AMSAMSAMS moest 's middags en ik 's avonds. Ik was al wel eens op deze pensionstal geweest (Taams) maar dat was jaren geleden. Vanmorgen waren we op tijd op stal, om alles schoon te maken, Idie te vlechten etc. Ik wilde Or en Jur nog rijden voordat we vertrokken maar dat lukte niet helemaal. Net voordat we weg gingen kwam onze 'pleegmoeder' ineens met 2 heerlijke koppen zelfgemaakte groentensoep

We vertrokken en waren lekker op tijd op de wedstrijd, we konden het in 1 keer vinden (niet dat het moeilijk was ofzo

De proeven waren in de buitenbak, dit was wel een hele kijkerige bak. Ondertussen was er familie van AMSAMSAMS gearriveerd. Ik heb volop foto's gemaakt met AMSAMSAMS haar digi, deze volgen nog.

De proeven gingen netjes, dit was haar derde wedstrijd en de beste proeven tot nu toe, vond ik. Idie was gelukkig niet bang in de bak, hoewel ze de binnenbak wel erg griezelig vond.
Na de proeven ging AMSAMSAMS haar kleine nichtje nog even rijden, daarna Idie op de trailer gezet en hebben wij wat gedronken, toen naar huis. Daar stond inmiddels het nieuwe pensionpaard in de wei, dat is een Cremello. De paarden stonden er aandachtig naar te kijken.

Razin naar binnen gehaald, want die moest nog gevlochten. Toen ik bijna klaar was, kwam onze 'pleegmoeder' met een bord patat, frikandellen en bekertjes vla!!

Wij hadden ons avondeten dus en terwijl wij hier van genoten, stond Razin haar eten op te eten. Daarna met Razin terug naar de wedstrijd. We moesten nog de punten van AMSAMSAMS ophalen. Ze had voor de eerste proef 159 en voor de tweede 155 punten. Gelukkig klopte dit ook met het gevoel, want de eerste proef ging het beste. Weer een punt erbij dus!

Toen Razin opgezadeld. Ze begon meteen al te draken, naar de binnenbak gaan was al te eng en we moesten dus ook even steigeren en klieren maar toen AMSAMSAMS voor ging, durfde ze toch maar wel. De binnenbak was erg spannend, maar buiten werd echt een ramp! Ze heeft me echt een beetje laten zitten, al kon ze er niets aan doen. Ze vond alles zo eng, ze sprong weg zodat ik maar net kon blijven zitten, wilde een hoek niet door, daar gingen we steeds zijwaarts door. Verder besloot ze dat ze ineens geen achterwaarts meer kon, ging lekker in verzet, en maar schrikken en kijken. *zucht*
Toen ik moest afgroette en weg stapte, draaide de jury zijn raampje open en gaf me wat tips voor de volgende proef. Ik was een beetje verbouwereerd want ik moest de rijbaan nog verlaten in vrije stap.

Toen de tweede proef, die ging al iets beter, al ging ze galopperen in de tweede keer middendraf, achterwaarts deed ze dit keer wel maar nog met verzet. Ik was de laatste van de dag en mocht uitstappen in de buitenbak. Toen ik langs de jury kwam, deed hij de deur van de auto open en hebben we nog ongeveer een kwartier staan praten. Hij gaf me een aantal adviezen waar ik echt heel veel aan heb. Heel veel proefgerichte tips, vertelde wat er allemaal fout ging, en dat was nogal wat!

Dingen zoals het wijken, hij zei dat dat ook een van de moeilijkste oefeningen is, meeste mensen willen zo graag opzij dat ze vergeten dat het een voorwaartse oefening is. Ik kwam ook niet uit bij de letter in de hoek, want die hoek was juist zo griezelig. Verder vond hij dat ik wat te afwachtend reed, het gekke is juist dat ik zelf het gevoel had dat ik zoveel 'deed', zo zie je maar dat het gevoel soms heel anders is dan het beeld. Hij vond ook dat ze achter sterker moest worden. Verder deed ik de vrije stap na de proef niet goed, ik liet haar teveel 'los', moest meer contact houden met de teugels. En nog veel meer.
Na deze leerzame les, dacht ik: ach volgende keer beter!

Toen hebben AMSAMSAMS en ik nog gedanst met Razin, want de Blues Brothers waren op de radio en die had ik lekker hard gezet!

Razin naar de trailer, en nog even naar binnen voor de punten.
In de eerste proef had ik toch nog een winstpunt, 156 precies! En in de tweede bleek ik 2de te zijn geworden met 159 punten. Toch nog geluk gehad dus...

Toen we thuis kwamen paarden naar binnen, alles opgeruimd en toen ben ik nog even op Orri gaan zitten (het was 22.00 uur), die vond een opgerold zeiltje langs de kant van de bak, die daar toch al zeker een week ligt, ineens vréselijk eng! Dat leverde nog een paar grappige momenten op, Orri draait zich vliegensvlug om, kon nog net blijven zitten.

Maar goed, paarden afgevoerd en een lange wedstrijddag zit er weer op!