Wanneer kan je het beste voor de 2e keer scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Wanneer kan je het beste voor de 2e keer scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 16:24

Tsja ik zit een beetje met het dilemma dat ik niet goed in kan schatten wanneer ik mijn pony het beste voor de 2e keer (en hopelijk ook laatste keer) kan scheren.
Ik heb hem een maand geleden geschoren, lekker ingepakt maar helaas zonder succes, meneer zit weer lang in z'n haar :')
Normaal gesproken was 1x scheren genoeg, maar dit jaar blijkbaar niet en weet ik niet wanneer ik hem het beste voor de 2e keer kan doen zonder er te laat of te vroeg mee te zijn (ik zit niet te wachten op een 3e keer >;) )

Wie heeft het verlossende antwoord?

Aukelizzy

Re: Wanneer kan je het beste voor de 2e keer scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:06

Dat is lastig.. Als hij nu alweer dik in de vacht zit ga je het gewoon niet redden met twee keer scheren. Ik scheer eerlijk gezegd zodra de vacht weer dikker wordt. Dat is vaak een paar keer per winter.

Marije_jiplover

Re: Wanneer kan je het beste voor de 2e keer scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:16

Ik heb mijn pony half oktober geschoren en hij zat ook alweer flink dik in het haar. Ik heb hem afgelopen zaterdag voor een tweede keer geschoren. Of het genoeg is, weet ik niet, maar hij was niet meer droog te krijgen, dus ik vond het gewoon nodig.
Nu droogtie weer vlot op.

Er zat dus slechts 5 weken tussen de eerste en de tweede scheerbeurt. Hopelijk is het genoeg voor deze winter, maar als het weer te lang is, haal ik er toch wel weer een scheerapparaat overheen.