Op de volte de hoeken helemaal inrijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ik rij op mijn volte

door de hoeken
5 (2%)
niet door de hoeken
172 (97%)

Totaal aantal stemmen: 177

RamboBink

Op de volte de hoeken helemaal inrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 12:34

Ik heb het nu een aantal keer op wedstrijd gezien dat mensen hun coupon terugkrijgen met '5 ; de hoeken niet ingereden'. En dan hebben we het hier over een volte.

Hoe doen jullie dit en hoe wordt het beoordeeld?

Hier heb ik zelf dus echt nog nóóit van gehoord en vond het eigenlijk een beetje raar. Als je op je volte de hoeken niet goed inrijdt is de volte toch niet meer rond?

Is dit altijd al zo geweest of misschien ooit veranderd?

LS_

Re: Op de volte de hoeken helemaal inrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:36

Dat vind ik heel raar. Een volte heeft geen hoeken, als ik jureer straf ik net af wanneer ze de hoeken wel uitrijden..
Anders is het net alsof je gewoon afwendt op de E-B lijn en voor de rest de hoefslag volgt, toch?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:38

Ik heb dit ook regelmatig op mijn coupon staan en snap het niet. Volte is idd rond dus moet je de hoeken niet inrijden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:40

Een volte is rond en hoeken zijn vierkant. Dus het kan nooit zo zijn dat je de hoeken door moet voor een volte bij A of C.
Je figuur klopt dan dus niet meer als je de hoeken meeneemt en dat komt terug in je cijfer.
Ga maar eens precies in het midden tussen de X en bv A staan, neem een touw van 10 meter en trek een cirkel om dit middenpunt heen. Dan zul je zien dat je niet voldoende lengte hebt om de hoek door te gaan.

Of dit dan nog een 5, 6 of 7 waard is dat hangt af van de kwaliteit van de rest van de oefening. Ik neem dit wel degelijk mee in de beoordeling.

Dit is natuurlijk altijd zo geweest.

Na de volte overigens natuurlijk wel weer netjes de hoek door. Gister had ik iemand die na de volgte de hoek bleef afsnijden (al dan niet bewust)
Laatst bijgewerkt door EllyC op 28-11-10 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 12:40

@love_bichke nou precies dat vind ik dus ook! Want in feite heb je dus 4 hoeken die je in moet rijden (C-M/C-H/B-X/E-X)..

dan krijg je toch een vierkant... Ik vind het wel raar, het meisje waar ik regelmatig mee op wedstrijd ga zeg ik altijd dat ze niet door de hoeken mag rijden, en is nu 2 x achter elkaar daarop afgestraft met een 5..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:43

De volgende keer die jury naar de pearl sturen want een volte heeft geen hoeken. Dus kan je ze ook niet inrijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:44

jury schreef:
Een volte is rond en hoeken zijn vierkant. Dus het kan nooit zo zijn dat je de hoeken door moet voor een volte bij A of C.
Je figuur klopt dan dus niet meer als je de hoeken meeneemt en dat komt terug in je cijfer.
Ga maar eens precies in het midden tussen de X en bv A staan, neem een touw van 10 meter en trek een cirkel om dit middenpunt heen. Dan zul je zien dat je niet voldoende lengte hebt om de hoek door te gaan.

Of dit dan nog een 5, 6 of 7 waard is dat hangt af van de kwaliteit van de rest van de oefening. Ik neem dit wel degelijk mee in de beoordeling.

Dit is natuurlijk altijd zo geweest.

Na de volte overigens natuurlijk wel weer netjes de hoek door. Gister had ik iemand die na de volgte de hoek bleef afsnijden (al dan niet bewust)

Maar dit zeg TS toch ook? Ze meldt degene met wie ze mee op wedstrijd gaat dat diegene NIET de hoeken mee moet pakken, maar toch wordt diegene er op aangesproken op de coupon met "hoeken inrijden".
Of begrijp ik je verkeerd en is jouw post een uitleg?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:45

inderdaad uitleg.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:45

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze bedoelen dat de volte te klein is, dat de pony naar binnen valt. Maar dan is het wel raar omschreven.

