wel of geen pauze voor jury

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

wel of geen pauze voor jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:19

art 124 sub 4
Tijdens rubrieken, die geheel aaneengesloten worden verreden, dient bij een deelnemersaantal tussen de 20 en 30 combinaties halverwege een pauze van tenminste tien minuten in het tijdschema te worden opgenomen. Zijn er meer dan 30 starts, dan dient er tweemaal een pauze te worden ingelast. Deze pauze dient duidelijk op de startlijst te worden aangegeven

Nu moet ik binnenkort ergens jureren, 4 uur achter elkaar, 16 combinaties, 32 proeven, geen pauze.

Dit artikel is eigenlijk tegenstrijdig bij 20 tot 30 combinaties dan moet er een pauze zijn. Hier maar 16 combinaties dus geen pauze noodzakelijk.
Bij meer dan 30 starts, dan twee maal een pauze nodig. Hier 32 starts dus er zouden dan eigenlijk 2 pauzes ingelast moeten worden.

Stel dat er nu 1 combinatie afvalt, dan zou er dus geen pauze ingelast moeten worden omdat het minder dan 20 combinaties betreft en niet meer dan 30 starts.

Zie ik dt nu goed?
(ik ga alvast aan blaastraining doen de komende week ;) )

humanoidR

Re: wel of geen pauze voor jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:25

ik doe niet aan blaas training, maar aan een programma dat dan uitloopt.
ik ik moet plassen, dan ga ik plassen. hel simpel. roep gewoon naar de combinatie dat ik helaas tot het mensenras behoor en ga naar het toilet.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:28

tuurlijk komen we er wel uit qua plenning
maar zie ik het nu fout of kopt het artikel niet helemaal?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:32

Ik ga ook gewoon naar het toilet hoor, als er geen pauze is opgenomen.
Ik vind het altijd wel zo netjes van het secretariaat als er een pauze opgenomen is.

Het staat er wel wat onduidelijk in het artikel, ze spreken over combinaties en starts.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:34

Ik kom toevallig net terug van het schrijven op een wedstrijd. 33 proeven moeten schrijven, maar tussendoor wel 2 keer pauze gehad.
Wel raar, dat er geen pauze ingelast wordt. Je kan toch gewoon - als je naar de wc moet - zeggen dat de combinatie even 5 minuten moet wachten?! :)

Succes met je blaastraining, haha :P

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:34

Het artikel is idd tegenstrijdig en op meerdere manieren te interpeteren.
Schone taak voor de knhs dit concreter aan te passen. En als er alsnog achter elkaar gestart wordt volgens het programma, zal ik er weinig moeite mee hebben als je tussendoor even vijf tot tien minuten uitloopt om zelf even naar het toilet te gaan.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:46

jury schreef:
art 124 sub 4
Tijdens rubrieken, die geheel aaneengesloten worden verreden, dient bij een deelnemersaantal tussen de 20 en 30 combinaties halverwege een pauze van tenminste tien minuten in het tijdschema te worden opgenomen. Zijn er meer dan 30 starts, dan dient er tweemaal een pauze te worden ingelast. Deze pauze dient duidelijk op de startlijst te worden aangegeven

Nu moet ik binnenkort ergens jureren, 4 uur achter elkaar, 16 combinaties, 32 proeven, geen pauze.
16 combinatie'sx2proeven en daar 4 uur voor rekenen is wel erg ruim,meestal kun je rekenen op 10 in een uur dus dan kom ik ruim gerekend op 3 uur en een kwartier

Dit artikel is eigenlijk tegenstrijdig bij 20 tot 30 combinaties dan moet er een pauze zijn. Hier maar 16 combinaties dus geen pauze noodzakelijk.
16 combinatie's x2 proeven kom je dus op 32 starts en kun je een pauze eisen als je wilt en wat wel fijn zou zijn voor de blaas
Bij meer dan 30 starts, dan twee maal een pauze nodig. Hier 32 starts dus er zouden dan eigenlijk 2 pauzes ingelast moeten worden.

Stel dat er nu 1 combinatie afvalt, dan zou er dus geen pauze ingelast moeten worden omdat het minder dan 20 combinaties betreft en niet meer dan 30 starts.
Bij 30 starts heb je ook recht op een pauze

Als ik nodig naar toilet moet dan leg ik gewoon de wedstrijd stil wanneer er geen pauze ingelast is,kunt het moeilijk inhouden of uitzweten!

Zie ik dt nu goed?
(ik ga alvast aan blaastraining doen de komende week ;) )

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:51

Perenboompje,
- hier worden er 8 per uur ingepland.
- in het artikel staat MEER dan 30
- door het art. uit elkaar te halen zie je dat er naar mijn mening tegenstrijdige dingen gezegd worden.

Maar zou het nu in dit artikel echt de bedoeling zijn dat ze het hebben over combinaties en starts?

