Parkeren Schoorl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jannie

Parkeren Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:29

Vandaag zijn we met onze paarden naar Schoorl gereden en hebben daar een heerlijke rit door het bos en over het strand gemaakt.

Alleen het parkeren was wat lastiger...
Van te voren hadden we manege Poelenburgh gebled en er werd gezegd dat we daar mochten parkeren. Eenmaal daar aangekomen hebben we netjes gevraagd of we daar konden blijven staan waar we geparkeerd hadden, toen werd onz gezegd dat we 10 euro per trailer moesten betalen! Dit vonden we echt te gek en zijn we verder gereden. Dat hadden ze toch echt over de telefoon ook wel kunnen vertellen! Na heel lang zoeken vonden we uiteindelijk een plekje op een gemeentelijke parkeerplek. 's Middags was het erg lastig om er weer weg te komen vanwege de drukte.

Weet iemand een handige parkeerplek bij Schoorl waar je met de trailer kan parkeren?
Toen we net het bos in waren zagen we nog wel een grote parkeerplek, maar daar hebben we nooit een ingang van gezien.

Lusitana

Re: Parkeren Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:40

Die parkeerplek is wellicht vanaf Bergen te bereiken. Deel van het bos daar hoort bij Bergen nl. (Daar heb je ook een toegangskaart voor nodig).
Je kunt ook naar de strandparkeerplaats (via Hargen). Dan moet je dus wel eerst een stuk door rijden en in Camperduin vlak voor het strand links af en die weg helemaal uitrijden. Je zit dan op de Hargerstrandweg.
Je kunt daarvandaan zowel het strand op als het bos door. Ik spreek wel van meer dan tien jaar geleden, wellicht is het inmiddels veranderd.
Maar dat hoor je hier dan wel.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 01:06

Je kan in Bergen parkeren bij de parkeerplaats vlak bij El primo (skibaan) en anders in Schoorl bij de Oorsprongweg ( Let op betaald parkeren €1,05 per uur hoeft niet voor de trailer als die aangekoppeld blijft). Hargen/groet is zeker een aanrader kan je momenteel gratis parkeren op een ruime parkeerplaats en dan zo de duinen in (vraag eerst bij de vvv of een duinkaart nodig is)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 01:24

Een duinkaart is alleen nodig ten zuiden van de parkeerplaats van El Primo ( oftewel Duinvermaak). Bij Duinvermaak zouden dagkaarten te koop moeten zijn. Je merkt dat ook duidelijk aan een hek met op 2 plaatsen een doorgang, ga je daar doorheen kom je in het duinkaartgebied ( van het PWN).
Als je richting strand of noordelijker gaat rijden, heb je geen duinkaart nodig.
De parkeerplaats bij Hargen is wel de fijnste, veel ruimte en direct aan strand en duin/bos.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 01:29

Gewoon parkeren bij de ponyclub in Schoorl, dat is vlakbij de bosopgang en daar heb je ruimte zat voor je trailer en het is nog gratis ook :j. Volgens mij is dat de molenweg.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:14

Heb je het dan over PC de Schildknapen?

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:11

hyppolyte schreef:
Gewoon parkeren bij de ponyclub in Schoorl, dat is vlakbij de bosopgang en daar heb je ruimte zat voor je trailer en het is nog gratis ook :j. Volgens mij is dat de molenweg.

Soms word dit terein gebruikt voor wandelstartplaats (parkeren) dus let wel op dat het vrij is.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:14

10 Euro betalen voor parkeerplek bij poelenburgh??
Dat wist ik niet, ik zie wel vaker dat er een trailer staat op de parkeerplek daarnaast en zie dan geen mensen naar binnenlopen om dr voor te gaan betalen.. :)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:16

bij poelenburgh 10,-?? Op hun eigen terrein denk ik..
Er is naast de manege nog ene parkeerplaats, zoals fionaa al zegt, daar kun je ook gewoon parkeren. En dat is niet in eigendom van poelenburgh... :D

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 22:20

We hebben nu idd naast Poelenburgh geparkeerd, maar het was erg druk, we hebben eerst een tijdje rondgereden met de trailers en toen hadden we geluk dat toen we weer keken dat er twee plekken vrij waren. Toen we van de rit terugkwamen kon ik met moeite weer wegkomen met de trailer, het parkeerterrein stond bomvol.

Maar in ieder geval bedankt voor de tips die jullie geven!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:14

@lusitana, dat is inderdaad hetzelfde terrein (PC duinridders/schildknapen).

@blieb, het komt echt vrijwel nooit voor dat het hele terrein vol staat, afgelopen zondag was het toevallig megadruk, maar zelfs toen kon je nog wel ergens een trailer kwijt (mensen parkeren vaak niet over het hele terrein vanwege kuilen of waterplassen). Dus als er geen wedstrijd is, kun je eigenlijk altijd wel daar terecht.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:25

hyppolyte schreef:
@lusitana, dat is inderdaad hetzelfde terrein (PC duinridders/schildknapen).

@blieb, het komt echt vrijwel nooit voor dat het hele terrein vol staat, afgelopen zondag was het toevallig megadruk, maar zelfs toen kon je nog wel ergens een trailer kwijt (mensen parkeren vaak niet over het hele terrein vanwege kuilen of waterplassen). Dus als er geen wedstrijd is, kun je eigenlijk altijd wel daar terecht.

Ik werk in die regio en loop eigenlijk elke werkdag wel daar langs. Soms gebruiken ze het terrein voor andere evenementen en is het niet raadzaam om daar je trailer neer te zetten. Vorige week stond het aardig vol met mensen die meededen met een groepswandeling en gebruikte ze het veld daar als parkeerplaats tegen betaling.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:18

En ik kom er elke dag (ook in het weekend) langsrijden op weg naar het bos, ik weet dus waar ik het over heb. Vorige week zondag was het inderdaad druk, maar dan nog kon je een trailer wel kwijt, de auto's stonden namelijk voornamelijk op het voetbaldveld e.d. Natuurlijk kun je best even in de gaten houden of er iets gepland staat, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat je 'm nergens op het terrein kwijt kunt (behalve met CH schoorl). Of het al dan niet raadzaam is om 'm neer te zetten, is niet echt van toepassing lijkt me, dat maakt qua locatie geen verschil.