Cap kind wel of niet verstelbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuusBN

Cap kind wel of niet verstelbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 19:36

Heb even de zoekfunctie gebruikt, maar kan daar mijn antwoord niet vinden.

Voor de mama´s onder ons...

Wat is jullie ervaring met een verstelbare cap, wel kopen of niet kopen en gewoon eentje op maat?

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:38

Ik ben gewoon begonnen met een goede verstelbare cap :j
Niet té veel op de prijs letten, het moet natuurlijk wel veilig zijn. Uiteindelijk is goedkoop duurkoop he ;)
Een goede verstelbare cap gaat denk ik langer mee, vooral als het hoofd een groeispurt krijgt? :Y) (kan dat? hihi)
Succes iig!

Love_4ever

Re: Cap kind wel of niet verstelbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:03

Mijn aller 1e cap was een verstelbare cap!
En ik heb er een jaar of 4 plezier van gehad, helaas was die daarna stuk
nu ben ik uitgegroeid en heb nu een "vaste" maat.. mijn hoofd is redelijk gegroeid in de puberteit

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:04

Mijn dochter heeft voor haar 4e verjaardag een verstelbare cascocap gekregen, ze is nu 5,5 en ze kan er best nog wel een tijdje mee doen.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:05

ik ben begonnen met een vaste maat cap. heb deze ongv 6 jaar gehad van mijn 6e tot 12e. daarna een nieuwe vaste maat cap gekocht.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:07

Ik ben dan wel geen mama maar geef wel wat les aan kleine kinderen...
Twee daarvan hadden een enorm leuke caso-cap, die verstelbaar was. Het zag er echt een heel leuke en ook degelijke cap uit, ze deden hem met plezier aan. Waarschijnlijk ook omdat je er vooraan een stikker kon opkleven en die twee stoere jongens hadden er natuurlijk de Belgische vlag ophangen "net als onze topruiters" O:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:09

Ik zou ook gaan voor een verstelbare cap. Er zijn er wel wat te vinden die prima zijn. Goedgekeurd vind ik het belangrijkste.

Ik rijdt zelf na jaren een 'vaste' cap te hebben gehad nu ook met een verstelbare. Wel een klasse chiquer en duurder dan een Casco maar omdat ik een behoorlijk verschil heb tussen zomer en winter qua hoofd was dit de ideale oplossing.

Ik zie het nadeel van een verstelbare cap niet. Alleen eigenlijk de voordelen en dan vooral voor kinderen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:24

iki ben begonnen met een verstelbare.. een casco cap. super fijn ding

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:31

ja ik zou ook een verstelbare cap doen.

Sanne009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:02

Ik heb geen kind, maar kan wel vertellen hoe het bij mij was. Ik ben begonnen met paardrijden op mijn 5de ongeveer. Ben nu 17. In die 12 jaar heb ik maar 2 tot 3 caps gebruikt. Allemaal niet verstelbaar. Ik denk dus niet echt dat je heel snel uit een cap groeit, want ik heb dus steeds ongeveer 4-6 jaar met 1 (niet verstelbare) cap kunnen doen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:03

Ai, ik heb een totaal afwijkende mening. Iets wat verstelbaar is, past dus per definitie niet. En het kan verschuiven, losser zitten, strakker gaan.... Ik ga altijd voor een passende cap. Een kinderhoofd groeit niet zo snel. Mijn dochter is in 6 jaar tijd nu aan haar 2e cap bezig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:07

Ik ben geen mama, maar ik draag zelf een verstelbare cap. Al járen, zit als een huis :j Maar wel goed opletten want ik had maar 1 model dat mij uberhaupt paste... moet natuurlijk wel goed blijven zitten.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:07

Haar in ieder geval meenemen naar de winkel, zodat je kan passen, of meerdere caps bestellen en retourneren wat niet lekker zit. Ik had bijvoorbeeld een Casco en daar kreeg ik hoofdpijn van en een dikke drukbult op mijn voorhoofd. Bij andere mensen/kinderen zit hij als een huis. Een kinderkoppie groeit vrij volt, dus je kan beter een mooie verstelbare voor haar zoeken die wat duurder is en langer meegaat dan een goedkopere (bijv. HH) cap die over ene halfjaar al niet meer past.

er zijn tegenwoordig ook hele leuke kindercaps te krijgen, maar een kind raakt vaak snel uitgekeken op het kinderlijke printje. Dus je kan het beste een effen kleur voor haar zoeken.

