TTouch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

TTouch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:41

Hallo!

Ik heb de laatste tijd op internet wat over TTouch gelezen, en vind het erg interessant.
Zitten er mensen op bokt die dit doen? (professioneel?)
En kan iemand mij uitleggen hóe het precies wordt toegepast?

Edit: Ik heb gezocht, maar het vorige topic kwam uit 2004. Dus het leek me goed om een nieuw topic aan te maken.
Ik weet niet of het hier goed staat.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:44

ik doe het niet proffesioneel, maar gebruik het best vaak. :)
een boek dat over t-touch gaat en erg makkelijk te lezen en te begrijpen is "paardrijden met linda tellington jones".
het is eigenlijk voor kinderen, maar heeft wel een hele duidelijke uitleg over de verschillende t-touches :)

Inney

Re: TTouch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:51

Gebruik je het voor je paarden, of andere dieren?
Heb je het alleen via het boek geleerd of ooit een workshop/cursus oid gedaan?:)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:54

ik gebruik het eigenlijk voor elke dier wat ik tegen kom( tenminste ik let op wat ik doe met mijn handen als ik bijv, een hond kriebel )

ik heb nooit een cursus gedaan, wel kijk ik naar wat anderen doen en blijf ik me bijlezen over dit soort onderwerpen :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:58

O oke. En het werkt goed?
Staat dat boek ook in de bibliotheek weet je dat toevallig?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:00

het sluit wel goed aan op wat ik allemaal al heb geleerd over dierenmassage :)
waar woon je ergens in twente? (pb)
dan mag je mijn boek wel lenen :)
in de bilbiotheek van mijn dorp staat er vrij weinig over, weet niet hoe het bij jou is?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 13:03

Ik heb nog niet gekeken in de bieb, maar ik ga zo even op de site kijken ;)

Edit: zo goed als niets, haha.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:13

Ik heb laatst het nieuwste boek gekocht. HEEL dik!
Heb er even in gebladerd... maar je moet je er echt in verdiepen.
Moet ik nog eens gaan doen...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:11

de TTouch curssus is hier niet door gegaan wegens het slechte weer in november , jammer want had er erg veel zin in , ik heb me er verder nog niet heel erg in verdiept , maar wilde het gewoon eens ondergaan , want de omschrijving van TTouch zoals die gegeven stond in de folder , stond me erg aan ,,

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:34

Ik heb jaren geleden een cursus gedaan, was erg leuk. Inmiddels is er zoveel te vinden aan instructie via youtube, dat je er samen met de boeken makkelijk uitkomt. Voorwaarde is wel dat je engels redelijk begrijpt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:27

Toch kan een cursus heel verhelderend zijn. Er zijn door heel Nederland practitioners die je ermee kunnen helpen. Het is zeker de moeite waard om je in te verdiepen.
Voor namen van practioners kun je op deze site terecht: http://www.tteam-ttouch.nl/website/prac ... rzicht.htm

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:33

Ik heb fijne ervaringen met ttouch :j Heb het geleerd op kamp, eerst op elkaar oefenen en daarna op de pony's. M'n pony vindt het erg fijn en ook bij mezelf merk ik dat het werkt. Een vriendin heeft een keer m'n rug gedaan toen ik heel erg last had en ik voelde echt verschil! Heb het toevallig vanmiddag ook nog bij een stalgenootje gedaan, ook dr rug. Zal morgen wel horen of het geholpen heeft of niet.
Zie dat je in Twente woont, als je er later echt veel verder mee zou willen heb je hier misschien nog iets aan http://www.tellingtonttouchtraining.nl/ (en er staat sowieso wel wat info op)
Laatst bijgewerkt door DieL_Zor op 27-11-10 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:35

Ik doe het ook, op paarden en konijnen :j
Ik heb het geleerd via internet, later nog eens op ponykamp gehad, bleek dat ik het al goed deed :D Werkt super!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 12:23

DieL_Zor schreef:
Ik heb fijne ervaringen met ttouch :j Heb het geleerd op kamp, eerst op elkaar oefenen en daarna op de pony's. M'n pony vindt het erg fijn en ook bij mezelf merk ik dat het werkt. Een vriendin heeft een keer m'n rug gedaan toen ik heel erg last had en ik voelde echt verschil! Heb het toevallig vanmiddag ook nog bij een stalgenootje gedaan, ook dr rug. Zal morgen wel horen of het geholpen heeft of niet.
Zie dat je in Twente woont, als je er later echt veel verder mee zou willen heb je hier misschien nog iets aan http://www.tellingtonttouchtraining.nl/ (en er staat sowieso wel wat info op)

Ja, die site had ik ook al gezien!
Ik vind het namelijk wel interessant, maar wil eerst wat boeken erover lezen enzo. Het klinkt namelijk wel heel handig/fijn.
tamary schreef:
Ik heb jaren geleden een cursus gedaan, was erg leuk. Inmiddels is er zoveel te vinden aan instructie via youtube, dat je er samen met de boeken makkelijk uitkomt. Voorwaarde is wel dat je engels redelijk begrijpt.

Ja op youtube staat ook veel. Dat ga ik ook even bekijken. Maar het lastige is het bruikbare eruit te halen, haha!

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:27

Ik heb heel veel boeken erover gelezen, want mijn verzorgpony had singelangst en ze was mijn proefkonijn }> .
Voor het opzadelen dat gedaan, helemaal kwijlen en likken, half slapen. :Z
Toen ben ik doorgegaan, dek erop, zadel erop en aansingelen, niks aan de hand..
Dit heb ik net zolang gedaan tot ze verkocht werd. |(

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:49

DieL_Zor schreef:
Ik heb fijne ervaringen met ttouch :j Heb het geleerd op kamp, eerst op elkaar oefenen en daarna op de pony's. M'n pony vindt het erg fijn en ook bij mezelf merk ik dat het werkt. Een vriendin heeft een keer m'n rug gedaan toen ik heel erg last had en ik voelde echt verschil! Heb het toevallig vanmiddag ook nog bij een stalgenootje gedaan, ook dr rug. Zal morgen wel horen of het geholpen heeft of niet.Zie dat je in Twente woont, als je er later echt veel verder mee zou willen heb je hier misschien nog iets aan http://www.tellingtonttouchtraining.nl/ (en er staat sowieso wel wat info op)

Het heeft geholpen :D