hoeveel paarden vervoeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

greet110

hoeveel paarden vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 20:10

hoi oi ik ben al de hele dag op internet aan het spitten maar kan het niet vinden weet iemand ook of er een maximum is voor het aantal te vervoeren pony's ik heb een grote veewagen en heb 12 pony's gekocht iemand een idee of link

Duhelo

Re: hoeveel paarden vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:59

Zolang de dieren genoeg staanruimte heeft, en je niet boven het gewicht van je rijbewijs gaat, mag je onbeperkt aantal vervoeren dacht ik

greet110

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 23:44

dank je wel

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:53

greet110 schreef:
dank je wel

alleen bedrijven hebben natuurlijk met strikte regelgeving te maken.

Volgens mij is het strikt genomen zo dat in een 2 paards trailer 2 paarden morgen.

Wanneer het bordje veetrailer erop zit mag je meer laden. Let wel op want dan zit je ook met ontsmettingsregels.

Wat voor ponys heb je gekocht?

Denk trouwens wel dat je over het maximum laadvermogen heen komt.

Achter een tractor zou het wel kunnen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:09

Robert45, lees jij wel goed? TS zegt dat ze een grote veewagen heeft....

TS, als het grote pony's zijn passen er minder in de veewagen dan als je een lading shetlanders hebt gekocht. Ik zou gewoon kijken hoe groot de veewagen is en overleggen met de chauffeur.

greet110

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 17:52

hoi robert45 ik heb 12 minishetjes gekocht waarvan 9 veulens en volwassen merries maar ook mini ik denk niet dat ik over mijn laadvermogen heen ga we hebben een m.a.n vrachtwagen van 4ton dus dat moet kunnen
voor cissy de vrachtwagen is van ons zelf en wij chauffeuren ook zelf dus dat gaat wel goed
allebei bedankt voor jullie info

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:58

Ik zou wel met schotten gaan werken, niet elke pony een eigen schot maar wel een paar groepjes maken zodat ze niet lukraak door elkaar lopen. Zijn de mamma's van een paar veulens er ook bij dan zou ik die bijelkaar laten als 'setjes'.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:00

inderdaad schotjes maken, en ze ofwel per pony per schot, ofwel een schot per twee ponys
als je ze allemaal aanbind zonder schot, en er verliest eentje zijn evenwicht, heb je meerdere ponys tegen de grond, en grote paniek.
als ze per 2 staan heb je in het ergste geval twee ponys tegen de grond, en dat is het

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:34

Aanbinden lijkt me met dat grut niet echt handig, moet je waarschijnlijk ook de boel voor verbouwen. Per twee of drie tussen schotten lijkt me wel te doen, dan kunnen ze tegen een wand of schot steun pakken als ze willen. Uiteraard veulens bij de eigen mama indelen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:20

Volgens de wetgeving is het zo, dat als je meer dan 2 paarden twee paarden tegelijk vervoerd, dit gezien wordt als 'commercieel'.
Dit betekent dat je aan de transportverordening moet voldoen en dat betekent onder meer een vergunning vervoerder en een getuigschrift van vakbekwaamheid voor de chauffeur.

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=19894&pCatID=&CatID=