tinker in de sneeuw rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zomer09

tinker in de sneeuw rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 17:43

Wie heeft er ervaring met buitenritten als er sneeuw ligt?
Mijn tinker is niet beslagen, maar glijdt hij niet gauw uit ? Vorige winter, met al die sneeuw, had ik hem nog maar net en reed ik nog niet buiten de bak.

Berdien

Re: tinker in de sneeuw rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:45

TI -> SV

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:47

Tuurlijk kan dat :D Ik heb vorig jaar met Mystic door een halve meter sneeuw gebaggerd.
Tuurlijk moet je voorzichtig zijn want je ziet niet waar de bevroren waterplassen zijn en die zijn glad, maar verder gaat dat prima hoor :j

zomer09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 17:49

Berdien schreef:
TI -> SV

Sorry hoor maar TI->SV ?????????

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:57

Dat betekent dat ik het topic van Tinkers (TI) naar Seizoensvragen (SV) heb verplaatst. Je vraag is namelijk niet 'Tinkertypisch', of anders gezegd speciaal toegespitst op het ras de Tinker. In de sneeuw rijden is immers niet iets wat anders of speciaal is voor Tinkers in vergelijking met andere rassen. Vandaar dat het door mij verplaatst is naar SV.

jamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:19

Als hij geen ijzers heeft zal hij normaal goeie grip hebben op de weg, dus rijden kan perfect in de sneeuw. Toch altijd een beetje oppassen voor echte ijsplekken, daar glijdt iedereen op uit!
succes!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:02

goed erom denken dat ze een beetje heet kunnen worden, wanneer je over de weg gaat en ze hebben pekel over de weg gesmeten natijd even de hoeven een beetje afspoelen zodat t pekel(zout wat vocht uit de hoef onttrekt) er af is. wij gaan vaak met de arreslee en moeten soms dus door bepekelde stukjes maar natijd gewoon zorgen dat je de hoeven schoonmaakt.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:10

ja inderdaad ff de hoeven schoonmaken en wellicht als ze toch schoon zijn meteen ff invetten is wel zo lekker voor de hoeven, ze zijn immers nu toch al nat. wel voorzichtig rijden hoor.
leuk he tinkers... heb een verzorgtinker met 1 maanoog. een poepie...

zomer09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 23:51

hagelslag schreef:
goed erom denken dat ze een beetje heet kunnen worden, wanneer je over de weg gaat en ze hebben pekel over de weg gesmeten natijd even de hoeven een beetje afspoelen zodat t pekel(zout wat vocht uit de hoef onttrekt) er af is. wij gaan vaak met de arreslee en moeten soms dus door bepekelde stukjes maar natijd gewoon zorgen dat je de hoeven schoonmaakt.

Nou dat lijkt me dus inderdaad wel spannend :n , dat hij ineens een spurt neemt en met mij op zijn rug op zijn smoel gaat. Moet er niet aan denken.....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:11

t is wel mogelijk. maar je moet er gewoon goed om denken, en alleen in galop in je eigen weide bijv.
met auto's moet je ook goed uitkijken die kunnen alle kanten op glijden.
ik zou het wel proberen als je paardje verkeersmak is. en neem even iemand mee die ook op een paard is of die met je mee wil lopen ofzo;)

zomer09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 21:37

hagelslag schreef:
t is wel mogelijk. maar je moet er gewoon goed om denken, en alleen in galop in je eigen weide bijv.
met auto's moet je ook goed uitkijken die kunnen alle kanten op glijden.
ik zou het wel proberen als je paardje verkeersmak is. en neem even iemand mee die ook op een paard is of die met je mee wil lopen ofzo;)

Ik wil ook alleen maar het bos in en zeker niet de weg op, want asfalt is snel erg glad. Galoperen in de sneeuw lijkt me ook wel risicovol, dus alleen wat draven en vooral veel stappen, dat is het doel.