Wilgentakken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelia14

Wilgentakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 19:31

Ik lees veel over wilgentakken voor paardjes die - helaas - op stal staan in de winterperiode,
maar waar zijn deze nou te koop? :+

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:19

Gewoon boertje een boertje in de buurt gaan vragen.
Wilgen staan meestal langs slootkanten in het land als windvanger en schaduwmaker voor vee.
Op google kan je vinden hoe ze eruit zien.
Afbeelding

LoisVeenings

Re: Wilgentakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:32

Ik geef mijn paardje ook vaak wilgentakken, maar dan vooral in de zomer want dan zitten er volop blaadjes aan. Deze hoef je niet te kopen, er zal vast een weg zijn met een paar van deze bomen. Ik trek er dan een paar takken af en leg het in de wei neer. :)
Vinden ze heerlijk, en zo'n tak schuiven ze in 1 keer naar binnen! :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:29

Wilgentakken vinden ze idd heerlijk! Hier krijgen ze ze ook indien mogelijk. Nu is er hier net gesnoeit en hebben ze het nog niet opgeruimt (wordt versnippert) dus daar pak ik wat takken vandaag steeds, en laat ze afkluiven. Op het erf worden de wilgen ook gesnoeid dus hebben ze ook wat stukjes. Vorige winter hadden we geluk; meerdere wilgen volledig gesnoeid. En niet zo gek lang weer een heel stuk af gewaaid van een wilg op het erf. Vervelend ;) Weet niet of je het ergens ook kan kopen, maar misschien een ad plaatsen, of bij mensen die hebben gesnoeid vragen?

Graafmachien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:09

Ik geef altijd berkenstammen, vinden ze ook erg smakelijk

Afbeelding