Warm de winter door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Warm de winter door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 15:33

Ik was opzoek naar lekkere warme winterkleding etc. op bokt, alleen dan kom ik dus zo'n 10001 topics tegen waar ik niet wijs uit word.
Daarom leek het me wel een goed idee om een topic met allerlei 'wintertips' aan te maken.

Topics die ook met dit onderwerp te maken hebben:
[RUI] Thermolaarzen, welke aanschaffen???
[RUI] Goede wintermaillot

Ik las ook over een soort 'gelzakjes' met ijzertjes erin, die dan warm werden. Schijn jij bij de kruidvat te kunnen kopen (?)
Afbeelding

Ook heb ik nog twee bepaalde thermobroeken gevonden, iemand de voor en na delen van de broeken??
De thermobroek van mondoni ( €40,- )
Afbeelding
Of de thermobroek van HH (Rond de €60.- )
Afbeelding

En ook nog opzoek naar de meest warme winterjas, ik heb er nu een van maddox (€120,- ):
Afbeelding

Is een fijne jas, ik mis alleen iets warms in de kraag (Fleece?) want ik wil nog wel eens een koude nek krijgen, en fleece in de zakken, voor wanneer ik koude handen heb. Wie kent zo'n jas? :)

Vind deze jas ook erg mooi:
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=5000798 van Pikeur, is alleen wel wat prijziger.

En kan iemand mij vertellen hoe deze laarzen precies zitten? Hoe warm zijn ze en waar zijn ze mee gevoerd?
Mondoni Lifestyle boot (€100)
(art.no.: 33416)

Alle maten uitverkocht. Nieuwe zending verwachte leverdatum medio november.
trendy leren buitenlaars
ideaal voor wandeling of tijdens werkzaamheden buiten
gladleder/generfd leder
waterdichte voet
robuuste zool
Afbeelding

lenaa_tje

Re: Warm de winter door

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:55

die gelzakjes helpen echt! kan je bij verschillende zaken kopen. Ik had ze vorig jaar bij de xenos weg en dit jaar heb er een paar weg bij de drogist. Je hebt ook een soort zakjes die je dus maar 1x gebruikt en die had ik toen bij de ruitersport zaak gehaald

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:57

mag ik even stom weg vragen waar je die warm zakjes moet stoppen onder het rijden? :-)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:05

nikia schreef:
mag ik even stom weg vragen waar je die warm zakjes moet stoppen onder het rijden? :-)

ik deed het in me handschoentjes doordat met handschoenen als nog me handen bevroren en ook vond ik het fijn na het mesten want dan heb ook altijd super koude handen!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:10

Ik heb lange chaps van Kitt, het is neopreen en het werkt als een surfpak. Als het lang/hard regent wordt je rijbroek wordt wel vochtig, maar absoluut niet koud. Rijdt ook echt fijn, wordt niet belemmerd in je bewegingen etc.

Trek de chaps dus ook pas uit als je binnen bent, anders worden je benen alsnog koud. Zolang je ze aanhoudt blijven je benen heerlijk warm.

http://www.hippogriff.nl/catalog/produc ... cts_id=175

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:35

Ik heb het volgende (ik heb het al koud bij de gedachte aan de winter :P)

- thermobroek
- thermolaarzen de luxe (HH)
- winterhandschoenen
- 1 paar sokken met onderaan nog zo'n extra paar korte kousjes (enkel voet)
- dikke jas (met eventueel nog een bodywarmer er overheen)
- en van die gelzakjes. Die doe ik in mijn schoenen ofwel plak ik er 1 op mijn onderrug.

Dit is meestal het geval als ik te voet naar de binnenmanege moet. Eens ik aan het rijden ben, moet ik altijd een deel strippen :D

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:40

Die warmtezakjes, daar heb ik me vorige winter echt een ongeluk naar gezocht!!
Dus als iemand nog winkels weet waar ze ze verkopen?
Zijn echt heerlijke dingen. Voor in m'n schoenen bijvoorbeeld, als ze in de kantine staan terwijl ik aan het rijden ben. Of inderdaad voor je handen!
Verder heb ik een skibroek voor op de scooter, en mijn Anky-jas is heel lekker warm.
Thermobroek/thermohandschoentjes etc. heb ik niet zo veel mee, ik heb het geluk van een binnenbak :D

Moony_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:50

Ahum, ik ben een hele erge koukleum en ik heb 2 uurtjes geleden gereden, eens kijken wat ik dan zoal aan heb...

