Pijn in lies na het paardrijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jockey_my

Pijn in lies na het paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 13:42

Hoi,

Misschien een beetje een rare vraag, maar ik heb echt al jaren pijn in mijn liezen naar het paardrijden, en dan vooral de dag erna. Het voelt als spierpijn maar lijkt me sterk dat de spieren daar nog niet aan gewend zijn.

hebben meer mensen dit?
Laatst bijgewerkt door Jockey_my op 24-11-10 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:44

Ìk rij ook al jaren heb er ook last van. Denk dat het bij mij de leeftijd is :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:45

Taalfout in kop naar moet na zijn. Anders zou je voordat je al gaat paardrijden pijn hebben. Mischien de kop even aanpassen ;)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 13:51

heene040 schreef:
Ìk rij ook al jaren heb er ook last van. Denk dat het bij mij de leeftijd is :D

Denk niet dat het bij mij de leeftijd is, ik ben 21 :D .

@Schangah, heb het even aangepast, dankje.

absque_dubio

Re: Pijn in lies na het paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:54

Ik heb er ook last van, maar bij mij komt het doordat mn heupen niet goed zijn..
Zou dus even naar de dokter gaan ervoor om het te laten uitzoeken. :)

Queiito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:04

Ik heb daar ook altijd last van! En bij mij ligt het ook niet aan de leeftijd, ben pas 17 jaar oud. ;)

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:07

Heb dat ook, zelfs na jaaaaren van rijden bleef ik deze spierpijn houden. Want dat is het, bij mij dan: spierpijn. Heeft bij mij ermee te maken dat ik niet zo'n stevig bekken heb, en deze houding op een paard is daar extra zwaar bij. Binnenkant bovenbenen raken sneller overbelast. Is bij mij nog nooit over gegaan helaas...

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 16:22

Als ik dat zo lees van jullie kan het misschien niet zoon kwaad om even naar de dokter te gaan.

Heb er nou trouwens ook veel meer last van nu ik een haflinger heb dan toen ik een draver had.

Queiito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:32

Bij mij verschilt het ook per paard hoeveel ik er last van heb.

Raden jullie het aan om naar de dokter te gaan? Het is niet schadelijk om te paardrijden toch, als je bekken niet zo stevig zijn?

femkexx16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:16

ik heb daar ook wel is last van, maar ik heb geen idee waar het zou kunnen liggen ! :P

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:29

ik heb het als ik 1 dag niet heb gereden en dat is bij mij puur spierpijn ;)

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:41

-
Laatst bijgewerkt door LisavanLisa op 24-04-25 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Equine72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 02:10

Lijkt me niet echt een geval voor de huisarts, ik ben van mening dat het komt van een bepaalde houding waarin je zit. Een liesbreuk zit niet in de lies, maar is een scheurtje in je buikvlies, staat hier dus los van. Misschien ligt het aan de vorm van je zadel, waardoor je je liezen overbelast. Heb je het in het verleden ook gehad met een ander zadel of ander paard? Misschien helpt een zadelbontje, dempt ook.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:53

Ik heb ook pijn in mijn lies tijdens en na het rijden. Pijn in de lies kan ook duiden op klachten met je SI-gewricht, wat bij mij dus het geval is. Tot op heden heb ik de oplossing van de pijnklachten nog niet gevonden, hopelijk dat iemand hier met een verhelderend antwoord komt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:58

Ik dacht dat het te maken heeft met de breedte van je zadel. Je zadel moet niet alleen goed op je paard passen, maar ook goed bij jou. Als je een zadel hebt wat qua zit te breed is voor je, dan kan je last van je liezen krijgen.
Dat verklaart ook waarom je er op je haflinger meer last van hebt dan op een draver (tenminste ik ga er van uit dat je haf toch een stuk breder is, en je dus met een breder zadel rijd)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:09

Blijheid schreef:
Ik dacht dat het te maken heeft met de breedte van je zadel. Je zadel moet niet alleen goed op je paard passen, maar ook goed bij jou. Als je een zadel hebt wat qua zit te breed is voor je, dan kan je last van je liezen krijgen.
Dat verklaart ook waarom je er op je haflinger meer last van hebt dan op een draver (tenminste ik ga er van uit dat je haf toch een stuk breder is, en je dus met een breder zadel rijd)

Ja, ik wilde hetzelfde zeggen !
Ik had vroeger ook altijd last van mijn liezen na het rijden. Nu met een ander zadel nergens geen last meer van !

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 10:26

Blijheid schreef:

Mijn haf is idd breder, mijn draver was echt een smalletje.
Dus word mijn zadel ook gelijk breder, en ja nu heb ik er du ook meer last van.
Ik rijd nu ongeveer een half uur met mijn paardje 2/3x in de week (Ze is nog jong) en mijn lies pijn blijft dan 3 dagen aanhouden.

Hier voor had ik een volbloed-type waar ik eerst een kieffer op had zonder diepe zit en zonder veel wrong en had er ook bijna geen last van, toen ben ik naar een kentaur elketra over gegaan met diepe zit en veel wrong en toen werd het veel erger.

Dus zal denk ik toch met de breedte te maken hebben, wat lastig zeg!