Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sannerebbel schreef:Hoi,
Mijn paard heeft nu al een tijdje een 200 of 220 grams dek op,
Ik wil een 300 op gaan doen, omdat ik niet wil dat ze een dikke vacht krijgt
Ze zweet behoorlijk snel, dus als ze een dikke vacht heeft duurt het heel lang voordat ze droog is,
Maar wanneer kan ik dat doen?
Gr sanne
Farfalla_ schreef:Waarom zou ze nu niet een 300-grams op kunnen leggen? Het word nu weer een stuk kouder (nacht en volgende dag ook overdag vorst), dus als ik jou was zou ik juist nu die deken erbij leggen, wil je niet nog meer haren.
Maroesjka schreef:Paarden krijgen vaak niet meer of minder haar van de kou. Ik deed mijn paard al vroeg de dekens op, hij stond dan ook vaak te zweten, maar zag er alsnog uit als een shetlander.
Ik geloof dat ze meer reageren op licht en daarbij is het ook een stukje aanleg, de dikte vd deken maakt dus niet heel veel uit en mijn paard maakte ik ook niet blij met een grotere hoeveelheid dekens.
Farfalla_ schreef:Maroesjka schreef:Paarden krijgen vaak niet meer of minder haar van de kou. Ik deed mijn paard al vroeg de dekens op, hij stond dan ook vaak te zweten, maar zag er alsnog uit als een shetlander.
Ik geloof dat ze meer reageren op licht en daarbij is het ook een stukje aanleg, de dikte vd deken maakt dus niet heel veel uit en mijn paard maakte ik ook niet blij met een grotere hoeveelheid dekens.
Nou, vorige winter had mijn paard toch veel meer haar dan dat jaar ervoor, terwijl ik het qua dekens precies hetzelfde gedaan had. Eigenlijk, zodra de dagen korter worden moet je al beginnen met dekens, omdat ze dan al beginnen te verharen, dus aan de ene kant wel waar, maar volgens mij niet helemaal. En de dikte van de deken maakt wel degelijk uit, onder een 200 grams deken krijgen ze veel langere haren dan onder een 400 grams deken. Mijn paard staat zonder halsdeken, en op de plekken waar geen deken zit, zijn de haren veel langer/dikker.