Pony wil niet in trailer sinds pony van buren bij ons staat!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elisah123

Pony wil niet in trailer sinds pony van buren bij ons staat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 01:37

Ik weet eigenlijk niet of het hier goed staat, denk eigenlijk van niet, maar ik heb toch tips nodig.
Sinds een paar maanden heeft mijn buurmeisje ook een pony, en die staat bij ons in de stal.
De pony's zijn erg aan elkaar gehecht geraakt. Als ik mijn pony in de wei zet, trapt de pony van mijn buren tegen de stalwanden aan en als je dan de boxdeur open doet om haar halster om te doen, stormt ze gewoon naar buiten! Ondertussen vliegt mijn pony in rengalop door het weiland omdat die andere pony nog op stal staat. Maar daar hebben we het nu niet over, ik wilde eigenlijk tips voor hoe ik mijn pony weer in de trailer krijg. Ik moet namelijk 2 x per week naar de ponyclub met de trailer, maar sinds de pony van m'n buurmeisje bij ons op stal staat is ze gewoon níet meer in de trailer te krijgen! Ik heb alles geprobeerd, ik ben geduldig geweest, haar er recht voorzetten, tegen haar praten, proberen om haar naar binnen te lopen, maar dan liep ze er weer naast en dus draaide ik en rondje en probeerde het overnieuw en overnieuw en overnieuw, terwijl ik eigenlijk weet dat ze zich gewoon aanstelt omdat ze vooral bij haar vorige eigenaar talloze keren op concours is geweest! Ik heb dus een rustige manier geprobeerd, ik heb de zweep erbij gehad, ik heb haar echt een paar keer goed op haar donder gegeven, maar dan zet ze haar kop helemaal verkeerd en wil ze er helemaal niet meer in! Veel mensen proberen me te helpen: 'touw lang laten' 'bijsturen met je schouder' 'Op haar donder geven, ze stelt zich aan' 'rustig blijven, gewoon tegen haar praten' Ik ben écht radeloos. Nu moesten we vandaag met beide pony's naar de dierenarts, en dan zetten we eerst andere pony in de trailer en dan is er niks meer aan de hand. Ik weet gewoon écht niet meer wat ik moet doen! This toch belachelijk dat elke keer als ik naar de ponyclub ga het zo'n drama is om haar in de trailer te krijgen? Hebben jullie tips?

Anoniem

Re: Pony wil niet in trailer sinds pony van buren bij ons staat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 01:46

eerst de pony van het buurmeisje er in, dan die van jou, en dan de pony van het buurmeisje er weer uit. en klaar :P

gewoonwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:18

Of de pony van buurmeisje gewoon meenemen? :p
Een longeerlijntje al achter de kont geprobeert? Meeste paarden en pony's lopen dan in 1 keer de trailer op.

elisah123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 03:15

De pony meenemen lijkt me geen goed idee :P
Ze rijd niet met mij in de les en anders zou ze een uur alleen in de trailer moeten staan. Waarschijnlijk word ze helemaal gek, het is al een ramp als ze alleen op stal staat. Met een longeerlijn hebben we ook geprobeerd, dat werkt ook niet...

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:00

Je kan misschien haar met wat lokken
iets wat ze heel lekker vindt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:03

Aller eerst verduidelijking over je begin post.

Je weet zeker dat ze op de trailer kan omdat ze met vorige eigenaar talloze keren op concours is geweest.
Bedoel je daarmee te zeggen, dat jullie hem zelf nog nooit geladen hebben?
Dus ook niet toen de pony van je buurmeisje er nog niet stond?

Of ging je voordat de pony van je buurmeisje er stond wel met de trailer naar les of wedstrijd?

Aangezien dat nog een andere wending aan het verhaal kan geven.

elisah123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 15:33

Voordat de pony van de buren er was gingen we ook met de trailer naar les en dat was nooit een probleem. Sinds de andere pony er is wil ze er niet meer in. Lokken met iets lekkers lukt ook niet. Sorry voor de onduidelijkheid.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:52

Oke, dus het ging bij jullie altijd prima, totdat hij nieuw vriendje kreeg.

Kan je zo geen oplossing geven.
En stel je zet de trailer ergens anders neer (buiten pony hinnik afstand) neemt je pony aan de hand mee, naar trailer.
Gaat ie dan ineens de trailer op?
Of wil hij nu ook op andere plaatsen niet meer laden?

elisah123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:13

Dat hebben we eigenlijk nog niet echt geprobeerd. De terugweg, als we weer naar huis gaan, wil ze er wel in.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:18

Het verhaal waarom niet is wel heel duidelijk, je geeft het zelf al aan. De band om bij "buurpaard" te blijven is groter dan de wil met jou mee te gaan....
Oplossing is stug volhouden, eerst "buurpaard" laden, dan jouw pony, buur er weer uit en gaan. Dit totdat jouw pony door heeft dat ze toch moet, maar ook weer terug gaat naar haar vriendin.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:21

Ik vind niet dat je elke keer kan vragen of die andere pony eerst de trailer in kan.
Je pony moet het uiteindelijk toch zelf ook weer doen.
Oefen ermee!
Heb je de mogelijkheid om de trailer te pakken wanneer je wilt?

elisah123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 19:02

Ja die mogelijkheid hebben we wel. En het zou inderdaad ook wat zijn om telkens eerst de pony van de buren in te laden en dan die van mij.

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:04

zit jij op bokt wat leuk! :)

cooper4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:14

dat met de buurpony vind ik geen goed idee, een paardje waar ik vroeger op reed had heel fel schrik en kregen we niet uit de wei, dus pakte we zijn 'vriendje' uit de wei en hij volgde, en dan zetten we de andere pony trg buiten, maar na een tijd kreeg hij dat ook door en kregen we hem helemaal niet meer uit de wei...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:35

elisah123 schreef:
Ja die mogelijkheid hebben we wel. En het zou inderdaad ook wat zijn om telkens eerst de pony van de buren in te laden en dan die van mij.

Dan zou ik er gewoon met regelmaat op oefenen.
Probeer hem op een normale manier de trailer in te krijgen. In de trailer belonen en weer uit.
Maar alleen als je de tijd hebt om het te oefenen, dus niet opgeven als het niet lukt.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:20

Klinkt als verlatingsangst. Dat is erg moeilijk op te lossen, zo heb ik van deskundigen begrepen. Misschien is de enige oplossing die echt werkt de pony's uit elkaar te halen.