bij Ooteman.

Heb nu een Global op het oog.

Ik kwam deze site ook nog tegen: http://www.mva-paardendekens.nl/ Hier schijn je aan te kunnen geven welke kwaliteit je wil.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:57

@ _iDj_: Ik heb zelf dus geen ervaring met het merk Vantiago. Ik dacht dat het het huismerk van Ooteman was. Maar dat weet ik dus niet zeker. Maar ik heb 2 verschillende mensen ge PB't die de deken hebben. Beide zeggen dat het een mooie dikke deken is. Waar het zweet mooi op komt te liggen. En dat ze eronder mooi droog zijn. Wel werd er gezegd dat het geen geschikte deken is voor frieze paarden met een erg brede borst.

Nu heeft mijn tuiger een kippe borstje. En is helemaal vrij smal eigenlijk. Dus ik heb de gok gewaagd, en ik heb hem besteld gisteren. Dus ik hoop dat het wat is..

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:00

Darkness85 schreef:
@ _iDj_: Ik heb zelf dus geen ervaring met het merk Vantiago. Ik dacht dat het het huismerk van Ooteman was. Maar dat weet ik dus niet zeker. Maar ik heb 2 verschillende mensen ge PB't die de deken hebben. Beide zeggen dat het een mooie dikke deken is. Waar het zweet mooi op komt te liggen. En dat ze eronder mooi droog zijn. Wel werd er gezegd dat het geen geschikte deken is voor frieze paarden met een erg brede borst.

Nu heeft mijn tuiger een kippe borstje. En is helemaal vrij smal eigenlijk. Dus ik heb de gok gewaagd, en ik heb hem besteld gisteren. Dus ik hoop dat het wat is..

Oh, nou ik ben benieuwd wat jij er van vindt als je hem binnen hebt!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:01

Als ik hem binnen heb zal ik mn ervaring hier posten.. :Y)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:05

De wollen dekens van chatelaine vind ik zelf erg fijn.Zijn er ook met hals.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:54

Ik heb deze deken met hals van Premiere en die voldoet prima. Naar mijn idee een heerlijk warme wollen deken. Helemaal niet dun.
Afbeelding

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:48

@ _iDj_: Ik heb de deken vandaag ontvangen en gepast. Ik had voor het mooie de deken toch een maatje kleiner moeten bestellen. Want hij hangt achter wat te veel over. Aan de andere kant is z'n gat nu tuurlijk wel mooi afgedekt. En dat vind ik wel fijn. Vandaar dat ik hem dus niet ga ruilen. Maar gewoon deze maat hou.

Verder is de dikte van de deken voldoende. Het is niet de aller dikste die ik ooit heb gezien. Maar het is zeker geen goedkope dunne flut deken. Hij weegt ook behoorlijk zwaar. Ik vind de kwaliteit dus goed genoeg.

Hier wat foto's. De kwaliteit van de foto's zijn dramatisch. Want ik had tegenlicht van een lamp. En de foto's zijn met mn foon gemaakt..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:57

Ik heb een wollen deken van HB. Ik heb een bruine met sierkoorden. Deze is ook heerlijk dik!
Ze zijn ook verkrijgbaar als gewone versie en als deken met hals (1000grams)

Chatelaine dekens zijn ook heel dik en fijn.
De echte Golden Stripe dekens ook, maar die zijn onbetaalbaar. De goedkopere dekens zijn of 70% wol (Premiere) of Fleece (Newmaket Horseware).

Succes met je keuze!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:55

Die deken van ooteman heb ik ook gehad maar ik vond hem dus niet super dik en de pasvorm vond ik ook niet goed.

Hij gaat trekken naar achter waardoor hij strak om de schouders trekt.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:04

simongek schreef:
Die deken van ooteman heb ik ook gehad maar ik vond hem dus niet super dik en de pasvorm vond ik ook niet goed.

Hij gaat trekken naar achter waardoor hij strak om de schouders trekt.

Daar heb ik bij mijn paard nooit last van. Want mijn paard is alles behalve breed op de schouders. :+