Kwaliteit van A-merk ruiterkleding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Kwaliteit van A-merk ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 20:04

Laatst kocht ik een Anky-jas van € 170,- om nauwelijks een week later te ontdekken dat de drukknoop van de jaszakken los liet, waardoor de flapjes ervan heel raar opzij gaan hangen.

Vandaag ben ik met een paar Ariat laarzen van € 300,- teruggegaan omdat de rits het begaf nadat ik ze amper 3 uur gedragen had. Dat vond ik echt te zot voor woorden.

Ik ben normaal niet zo van de dure merken, maar was overstag gegaan omdat ik een goede winteruitrusting wilde. Ik heb het vooroordeel dat je bij veel dure merken vaak alleen betaalt voor het logotje maar omdat ik telkens weer te horen kreeg dat het dure merk de beste kwaliteit bood, heb ik het maar geprobeerd. Maar kennelijk is een duur A-merk dus gewoon net zo goed 'duurkoop' in plaats van kwaliteit.

Wat is jullie ervaring met kleding en schoenen van dure merken?

heijens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:30

Ik heb Petrie met het model Anky.
Hier heb ik geen probleem mee.
Maar ik ken stal genootjes die de goedkopere varaint van Petrie hebben en daar laat aan de binnenkant de coating van los.

Verder heb ik rijbroeken van het merk Cavallo.
Nooit problemen mee en met de goedkoper ging er altijd wel een draadje los.
Of kwam er gewoon een slijt plek.

Dus ik heb eigenlijk juist een andere ervaring.
Maar ik begrijp wel dat je zo denkt want soms hoor ik wel meer van deze verhalen.
Is het dan net geluk hebben?

BabbieB

Re: Kwaliteit van A-merk ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 01:08

Nu je het zegt: ik heb ook Petrie Anky's en dat zijn eindeloze laarzen. Duur, maar zou ze zó nog een keer kopen.

Daarentegen heb ik een heel prijzig Kieffer hoofdstel gehad dat binnen 2,5 jaar helemaal gaar was. Reactie: ja, dat komt door het zweet.
Duh, hij gaat om een paardenhoofd en niet als hij alleen maar stil staat! En dit hoofdstel was uitstekend onderhouden -zeer regelmatig met zadelzeep schoongemaakt en degelijk ingevet. Kennelijk geeft Kieffer dus zelf toe dat het normaal is dat zelfs hun duurste hoofdstellen niet langer meegaan dan 2,5 jaar.

Voor mij dus mooi geen Kieffers meer.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 01:35

Kieffer is ook echt niet meer wat het geweest is :n
Vroeger een A-merk, maar nu absoluut een B of bijna een C merk in mijn ogen.

Heb qua hoofdstellen nu zelf een Döbert, en die was €350,- maar die is echt nog top! (Is nu 2 jaar oud) Ziet er ook letterlijk uit als nieuw.
Mijn Eurostar jas van €150,- is ook nog steeds super, al lekt hij wel wat door in de ellebogen bij fikse regen (hij zou 100% waterdicht zijn). Maar af en toe inspuiten met Harmisol gaat dat tegen. (Laat hem stomen en weer waterdicht maken bij de stomerij maar ook dat mag niet baten).

Mijn Anky rijbroek van heel wat euro's ging trouwens wel snel stuk. De stiksels laten heel erg los, stof wordt vaal. Maar dit was een broek uit een van de eerste collecties. De huidige broeken schijnen beter te zijn. Een Cavallo rijbroek van dezelfde prijsklasse gaat al jaren mee en is onverwoestbaar.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 01:45

Ik ken het!
Normaal koop ik altijd wat goedkopere rijbroeken aangezien ik die prima vind.
Maar ik kreeg voor 1 keertje 2 dure rijbroeken (kentucky) rara, na een paar weken was de rist van 1 broek kapot en na 4 maanden waren de stiksels van de andere los... :\

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 01:53

@Focussed: dat van die stiksels bij Anky-broeken hoorde ik vandeweek toevallig ook van iemand. Die laat ze altijd overstikken bij de schoenmaker want ze vindt ze zo lekker zitten dat ze dat er wel voor over heeft.

Mijn 'waterdichte' BR jas lekte trouwens ook door toen ik hem erg hard nodig had (lees: ijsregen halverwege een buitenrit van 3 uur).

