leren rijlaarzen ? ? ? help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

P_aardjes

leren rijlaarzen ? ? ? help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:29

haj haj :wave:

ik heb sinds een halfjaar 2de hands Petrie rijlaarzen gekocht, maar nu gaan ze nu al kapot. :(
naja het zwarte gaat eraf aan de binnenkant, hardstikke lelijk dus !! ;(

nu wil ik graag nieuwe leren rijlaarzen hebben, maar ik heb nu niet zo'n mega budjet :o
ik had bij divoza mooie en goedkope rijlaazen gezien, daar is al een topic over . . . die heb ik helemaal uitgepluist -:)
maar ik zou graag foto's zien van hoe het zit als je ze aan had! hebben jullie foto's ? ? ?

en ik vroeg me af of jullie andere niet al te dure rijlaazen weten :P

ik wil wel graag een dressuur boog, en tja wat vinden jullie van leersoorten ?
te hard lijkt mij niet fijn, maar als je heel soepel leer hebt, gaat zo'n laars dan niet zo lelijk inzakken ?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen *D

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:32

dat de binnenkant los laat bij Petrie is bekent, dit gebeurt alleen bij de goedkopere versie waar een coating op zit, die dus los laat... het schijnt dat Lipica laarzen niet vreselijk duur zijn..

__denise

Re: leren rijlaarzen ? ? ? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:37

Voor aan-foto's moet je maar even in dat topic vragen (neem aan dat je Mondoni Field/Plain bedoelt).
Ik heb ook geen superbudget, dus ik heb Lipica's besteld! Kan je ook zelf leersoort kiezen. :)

P_aardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:38

MarimaCarona schreef:
dat de binnenkant los laat bij Petrie is bekent, dit gebeurt alleen bij de goedkopere versie waar een coating op zit, die dus los laat... het schijnt dat Lipica laarzen niet vreselijk duur zijn..

ohhw jah dat zouw best wel kunnen, ik weet eigenlijk niet zo goed welk merk het is :P
maar de oude eigenaar kon er niet mee rijden dus hij was amper gebruikt . . .

heeft lipica een site dan ?
naja ik zoek wel ff *D

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:39

Dat zwarte wat er aan de binnenkant af gaat is heel normaal.. Dat slijt tot de kern van het leer oid.. Is bij mijn laarzen ook hoor en mijn laarzen zitten echt geen coating op

P_aardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 21:39

__denise schreef:
Voor aan-foto's moet je maar even in dat topic vragen (neem aan dat je Mondoni Field/Plain bedoelt).
Ik heb ook geen superbudget, dus ik heb Lipica's besteld! Kan je ook zelf leersoort kiezen. :)

hihi jaah die bedoel ik :D
is goed :P

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:41

Ik heb Lipica's, en heb toevallig gisteren de Mondoni Field/Plain gepast voor "erbij". Ik vind de pasvorm om te huilen, om maar niet over de kwaliteit van het leer te beginnen.. Ik heb ze dus lekker bij divoza laten staan. Als je sommige laarzen van de mensen uit het topic over de divoza-laarzen ook ziet, hoe ze eruit zien na nog geen jaar... Hopeloos. Dus eventueel even doorsparen en lekker naar Lipica gaan, kun je geloof ik klaar zijn voor €180,- en dan heb je een standaard laars zonder rits en poespas.

