hoi oi ik ben al de hele dag op internet aan het spitten maar kan het niet vinden weet iemand ook of er een maximum is voor het aantal te vervoeren pony's ik heb een grote veewagen en heb 12 pony's gekocht iemand een idee of link
Robert45, lees jij wel goed? TS zegt dat ze een grote veewagen heeft....
TS, als het grote pony's zijn passen er minder in de veewagen dan als je een lading shetlanders hebt gekocht. Ik zou gewoon kijken hoe groot de veewagen is en overleggen met de chauffeur.
greet110
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-10 17:52
hoi robert45 ik heb 12 minishetjes gekocht waarvan 9 veulens en volwassen merries maar ook mini ik denk niet dat ik over mijn laadvermogen heen ga we hebben een m.a.n vrachtwagen van 4ton dus dat moet kunnen voor cissy de vrachtwagen is van ons zelf en wij chauffeuren ook zelf dus dat gaat wel goed allebei bedankt voor jullie info
Ik zou wel met schotten gaan werken, niet elke pony een eigen schot maar wel een paar groepjes maken zodat ze niet lukraak door elkaar lopen. Zijn de mamma's van een paar veulens er ook bij dan zou ik die bijelkaar laten als 'setjes'.
inderdaad schotjes maken, en ze ofwel per pony per schot, ofwel een schot per twee ponys als je ze allemaal aanbind zonder schot, en er verliest eentje zijn evenwicht, heb je meerdere ponys tegen de grond, en grote paniek. als ze per 2 staan heb je in het ergste geval twee ponys tegen de grond, en dat is het
Waratje
Geplaatst: 24-11-10 09:34
Aanbinden lijkt me met dat grut niet echt handig, moet je waarschijnlijk ook de boel voor verbouwen. Per twee of drie tussen schotten lijkt me wel te doen, dan kunnen ze tegen een wand of schot steun pakken als ze willen. Uiteraard veulens bij de eigen mama indelen.
Volgens de wetgeving is het zo, dat als je meer dan 2 paarden twee paarden tegelijk vervoerd, dit gezien wordt als 'commercieel'. Dit betekent dat je aan de transportverordening moet voldoen en dat betekent onder meer een vergunning vervoerder en een getuigschrift van vakbekwaamheid voor de chauffeur.