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 02:05

ik heb nooit problemen,
ik heb eigenlijk alles van anky,
m'n jassen, vesten, broeken, laarzen, hoofdstel en ga zo maar door.

maar ik heb er geen problemen mee

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 22:29

Nou, dat klinkt in ieder geval positief. Dan weet je tenminste waar je voor betaalt. ;)

Ik heb gisteren een heel frustrerend rondje ruiterwinkel gehad. De rits van de laarzen zou zijn gebarsten door mijn 'hele dikke' kuiten, aldus de dame van de winkel. Alleen een beetje jammer dat de rits opensprong op het smalle gedeelte van de laars, net boven mijn enkel - waar de laars absoluut niet strak zit (maar wel enigszins gevouwen wordt door de plooi rond de enkel)

Nou heb ik mijn geld terug gekregen, dus daar geen klachten over, maar ik vind het een heel raar verhaal. Er is dus ook geen enkel bekend merk in die winkel die thermolaarzen heeft voor schoenmaat 40 kuitmaat 40 - 42. Al zou ik er wel € 600,- voor over hebben, ik kan ze dus gewoon niet kopen :(

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:11

Ik heb ook een GPA rijbroek van 250 euro waarvan de stiksels overal loslaten en in het zitvlak zo erg dat er gaten inzitten na 2 maand... Winkel was wel super en heb een nieuwe gekregen, maar de kwaliteit van GPA viel me wel erg tegen.. De nieuwe broek houdt het tot nu toe goed dus mss was het een pechbroek..

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 18:53

Oef, da's inderdaad wel erg teleurstellend voor zo'n prijs! :oo

Thomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:29

Ik heb ook de Petrie Anky's, heb ze nu een jaar. Ze zien er super mooi uit!! En ben er erg gelukkig mee.

Voor de rest heb ik qua rijbroeken altijd Eurostar, vind dit een super merk. Ze blijven mooi en zitten lekker. Heb 1 die heb ik al 5 jaar ongeveer en die ziet er nog als nieuw uit. Wat mij betreft geen ander merk qua rijbreok, heb vorig jaar eentje gekocht van global (70euro) en die ging na een paar maanden bij het kruis al stuk, daar kwamen de gaten,. En als je dan die van eurostar ziet na een paar jaar, die misschien 20/30 euro duurder zijn. Kun je qua prijs/kwaliteit beter voor een duurderen gaan dan voor een goedkopere! Dus geen goedkope rijbroeken voor mij.

Voor de rest heb ik een PK jas, al 3 jaar. BLijft nog mooi, super warm in de winter (soort ski jas). Echt het geld waard.
Maar zo zullen er inderdaad wel eens kleding of andere artikelen voor het paardrijden die wel duur zijn zomaar stuk gaan. Maar in mijn ogen zijn de duurdere kleding e.d. toch beter qua kwaliteit dan de (meest) goedkope kleding. Maar dit is mijn ervaring, er zllen genoeg zijn die dit anders ervaren.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:35

Van de Petries is het bekend dat je niet de goedkoopste moet hebben ivm problemen met de coating. Maar de kwaliteit daarboven (volgens mij idd Anky) is super!

Qua rijbroeken heb ik meestal Eurostar. Duurder dan andere merken, maar ze blijven eeuwig mooi en zitten bij mij heerlijk. Tja, dan heb ik het er wel voor over.

Met jassen heb ik vaak gewoon een jas van de AH oid. Gaat evenlang mee als een jas van de Divoza en de helft van het geld. Dan is het voor mij simpel!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:11

Ik moet zeggen dat ik alleen maar kleding heb van A-merken, moet er heel de dag in rondlopen dus dan heb ik graag kwaliteit en het mag er ook nog wel een beetje leuk uitzien.
De Pikeur broeken en jassen zijn echt heeerlijk en kwalitatief super! Ja, er laat ook wel een een stikseltje los maar daar kan ik persoonlijk niet van wakker liggen.
De bovenkleding van ANKY is kwalitatief super! Ik heb vestjes van 5 jaar oud die er nog super uitzien en nog steeds net zo lekker zitten.
Ariat vind ik erg fijne schoenen, met de laarzen heb ik geen ervaring.