Petrie Polo Pro: hoe bevallen ze? Dilemma.... Advies nodig!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke laars zouden jullie kiezen van onderstaande modellen?

Königs model Comtesse
3 (27%)
Petrie Anky Elegance
5 (45%)
Petrie Polo Pro
3 (27%)

Totaal aantal stemmen: 11

Suus

Petrie Polo Pro: hoe bevallen ze? Dilemma.... Advies nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 22:06

Ik ben me aan het oriënteren voor nieuwe rijlaarzen. Ik heb momenteel Königs model Grandgester, die zijn 12 jaar oud en nog niet volledig versleten. Ben er dus heel tevreden over. Ik wil nu graag cognac kleurige laarzen. Dan wel de donkere kleur, sherry noemen ze die bij Königs. Ik heb allerlei merken en modellen vergeleken en zit nu te twijfelen tussen een aantal laarzen. Ik heb de volgende opties:
1. Königs Comtesse in sherry kleur
2. Petrie Anky Elegance in cognac
3. Petrie Polo Pro in cognac.

Van Königs weet ik dat ze goed zijn. Petrie staat niet al te goed aangeschreven wat de goedkopere modellen betreft, maar mijn voorkeuren zijn de duurdere modellen. Ik vind de pololaars van Königs minder mooi dan die van Petrie qua model, Petrie is smaller om de enkel en hogere boog. Als ik puur naar het uiterlijk van de laars kijk, dan neig ik erg naar de Petrie Polo Pro. MAAARRRRRRRRR: ik ben een beetje "bang" om Petrie te kopen! Gezien de mindere verhalen.

Heeft iemand de Petrie Polo Pro en zo ja, wat vindt je ervan? Zitten ze lekker, houden ze zich goed? Ik hoor het graag van jullie!

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:10

Zowel ervaring met Königs laarzen als de petrie polo pro, als het op kwaliteit aankomt, gaat mijn voorkeur toch zeker naar Konigs. Het leer is minder gevoelig voor krassen en slijtage. Mijn konigs laarzen zagen er naar 3 jaar nog super uit, en mijn polo laarzen zijn naar 3 jaar zo goed als "dood" ;). Nu ben ik geen onderhouds freak (totaal niet), houd niet van laarzen poetsen en dergelijke, dus ze kunnen absoluut langer mee. Maar ik blijf erbij, konigs is betere kwaliteit :j!

Overigens als het op mooi aankomt, zou ik kiezen voor petrie ;), vind laarzen van konigs nou niet mooi aansluiten over het algemeen, vooral niet als je wel wat stevige kuiten hebt, maar smalle enkels :+

Suus

Re: Petrie Polo Pro: hoe bevallen ze? Dilemma.... Advies nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 22:14

Ik vind het jammer dat de Pololaars van Königs net wat lomper oogt dan die van Petrie anders was de keuze makkelijk! Misschien dan toch maar een nette dressuurlaars van Königs in sherrykleur...?

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:18

Opzich sluit geen enkel model van konigs mooi aan ;), ook ik ben al zeker 3 weken aan het dubben wat ik zou nemen. Dan heb ik die laars in bestelling staan en dan weer een ander, gelukkig weet de winkel waar ik ze besteld heb, mijn probleem, en wachten we maar eerst af tot ik het 100% zeker weet ;).

Ik wou graag het polo model van Konigs, maar dan met veter. Helaas sluit ook deze niet aan bij de enkel, maar die kan je dan nog enigzins vast trekken. Enig nadeel, konigs heeft geen kleur wat echt op cognac lijkt, athans de cognac van petrie ;). Sherry komt in de buurt, maar neigt toch meer naar rood.

Petrie sluit echt super aan (mits goed aangemeten uiteraard), konigs doet dat gewoon niet. Ik ben momenteel in het bezit dan van het polo model, maar ook van het Olympic model van petrie, ik moet zeggen deze zijn rond de 350 euro, en dat vind ik toch een super bedrag voor die laars :j.
Laatst bijgewerkt door P3TR4 op 22-11-10 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 22:20

Maar een aangemeten laars zou toch zeker moeten aansluiten? Dat snap ik niet helemaal. Waar sluiten ze dan niet aan? De knie? Want de kuit lijkt me vreemd als goed gemeten is.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:22

enkel, sorry ;) heb het al gewijzigd (A)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:20

Absoluut Konigs! Ik heb de Sir en bij mij sluit het juist super mooi aan bij de enkel. Petrie is kwalitaatief gewoon niet goed genoeg voor dat geld. Ook de duurdere modellen zijn bij mij na een jaar af.
Misschien nog kijken naar Cavallo? Heb daar momenteel 4 paar van en de oudste is 5 jaar oud en nog als nieuw.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 19:50

Ja Cavallo is op zich ook een prima merk vind ik. Maar die maken geen Polo model. Maar ik vrees dat het toch geen Polo wordt gezien de wijde enkel van Königs en de kwaliteit van Petrie. Dus dan wordt het dressuurlaarzen vergelijken. En dan gaat Cavallo ook wel mee in de beoordeling...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:58

Cavallo heeft overigens een hele mooi kleur Sherry (heb ik zelf).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:04

Afbeelding
Dat is deze kleur van Cavallo.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 20:55

Dat is inderdaad een mooie kleur! En welk model laars is dat?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:00

Dit is een fieldboot model van kalfsleer. Hij is niet standaard verkrijgbaar, je moet er echt om vragen dat hij gemaakt wordt. Het is dan een laars zonder rits, maar wel met vetertje. IS met een harde enkel van een gewone laars, maar wel heel zacht leer zonder verhard leer. Echt een ideale allround laars.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 21:08

Oke bedankt voor de info.