Richters Jaspero (zwarte Dartmoor)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Richters Jaspero (zwarte Dartmoor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 11:49

Hallo mensen!

Kent iemand de zwarte Dartmoorpony "Richters Jaspero"? Ik heb hem in opdracht voor Duitse mensen gekocht voor hun dochtertje van nu net 7 en geef haar ook rijles. Ik zou graag meer over hem willen weten (wat hij gedaan heeft bijv. op wedstrijden, karakter volgens anderen enz.).

Wie oh wie weet iets?

Gr.

Lisanne

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:53

Ik weet niet of het tot iets zal leiden, maar dit is de fokker van 'Richter's Ylvan', een ggk dekhengst: http://www.dartmoorstamboek.nl/goedgeke ... ters-ylvan
Zwart, 125 cm, 2006.
Hr. Wessel Brussen te De Heurne (NL), telf: 0315-652586 of 0613747196
Aangezien hij de fokker is en de prefix 'Richter's' gebruikt bij Dartmoor ponies, lijkt het logisch dat hij ook de fokker is van Jaspero.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 22:03

Peterina schreef:
Ik weet niet of het tot iets zal leiden, maar dit is de fokker van 'Richter's Ylvan', een ggk dekhengst: http://www.dartmoorstamboek.nl/goedgeke ... ters-ylvan
Zwart, 125 cm, 2006.
Hr. Wessel Brussen te De Heurne (NL), telf: 0315-652586 of 0613747196
Aangezien hij de fokker is en de prefix 'Richter's' gebruikt bij Dartmoor ponies, lijkt het logisch dat hij ook de fokker is van Jaspero.

Dank je wel voor de info zeg! :)

mooiebonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:50

hoi, Jaspéro heeft een jaar bij ons gestaan, hoe gaat het met hem? Dus hij staat nu in Duitsland? Superlieve pony, maar heeeeel stout tijdens het rijden. Hij heeft met mijn zoon altijd meegereden met de lessen op de ponyclub (springen en dressuur) ook een aantal keren meegedaan met bixies, helaas schoot ie vaak de ring uit. Als een duveltje uit een doosje.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 10:26

mooiebonte schreef:
hoi, Jaspéro heeft een jaar bij ons gestaan, hoe gaat het met hem? Dus hij staat nu in Duitsland? Superlieve pony, maar heeeeel stout tijdens het rijden. Hij heeft met mijn zoon altijd meegereden met de lessen op de ponyclub (springen en dressuur) ook een aantal keren meegedaan met bixies, helaas schoot ie vaak de ring uit. Als een duveltje uit een doosje.

Het gaat erg goed met hem. Hij is hier braaf onde het zadel hoor! Ik laat hem voor de les even aan de longe lopen en dan is alles ok, maar gaat ook zonder.

Helemaal in het begin wilde hij nog wel eens een bokje geven, vandaar dat we hem nu longeren voor de tijd, zeker omdat hij met dit weer niet regelmatig kan worden gereden.

Waarom is hij bij jullie weer weggegaan?

mooiebonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:56

Fijn om te lezen dat het goed met hem gaat! Mijn zoon kreeg steeds minder belangstelling voor het rijden en helaas is mijn dochter nog te klein om op hem te rijden, gelukkig is hij goed terechtgekomen.