Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

TurdusMerula schreef:In mijn ogen omdat de dressuurwereld bol staat voor tradities, en beetje stijf en ouderwets is soms.
Dressuur zonder schoenen lijkt me geen probleem, springen indoor sowieso niet, alleen springen op gras heb ik geen ervaring mee.
Schokdemping lijkt mij persoonlijk niet zo aan de orde, blote voeten hebben prima schokdemping, zeker al tov ijzer.
Springen is op een bepaalde manier belastend, dat weet je gewoon.
) blijf ik de dressuurwereld zo zien...
TurdusMerula schreef:Tsja, los van het verhaal beenbescherming of niet (beenbescherming bij dressuur vind ik ook onzin) blijf ik de dressuurwereld zo zien...
Zeker voor hoefschoenen, al vind ik die bij dressuur ook zo noodzakelijk niet...
Maar goed, redenatie is aangeland, dank u.
Soraya85 schreef:misschien een klein beetje offtopic, maar ik vraag mij af waarom het niet mag bij een dressuur wedstrijd?
TurdusMerula schreef:In mijn ogen omdat de dressuurwereld bol staat voor tradities, en beetje stijf en ouderwets is soms.
Janine1990 schreef:Nee, bij dressuur mag dat niet, evenals andere beenbescherming, omdat men er wel eens mee wil knoeien. Iets prikkends in de peesbeschermers of bandages, zodat het paard net wat anders beweegt etc.
pieteritus schreef:Vandaag heb ik een verzoek tot dispensatie mbt het tijdelijk dragen van 1 of 2 hoefschoenen achter, ingediend. Dit wegens een hoefblessure (pijnloos) waardoor het paard tijdelijk een schone droge hoef moet houden. Een hoefschoen met daarin een gaasje in de wonde, zou perfect zijn.