ben zelf geen mamma maar heb heel lang op een equitherapiestal gewerkt waar deze vraag nog al eens werd gesteld en in de praktijk beantwoord :)

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:17

Ook geen mama. Ik ben 24 en heb een verstelbare cap. Gewoon omdat deze het lekkerste zat en ik hem zo helemaal op mijn hoofd kan aanpassen. Heb hiervoor altijd niet verstelbare caps gehad, omdat deze toen meer om mijn hoofd zaten en ik dat een veiliger gevoel vond. De verstelbare cap die ik nu heb zit ook goed om mijn hoofd heen.

In de winkel vertelde ze mij dat alle caps gewoon het keurmerk hebben en dus allemaal op veiligheid getest zijn. De prijsklasse zit hem in de degelijkheid en het draagcomfort.

MaraFaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:18

Ik ben 12 en volgens mij rijd ik sinds me 6e, Ik heb diezelfde cap dus 6 jaar gehad. Ik heb nu aan me ouders een andere cap gevraagd omdat ik me oude niet meer zo heel leuk vind. maar eigelijk pas ik hem nog wel heel goed.. dus volgens mij groei je als kind niet zo heel snel uit een cap.. ik vind verstelbaar niet zo heel lekker zitten eigelijk... maar ja dat is mijn mening.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:21

Ik ben ook begonnen met een verstelbare cap voor mijn dochter. Zo'n schattige met paardjes er op.
Wat heb ik dat ding vervloekt. Altijd zat hij scheef, linksover, rechtsover, voorover en achterover.
Nu hebben we eentje die op maat is. Daar ben ik wel zo gelukkig mee.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:22

Ik had vroeger een verstelbare cap, helaas is die niet zo heel lang meegegaan. Overreden door de melkwagen toen ik de hond wilde 'redden' :+

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:06

Toen ik begon had ik verstelbare, nu heb ik gewoon een vaste maat,
Ik zal toch verstelbare als zij/hij nog veel groeit, anders adviseer ik gewoon op maat te nemen, die gaan niet zo snel los zitten :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:14

Beide kids hebben een verstelbare cap :j Dochter heeft nu de eerste cap van zoon op. Zoons cap (zijn tweede) paste vlak voor de vakantie niet meer goed (hij had een tijd niet gereden) en ik kon hem niet verder verstellen. Mijn eigen cap (ook een verstelbare) stond op zijn strakst eigenlijk iets te los. Als ik een JA knik maakte zat ie op mijn neus...

Dus ik zette mijn cap op zoons hoofd (hij is 9) en dat paste (en hij kan er dus nog in groeien).

Ik zette toen zijn (hele mooie!) cap op en warempel: die paste mij veeeeeel beter. Zoon (9 jaar, 1,40 groot) heeft nu dus een groter hoofd dan zijn mama (37 en 1,59 groot) en we hebben dezelfde maat schoenen/ sokken :D

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:20

Ik heb nog nooit een verstelbare cap gehad, altijd een vaste maat. Merkte toen ik nog in de groei was dat ik eerdere keer bij het kopen van een nieuwe cap een of twee maten groter nodig had. Dit terwijl ik nooit last had van mijn oude cap, ik had de schuimvulling (of wat er dan ook in zit) een beetje ingedrukt.
Ik zou zelf NOOIT zo'n verstelbare cap kopen. Ik geef redelijk wat kindjes paardrijles en zie ik bij zo'n verstelbare cap dat tijdens een val eerder op de grond was dan de kids zelf. Er zitten te veel onderdelen aan die los kunnen, wat in mijn ogen niet veilig is.

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:54

Ik ben begonnen met een verstelbare cap van Casco. Hij is 5 jaar meegegaan en toen overleden. Heb nu weer een verstelbare, alweer van casco. Heel handig als er eens een vriendin meegaat en zij geen cap heeft. (: Ik ben er zelf zeer tevreden mee. (:

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:49

Ik heb 2 casco's. Mijn oudste is zo'n standaardmodel, deze gebruik ik alleen nog maar op stal eigenlijk met rijden, die is misschien al wel 10 jaar, maar nog nooit problemen mee gehad dat die los gaat of wat dan ook, mijn andere cap, de New Master heb ik nu denk ik een jaar of 5, ook deze zit nog steeds super.