Wie weet waar mijn lieve Shadow gebleven is? Zij was een manegepony van ongeveer 1.48 meter groot. Ze was pikzwart en in de zomer wat bruine plekken bij het zadel. Ze zal nu ongeveer 30 jaar zijn. Ze had een vrij groot hoofd, want mijn paard van 1.65 had hetzelfde hoofdstel als zij.
Geschiedenis: is gekocht van Sipko Sipkens rond 1989, zonder papieren. Na een aantal maanden werd ze kreupel en chaggo bij het aansingelen. De instructrice zei nog "als je niet beter wist kon ze wel drachtig zijn" en dezelfde nacht heeft ze een veulen gekregen, Silhouet (ook zwart en groter. Die hebben ze vrij snel bij haar weggehaald en ergens bij een boer gedumpt voor 3 jaar, daarna een tijd voor de manege gebruikt en doorverkocht.) Shadow was na het veulen vervelend en bokte alle kindjes eraf, dat was begin 1990. Daarom kwam ze steeds meer in de box en werd ze nog wilder. Ik heb haar toen gereden omdat ze mij ervoor vroegen en de eerste les was een echte rodeoshow maar ik vond het juist leuk! Vanaf toen was het Shadow en ik. Ik heb haar jaaaaarenlang gereden. Als ze hengstig was, kon je meppen wat je wilde, maar bleef ze het liefste gewoon stilstaan. Ik kreeg haar dan met moeite wel goed aan het lopen, maar andere kindjes niet. Het laatste jaar (1996) heb ik zelfs officiele wedstrijden met haar tussen de paarden gereden en zelfs nog bekers gehaald! Onofficieel zijn we zelfs M1 gestart en bij onderlinge wedstrijden sprongen we ook zo een meter hoog. Ik kon alles met haar. Ze hinnikte altijd naar me als ik haar riep. Toen heb ik besloten om een eigen (groen) paard te kopen omdat zij toen ook al best oud was. Ik ben nog 2 jaar bij de manege gebleven en ben begin 1999 naar een andere manege gegaan. Daarna heb ik haar af en toe nog gezien.
Ongeveer 7 jaar geleden, rond 2003/2004 is Shadow aan een particulier in Slochteren verkocht om daar een rustige oude dag als beginnerspony te hebben. Met die man heb ik contact gehad maar die had haar na een jaar verkocht omdat ze een manegepony was en een plakkerd, hij kon er niet alleen mee rijden en daar had hij geen zin in. Ze is toen volgens hem naar Eelderwolde naar een particulier gegaan. Dat is ongeveer zes jaar geleden, dus rond 2004.
Aangezien mijn speurtocht daar stopt en het al 6 jaar geleden is, heb ik geen idee of Shadow uberhaupt nog wel leeft. Ze zal nu tegen de 30 zijn? Herkent iemand dit verhaal en denkt jaaaaa ik weet wat er van haar geworden is? Mail mij aub of reageer in dit topic. Ook als je weet dat ze niet meer leeft. Ik wil DOLGRAAG weten wat er van mijn vriendinnetje geworden is en of ik haar nog kan terugvinden!!!
Groetjes, Agnes