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 12:48

Air schreef:
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze bedoelen dat de volte te klein is, dat de pony naar binnen valt. Maar dan is het wel raar omschreven.

Maar dan staat er inderdaad meestal 5 ; valt naar binnen... (o.i.d.)

En als ze nou geen hoeken zou rijden net vóór of net ná de hoek dan moeten ze ergens onderin op de coupon zetten ; rij meer door de hoeken de gehele proef

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:56

Ik zou dus denken dat het om de hoek voor en de hoek na de volte gaat als ik zulk commentaar zou krijgen. Die hoor je namelijk wel door te rijden en dat gaat vaak mis. Maar heb de proef natuurlijk niet gezien?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:58

Nee, want een volte is rond en iets wat rond is kan geen hoeken hebben. Inrijden van de hoeken als men gewoon over de hoefslag rijd, ja dan wel, maar imo geen volte. Misschien een navragen na ontvangst van de coupon.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 02:14

Hm.. Ik heb altijd geleerd dat je bij een grote volte de hoeken gewoon door moet rijden.
Andere voltes niet.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 02:24

Stel je moet bij A een volte maken:
- De hoek voor A neem je mee
- Dan van A tot A geen hoek meepakken

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:13

precies wat doei zegt, als je dat niet doet dan heb je de hoeken niet goed door gereden pak je de hoeken na de aangegeven letter niet mee dan doe je het goed

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:16

love_bichke schreef:
Dat vind ik heel raar. Een volte heeft geen hoeken, als ik jureer straf ik net af wanneer ze de hoeken wel uitrijden..
Anders is het net alsof je gewoon afwendt op de E-B lijn en voor de rest de hoefslag volgt, toch?

Dat doe ik ook altijd, met als opmerking: zie uitleg boekje over hoe je een volte moet rijden :D Niet de hoeken door dus...

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:17

xTamara schreef:
Hm.. Ik heb altijd geleerd dat je bij een grote volte de hoeken gewoon door moet rijden.
Andere voltes niet.

Ik denk dat het goed is om toch eens beter naar de afbeelding in het proevenboekje te kijken. Daar staat het duidelijk in 8-)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 01:39

Nou ik heb het op de manege geleerd en dus heel erg duidelijk verkeerd.
Bij ons is een grote volte bij de A gewoon de halve bak.. dus beide hoeken bij de neem je mee.
Dus hoek in dan voor de e/b afwenden en de eerstvolgende hoe weer in.

Maar goed dat ik het weet, ik zou het haast verkeerd doen bij de proeven dan.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 01:46

"Stel je moet bij A een volte maken:
- Dan van A tot A geen hoek meepakken"

- Na A de hoek weer meepakken...

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:50

Bij t rijden van een volte geen hoeken doorrijden. Zoals boven al meerdere malen om en beschreven, een volte heeft geen hoeken. Als ik zie dat ze simpelweg de korte zijde hoeken 'gebruiken' om hun volte door te komen, komt dat netjes op hun protocol te staan.

Mimi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:56

doei schreef:
"Stel je moet bij A een volte maken:
- Dan van A tot A geen hoek meepakken"

- Na A de hoek weer meepakken...

Zo heb ik het inderdaad ook geleerd

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:04

Vallen we nu niet in herhaling?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:24

Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt. Ik ben aan het jureren. En bij het onderdeel CXC grote volte met halsstreken wordt er gewoon de hoek in gereden en bij de BE lijn scherp afgewend. Dat kost bij mij wel een punt, want dan is de volte niet meer rond.

jessjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:22

ik rij de hoeken niet in een volte is een rondje dan woord het een vierkanrondje :o

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:54

een volte is geen hoeken, daarom zie je juist dat het een volte is, als je gewoon door de bak rijdt natuurlijk wel hoeken meenemen zodat je ziet dat je geen volte rijdt.