www.lipica.nl

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:41

Zoek eens hier op bokt op 'lipica laarzen' of 'lipica rijlaarzen' ofzoiets. Ik heb zelf ook laarzen van Lipica, mijn collega ook en we zijn er beide hartstikke blij mee :D Ze worden helemaal op maat gemaakt en je kan er de gekste frutsels op en aan laten zetten, zo gek als je wilt :P En ze zijn inderdaad niet vreselijk duur, nu heb ik ze in nov. 2009 besteld en in jan. 2010 opgehaald dus ik had ze nog voor de prijs van 2009 (in 2010 gingen de prijzen omhoog ;) ) ik weet dus niet wat de prijzen nu zijn.
Ik zocht dressuurlaarzen met een hoge boog (6,5cm ongeveer) met een rits schuinvoor er al in.
Nou dan kom je dus op Petrie's, Cavallo's en Koning's van tussen de 400 en 600 euro uit, en dan zijn ze ook nog gewoon standaard dus niet op maat gemaakt :wow: Dat vond ik echt teveel.
Mijn Lipica's zijn helemaal op maat gemaakt, hoge dressuurboog van 6,5 cm, rits schuinvoor, merkje aan de bovenkant van de boog en verder niks erop of eraan... nouja, wel bijpassende sporenriempjes in dezelfde kleur als mijn laarzen :* en het kostte me 225 euro :D :D

Edit: Petrie vs. Lipica topic ;) 44Myrthe44 @ [RUI] Petrie vs. Lipica dressuurlaarzen
en natuurlijk het Lipica laarzen topic met àllemaal gave voorbeelden van laarzen besteld door Bokkers: [HK] Lipica Laarzen [#3]

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:45

Hier foto van rijden met de mondoni laars. Ik gebruik ze alleen om mee te trainen en me jonge paard in te rijden omdat ze erg soepel zijn.
Afbeelding

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:46

xSylvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:31

ik heb 2 paar leren laarzen. bij de divoza heb ik mondoni laarzen gekocht die waren 80 euro.

heijens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:54

Dat verhaal dat bij Petrie de binnenkant vergaat ken ik ook wel.
Ik heb zelf Petrie het model Anky en heb daar nooit last van.
Maar ik ken stal genootjes die hadden de goedkoper variant en die hadden daar last van.
Maar sommige ook weer niet, lag ook wel een beetje aan hoe vaak je rijdt.

Ook heb ik Mountain horse gehad en daar heb ik dat probleem nog nooit gehoord.
Die hadden eerder weer een rits probleem maar daar had ik zelf ook geen last van.

P_aardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 21:02

PintoNatal schreef:
Dat zwarte wat er aan de binnenkant af gaat is heel normaal.. Dat slijt tot de kern van het leer oid.. Is bij mijn laarzen ook hoor en mijn laarzen zitten echt geen coating op

ow, bij mij gaan ze zegmaar helemaal bladeren, het is net of er lucht tussen is gekomen, en dat daardoor is gaan slijten LIJKt het ;)
is dat bij jou ook dan ?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:04

P_aardjes schreef:
PintoNatal schreef:

ow, bij mij gaan ze zegmaar helemaal bladeren, het is net of er lucht tussen is gekomen, en dat daardoor is gaan slijten LIJKt het ;)
is dat bij jou ook dan ?

ohw nee bij mij is het gewoon vaal aan het worden

P_aardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 21:08

PintoNatal schreef:

is dat bij jou ook dan ?[/quote]
ohw nee bij mij is het gewoon vaal aan het worden[/quote]

ohw, ik denk dat ik dan gewoon dat met die coatinglaag ofzo last van heb ?
elke keer waneer ik er weer mee gereden heb worden ze leijker :(, dus ik gebruik ze nu niet meer en heb je chaps weer uit de kast gehaald :P, ziet er overgens niet uit ! veeel te laag echt lelijk voor dressuur

ik zoek wat voor er tussen in :P

romyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:22

Bij de epplejack zijn ong 110 euro en ze hebben ook nog wel eens een kortingsactie

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:14

Bji de oudere goedkope modellen van Petrie, gebeurt het wel vaker dat aan de binnenkant de coating eraf komt. Zelf rijdt ik al jaren dagelijks met Petrie en heb nog nooit problemen gehad.
Daarnaast heb ik nog een paar derby bento laarzen, deze zijn erg soepel en zitten ook erg goed. De mountain horse laarzen vond ik echt super, heb er 4 jaar in "gewoond" en letterlijk overal mee doorheen gelopen, deze hebben een kleine dressuurboog, ligt ernaan welk model je neemt. Succes