Onderhoud Petrie laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

Onderhoud Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 22:03

Hoi!

Ik heb acht weken geleden de Petrie Standard gekocht, bevalt tot nu toe super!
Maar hoe onderhouden jullie je laarzen? Want op de site van Petrie staat dat je ze na elke gebruik moet schoonmaken met de cleaner, daarna de creamer, en eens in de 2 weken de colorcream. Maar aangezien ik ze elke dag gebruik zou ik ze dus elke dag ook moeten insmeren met die creamer. Tot nu toe heb ik dat dus ook elke dag trouw gedaan (ik rij er elke dag mee), maar ik vraag me af of dit wel echt goed is voor de laars, is het niet te vaak?

_Lisanne

Re: Onderhoud Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:06

Ik poets ze helemaal niet vaak en ze zien er nog super uit. :D
Ook toen ze nieuw waren heb ik ze niet iedere keer gepoets.. Dan kan je bezig blijven kost hartstikke veel tijd. Nu maak ik ze gewoon schoon als ze vies zijn :j

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:07

Meeste modder er even afspuiten met wat water, zorgen dat ze goed droog worden! En ze zien er super uit, denk dat ik ze 1 a 2 keer in maand een keer poets. Weinig dus, maar ze hebben ook weinig onderhoud nodig :Y)!

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:57

Ik haal er gewoon elke keer na het rijden een vochtig doekje overheen zodat al het zand/zweet/blubber eraf is. Daarna natuurlijk wel in een goed geventileerde ruimte zetten. En dan ongeveer 1 x in de 3 of 4 weken de cleaner gebruiken en daarna poetsen met de Petrie coloucream die ik vaak een hele nacht laat intrekken en dus de volgende dag pas uitpoets.

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:57

Je hoeft ze écht niet elke keer als je gereden hebt te poetsen. Zelf haal ik er elke x als ik heb gereden een natte doek overheen, zodat het meeste vuil eraf is.. Ik poets ze, ligt er aan hoeveel ik ze gebruik, meestal 1 of 2x in de maand met de Petrie Cleanerset. Dat is echt genoeg, als je ze maar elke x met een natte doek schoonmaakt ;)

cindyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:02

ik heb hetzelfde spul.
Ik doe het ongeveer 1x in de twee weken

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:34

ik haal het zand er af en om de 2a 3 week zet ik ze in de wax
goed in laten trekken en dan de volgende dag met een doek uitwrijven en ze glimmen dan weer zoals nieuw

heijens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:03

Ik moet eerlijk zeggen dat hun setje wel super is.
Maar ik deed dit 1x in de maand (bij normaal gebruik)
En dan uitwrijven met een panty, dan glimmen ze je tegemoet.