[PG] Watman, Hengst/ruin? en Nora munda Vos merrie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingeeusa

[PG] Watman, Hengst/ruin? en Nora munda Vos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 14:35

Ik ga nu toch ook een poging wagen!!
Ik ben opzoek naar 2 paarden nl mijn oude verzorgpaard Noortje! (nora munda)
zij is verkocht vanuit berkhout wss richting amsterdam? het is een vos met bles, ik zal thuis me foto's even doorspitten! of ik nog iets kan vinden. Ze was toendertijd best kopschuw. ( werdt al minder). ik zou zoo graag wtene hoe het met haar gaat!

Ook stond er daar op stal een geweldige hengst (jaarlig) watman. ecth een heerlijk beestje. ik zou graag willen weten wat er met hem gebeurt is! hij had lekkere bewegingen en het was een buine( zwarte manen/staart en benen) en een hele kleine aftekening op z'n hoofd! hier heb ik helaas geen foto's van.
klinkt het bekent laat het alstjeblieft weten

naramunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:10

Hallo,

Ik ben degene die Noor (Naramunde officieel) gekocht heeft uit Berkhout. Heb haar ongeveer 5 jaar gehad en toen doorverkocht aan een vriendin van mij die haar dressuurmatig rijdt. Noor is erg goed terecht gekomen en wordt behandeld als een koninginnetje. Zelf heb ik ook altijd goed voor haar gezorgd en zij ziet er dan ook super uit. Inmiddels is zij alweer 15 maar mooi gespierd en glanzend. Over een paar weken ga ik weer eens kijken hoe het met haar gaat. Ze staat in de Haarlemmermeer.

Kopschuw is zij altijd een beetje gebleven en een echte dondersteen, ze kan wel eens kabouters zien en dan schrikt ze en kan als een bezetene er vandoor gaan. In ieder geval gaat het erg goed met haar.

ingeeusa

Re: Watman, Hengst/ruin? en Nora munda Vos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 10:04

Oh ik ben zo blij dat te horen! ze verdiend het echt! ben stiekem o ook blij dat de kaboutertjes haar gewoon gevolgd zijn naar haar nieuwe huis, want toen ik net met haar begon zat er weinig in. pas dat ze zich beter ging voelen werd ze ook speelser! betekent dat ze wel gelukkig is denk ik!
heel erg bedankt dat je iets heb laten horen, doet me goed om te weten dat alles goed met haar gaat.
Aangezien het met haar veulen iets minder is afgelopen.
Bedankt voor je reactie.

naramunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:55

Ik las het inderdaad, wat naar zeg van dat veulen. Noortje vond het ook nooit echt fijn om de trailer op te gaan maar als oplossing heeft haar nieuwe baasje nu een stal gezocht waar ze niet van het terrein hoeft om wedstrijden te rijden. Dat risico zit er dus niet meer in. Ook op haar nieuwe stal mag ze lekker het bos in. In januari zie ik haar weer en heb begrepen dat ze nu bijna M1 start. Ook wil ze nog wel eens op wedstrijden het vertikken en dan is er van alles te zien. Dan wordt het een soort giraf, zo lang strekt ze haar nek. Weet jij hoeveel veulens Noortje gehad heeft? (volgens mij 2, klopt dit?)

groeten

ingeeusa

Re: [PG] Watman, Hengst/ruin? en Nora munda Vos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 15:01

wat ik weeet heeft ze er inderdaad 2 gehad, 1 hengstje( heb ik zelf nooit gezien.
en later dus Utah, die was 2,5 op het moment dat noor weg ging. hahah die giraf die ken ik nog:D zo begon ik met haar, kon ze pas te laatste 5 min een beetje ontspannen. heb jij nog een foto van hoe ze er nu ongeveer uit ziet?

naramunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:06

heb wel foto's maar staan op mijn oude computer, is nu wat lastig. ik zal in januari/februari wel wat foto's maken van haar, zijn ook meest recent dan. Help mer er tegen die tijd me er maar eens aan herinneren.
gr

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:23

Hey Inge, hoe is het met jou?

Kan je niet aan Henk-Jan/Sandra vragen waar hij is, of wil hij dat niet zeggen? Watman heet volgens mij waterman en hij is een ruin.

groetjes Sylvia

salsamunde1

Re: [PG] Watman, Hengst/ruin? en Nora munda Vos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:39

Hallo, ik ben in het bezit van een kind van Naramunde (ze heeft er inderdaad 2 gehad)maar dat is toch echt een merrie! Salsamunde is wordt dit jaar 12 en ik heb haar al 10 jaar. Ze is ook een vos en meet 1.64. Ze is ook L2 dressuur en was vroeger net als haar moeder en kon als een speer door de bak gaan als ze bang was. Gelukkig is ze daar overeen gegroeid en ze is super id omgang, loopt zo de trailer in en is de favoriet van de hoefsmid. Kortom een heerlijk dier. Ze is ook moeder van Castellamunde (v. Sorento) een bijna 4 jarige zwarte merrie. Ook een heel fijn karakter die nog zadelmak gemaakt moet worden. Ik had Noor al getraceerd in Nieuw Vennep en gezien dat ze L2 liep. Leuk!

Naramunde22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:24

Hoii ik las je bericht, en waarschijnlijk ben ik de eigenaar van de merrie die je zoekt. Noortje stamboom naam naramunde ze komt van berkhout! :D