Paarden kunnen elkaar niet zien/luchten!! Wat te doen?.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VivaLasDivas

Paarden kunnen elkaar niet zien/luchten!! Wat te doen?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 20:08

Hoi allemaal..

Zoals de titel het al kort omschrijft, mijn paard kan zijn buurvrouw niet zien of luchten..
Het begon een jaar geleden zijn buurvrouw (paard) stampte vaak vol tegen het tussen schot wanneer de mijne maar in de buurt kwam. Nu een jaar later is de mijne het bui en doet hij hetzelfde terug.

Nu zit ik te denken om het zicht weg te nemen voor ze, een stuk zeil (i.v.m. het tralies zijn) te spannen.
Jullie nog ideeen?

Groetjes

SheeNegro

Re: Paarden kunnen elkaar niet zien/luchten!! Wat te doen?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:11

vragen voor stalverplaatsing?
Kan best zijn dat die van jou het dan gaat doen naar de nieuwe buur..
een zeil kan misschien werken, dan zien ze elkaar teminste niet.

VivaLasDivas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 20:13

SheeNegro schreef:
vragen voor stalverplaatsing?
Kan best zijn dat die van jou het dan gaat doen naar de nieuwe buur..
een zeil kan misschien werken, dan zien ze elkaar teminste niet.

verplaatsen zit er helaas niet in, omdat niemand hun paard langs die merrie wil hebben.
de mijne is altijd heel vriendelijk maar hij is haar gewoon bui!! niet gek na een jaar het aangezien te hebben..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:20

Herkenbaar: mijn pony heeft ook bijna twee jaar naast een hyper pony gestaan. Die had een stalondeugden, daar werd je als voorbijganger al helemaal naar van. En dan stond mijn pony daar de hele dag naast... Ik probeerde haar wel zoveel mogelijk uit stal te houden, maar ja, de andere pony was er later naast gekomen. Uiteindelijk is het probleem opgelost: ze zijn zelf vertrokken.

VivaLasDivas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 22:16

Shenavallie schreef:
Herkenbaar: mijn pony heeft ook bijna twee jaar naast een hyper pony gestaan. Die had een stalondeugden, daar werd je als voorbijganger al helemaal naar van. En dan stond mijn pony daar de hele dag naast... Ik probeerde haar wel zoveel mogelijk uit stal te houden, maar ja, de andere pony was er later naast gekomen. Uiteindelijk is het probleem opgelost: ze zijn zelf vertrokken.

Deze merrie is ook later gekomen, mijn mannetje was als eerste daar in pension!!
Nou had ik een mooi zeil gespannen eergisteren, maar mijn ventje heeft al de helft kapot getrokken!! Pffff wat een gedoe weer..

Leo

Re: Paarden kunnen elkaar niet zien/luchten!! Wat te doen?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:28

PP --> OPG

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:31

Vragen aan de staleigenaar een houten plaat te plaatsen. Mijn merrie heeft ook een hekel aan ieder buurpaard en wil gewoon geen pottekijkers. Sinds die plaat daar hangt, verbouwt ze haar stal niet meer en is de rust teruggekeerd.

zanzibar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:32

Houten plaat werkt volgens mij het beste. Dan hebben ze geen zicht meer op elkaar en kan er ook geen voernijd meer optreden, en zal het snel rustiger worden op stal.

Deborah__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:12

mij paardje stond in het begin naast een andere merrie(die merrie staat er om bekend dat ze schopt en bokt in stal),ik haalde
mij merrie altijd ''heet'' uit stal , alles geprobeerd : plastic ruitje , zeil , natte doeken(kregen we als tip toen) , hout
nu zit er een plaat op die je normaal gesproken in een stal leg om de grond warm te houden als een paard niet op stro kan staan (ben de naam ervan kwijt :o ) maar dat helpt wel er is nu meer rust !