Nogmaals ik kom er wel uit met de vereniging maar dit artikel bevreemd mij gewoon.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:10

Zoals ik het artikel lees maken ze geen onderscheidt in combinatie's of starts,is inderdaad verwarrend want als je 30 combinatie's hebt zouden deze bij het verrijden van 2 proeven 60 starts worden,dus dan dienen er 2 pauzes ingelast te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:20

Als je moet dan moet je en vooral binnen kan het vaak heel snel, wc dichtbij.. Buiten staat er ook wel eens een pauze ingeroosterd, maar heb hem zelden. Maakt mij niks uit, ga toch niet helemaal richting een hoofdterrein lopen om naar de wc te kunnen en Dixi weiger ik helemaal op te gaan zitten :+

Ik hou er qua drinken altijd rekening mee. Als ik net ergens kom neem ik nooit thee oid :n

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:55

Ik denk dat het antwoord heel simpel is en dat je combinaties gewoon als starts moet lezen. Er wordt natuurlijk uitgegaan van een ring in de zomer met allemaal verschillende combinaties.
Zelf zou ik ook niet zeggen dat ik 16 combinaties in de ring heb maar 32.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:54

Inderdaad Fitzroy, een beetje logisch nadenken brengt je al een eind. :)

Als er geen pauzes staan aangegeven en je wilt die wel, dan kan je toch even contact opnemen met het secretariaat, jury? :)

Van mij hoeven die pauzes niet zo, ik ga liever door. Vaak valt er wel iemand uit en dan kan je makkelijk even snel naar het toilet gaan als dat nodig is.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:11

Ja organisatie kan precies inplannen wanneer jij moet plassen hihi
Ik las nooit een pauze in voor de jury maar als die graag een pauze heeft krijgt hij die en zeg ik het tegen de ruiters die daarna komen
Moet er geplast worden dan gaan ze gewoon plassen
Heb nooit het euvel dat het daardoor heel veel uitloopt
Heb trouwens liever dat het wat uitloopt dan dat het veel inloopt ruiters zijn zeker op tijd aanwezig als het uitloopt bij inloop is het veel vervelender voor de ruiters

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:50

Het gaat om het aantal te rijden proeven, in dit geval 32. Dus 2 pauzes. Ik doe er zelf niet moeilijk over als ze er in zo'n situatie maar 1 inplannen, maar zonder vind ik wel erg lang. Als je geen pauzes hebt en toch naar de wc moet, krijg je weer gedoe met uitlopend programma enzo, ook niet handig.
Verder ben ik het ook niet met perenboompie eens dat er 10 combinaties in 1 uur passen. Een proef duurt minstens 5.30 minuten, met in en uitrijden erbij zit je al snel over de 6 minuten. 8 in een uur is reëler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:41

Ik reken altijd 8 per uur en dat komt eigenlijk altijd wel goed uit :j

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:22

Inderdaad 8 per uur is echt wel het maximum. Tijdens onze laatste dressuurwinterwedstrijd hadden we er 10 per uur ingepland, maar we liepen tegen een half uur uit. Sowieso gaat het bij de pony's wat minder snel als bij de paarden is onze ervaring.

Om even terug te komen op de vraag van TS. Ik zou als jury zijnde de vereniging even bellen met het verzoek om een pauze in te lassen op de startlijst. De combinaties zijn dan voorbereid op een pauze. Ik zou als ruiter niet blij zijn als de jury in één keer 10 minuten besluit te pauzeren. Even naar de wc moet natuurlijk altijd even tussendoor kunnen, maar dat duurt geen 10 minuten. Ik weet ook uit ervaring dat verenigingen niet altijd weten dat er officieel een pauze ingelast hoort te worden bij meer dan 20 combinaties. Als je dan belt maken ze het zonder moeilijk te doen, meestal met excuses gewoon in orde.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:27

Ik denk ook dat dit over het aantal starts gaat.
Dat ze er bij het maken van dit stukje geen rekening mee hebben gehouden dat er soms ook op deze manier gestart wordt ;)

Hier starten er vaak wel 9 a 10 per uur, lekker vlot doorstarten dan kunnen de wachtlijsten beperkt blijven ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:47

Bij mij is er nog nooit een pauze ingelast. Maarja... als je moet dan moet je.
En als de organisatie daar geen rekening mee houdt, dan zal er op een gegeven moment toch een ruiter even moeten wachten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:17

Hier is inderdaad waarschijnlijk een fout gemaakt in het reglement, en zou combinatie door starts vervangen moeten worden. Zoals het er nu op staat is het inderdaad uiterst vreemd.

De opzet van dit topic is volgens mij niet dat er geen pauze ingelast is op de startlijst, TS zegt dat ze er wel uit komt. De opzet van dit topic is volgens mij dat ze zich afvraagt of er inderdaad niet een foutje in het reglement staat. Want nu, als puntje bij paaltje komt, zou een vereniging kunnen eisen dat je bij 14 combinaties en 28 starts geen pauze krijgt.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:18

Het is de ene of de andere vereniging hoe ze met de pauzes omgaan. Soms heb je veel te lang pauze (zonde van mijn tijd) en soms heb je niet eens tijd om alle opmerkingen op het protocol te laten schrijven onderaan de lijst. En alles wat daar tussenin zit. Soms zeg ik er vantevoren wat van, maar dan zit het programma vaak al zo vol dat er voor een pauze geen plaats is. Als ik moet plassen ga ik ook gewoon.

tess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:50

hoi,
ik vind dat er eigenijk wel pauze moet zijn, want die mensen zitten ook de heledag in een hokje
en als ze even pauze hebben kunnen ze weer scherp blijven.
groetjes.

LennekeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:51

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat combinatie's vervangen moet worden door starts. Voor de deelnemer is het ook niet vervelend, als het maar ingepland is.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:52

zeker wel een pauze.!
heb vaak geschreven bij een jury maar dan is een pauze erg prettig.
de jury ziet anders alleen nog maar het paard en niet meer hoe die loopt zeker met 4 uur.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:49

Ik ben geen jury,
maar ik vind dat de Jury gewoon naar de wc moet gaan als hij/zij moet;
Dan moet ik maar 5 minuten wachten.

dintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:26

ja inderdaad.
zeker wel pauze!