-Een thermolegging
-Daarover een hele dikke rijbroek van ES (lekker warm...)
-2 paar dikke kousen
-rubberen rijlaarzen := thermolaarzen vind mijn moeder te gevaarlijk met rijden :)
-mijn winterjas met een bodywarmer d'r overheen
-euh... ik denk dat ik iets vergeten ben maar ik kom er niet zo snel op :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:52

dOnna_dan, bedoel je die dingen met een ijzeren plaatje erin die je moet klikken?
Die hadden ze vorig jaar echt heel erg veel bij de action, en ze kosten bijna niks
Ik geloof 1 euro per twee, en je kunt ze heel vaak hergebruiken. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:59

Ik ben van plan dit jaar thermo-spul van Ice-breaker te kopen, zowel een legging voor onder mijn rijbroek, als een shirt. Deze voert evt. zweet van je lijf af, en heeft een hoge isolatiewaarden, is van Merino-wol gemaakt.
Verder ben ik niet zo'n heel erge kauwkleum, lekker in beweging blijven helpt vaak ook goed.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:32

@ asjemenou: dan ga ik daar maar eens heel snel kijken! Dankjewel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:46

Wintermaillots kun je ook kopen bij de Aldi, maar het is de investering wel waard om er eentje te nemen van Odlo, of een andere merk uit een winkel waar ze ook skispullen verkopen. Onder je rijbroek is dat heerlijk en je merkt er verder niks van.

Een warme winterjas met fleece in de kraag en de zakken heb ik van Peak Performance, die gaat nu zijn 3e winter in en is nog in superstaat. Wind- en waterdicht en isolerend. Als je dat combineert met isolerende truitjes van hetzelfde merk (of ander buitensport merk) en een thermoshirtje van Odlo, dan zit je goed tot -10 als je niks doet en als je in de weer bent krijg je het wel goed warm. Met rijden krijg je het natuurlijk sneller warm dan wanneer je aan het lesgeven bent of aan het longeren.

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:49

Ik doe in de winter altijd thermo-ondergoed onder mijn kleren aan. Kun je in ieder geval kopen in winkels waar ze skispullen verkopen. Maar vorig jaar heb ik geloof ik ook een setje gekocht bij de Aldi of Lidl. Dat thermo-ondergoed is zo dun, dat zo'n broek prima onder je rijbroek kan. En het is echt een stuk warmer.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 11:37

Ik heb ook zo'n thermobroek voor onder mijn rijbroek, alleen het lukt me niet om die aan te doen. :') Wanneer ik mn rijbroek er dan overheen wil doen stroopt 'ie helemaal op... Hoe doen jullie dat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:22

Even sokken over de thermobroek doen en dan je rijbroek aan, je kan die sokken dan wel/niet nog anders doen als alles eenmaal zit.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 16:34

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:03

Hahahah, dat is toevallig!
Ik zat net op de scooter te bedenken of die zouden bestaan, vond het zo'n goede uitvinding van mezelf. Helaas, iemand was me dus voor :+

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 18:25

d0nnaa_dan schreef:
Hahahah, dat is toevallig!
Ik zat net op de scooter te bedenken of die zouden bestaan, vond het zo'n goede uitvinding van mezelf. Helaas, iemand was me dus voor :+

:))

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:28

Naast alles wat al genoemd is hier de wat drastischere middelen: Verwarme handschoenen, verwarmde bodywarmer en warmtestickers voor onder mijn sokken.
Die handwarmers heb ik ook (stuk of 30) maar ik vind ze eigenlijk alleen maar een succes als je ze ergens bij in kunt stoppen, zoals je broekzakken ofzo. En verder dus alles wat hiet al genoemd is. Plus nog een muts onder mijn cap!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 18:31

Een verwamde bodywarmer en warmtestickers? (vooral die laatste) kan je daar wat meer over vertellen? :)

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:34

zag bij de divoza 2 weken terug een nieuw soort thermolaarzen. kunststof maar meer in de vorm van een dressuurlaars dan de traditionele thermolaarzen. mooi hoog en smal dus..
http://divoza.com/shop/a.visit/4ced3f23 ... a8c0640685 en dan de mondoni alaska. vond ze erg mooi (voorzover thermolaarzen mooi kunnen zijn)

zelf draag ik als het straks echt koud is:: een hemd, t shirt met lange mouwen, bodywarmer, sjaal, enorme fleecetrui, windjack, thermo onderbroek (van de action), rijbroek, halve sokjes, kniekousen, stalschoenen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:37

Verwarmde bodywarmer: Gewoon een bydwarmer met een batterij eraan. Rug en borst worden dan verwarmd, net zoiets als een elektrische deken in bed. Hetzelfde geld voor de handschoenen. De site van Pureza products is helaas onder contructie, maar daar heb ik ze weg. Zal binnenkort vast wel weer online staan.

Voor meer info over de warmtestickers: http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... at/304020/

Ergens verder naar boven werden ook nog de neopreen chaps van Kitt genoemd, ook zeker een aanrader!!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:38

Er waren van de week thermolaarzen bij de welkoop voor maar €20. Helaas waren ze na een dag al uitverkocht en heb ik ze niet kunnen halen :(

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 18:42

Die stickers klinken wel goed, maar kan je die ook hergebruiken? Vind het een beetje zonde om voor 200 euro stickers te gebruiken in de winter :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:48

Nee, de stickers kan je niet hergebruiken. Ik gebruik ze dan ook vrij selectief. Maar ze geven echt zeer langdurig warmte. Ik gebruik ze vaak voor de wat langere buitenritten.